"Prutat och klart"?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Man ska alltid pruta, priset är alltid satt för högt, och vad som är högt bestämmer ju spekulanten/erna Om säljaren vill ha sålt alltså, finns ju dom drömmarna som begär 65K för en V70 99:a, den blir nog inte såld i brårappet!

Nej!

Hade jag haft slantarna hade jag kaufat! Saknar gruset :)

Och då ringer man inte ens på anonnsen!! Eller?

Jag ringer aldrig på annonser där det finns en massa konstiga idéer eller kommentarer!

Nej man ringer inte på dom och efter 3 månader dyker det upp en tråd på sh.com om att personen inte får sin ögonsten såld :D

Last edited:
nej!

Hade jag haft slantarna hade jag kaufat! Saknar gruset :)

nej man ringer inte på dom och efter 3 månader dyker det upp en tråd på sh.com om att personen inte får sin ögonsten såld :d

amen! :d

Jag har en bra historia som inträffade när jag följde med min polare ner till Jönköping för att köpa DKW-bil.
Killen hade skrivit ej prut i annonsen men min kompis gav sig fan på at than skulle kunna få ner bilen från 59 900:- till 55 000:-.
Väl där provkör vi skiten och allt ser bra ut, ett mycket bra pris då för den bilen var det så jag skulle skämmas över att ens försöka att pruta.
Min kompis bjuder 52k för bilen. Killen kollar bara på honom och skakar på huvudet, med ett litet hånflin på läpparna. Jag såg vart det var på väg redan här...
Han höjer budet till 54, men icke. "Ok, sista budet är 56k här och nu!" Säljaren uttryckte sig kortfattat; "Nej".
"Ok, du får 59 000 som du sa då!"
"Bilen säljs för 59 900:- och inget annat".
Fyfan vad jag garvade åt min kompis som svor sig blodig över "idioten" som sålde bilen :D
Saken är den att hade han istället sagt lite snällt "Du får 55k för den blabla" så hade det nog gått lite bättre, men han valde att sätta ribban direkt med sin bestämdhet.
Jag trackar honom fortfarande för det...

Jag brukar ofta sälja grejjerna till det priset jag vill ha direkt, utan prutmån. Men då säljer jag oftast grejjerna till väldigt bra pris då jag alltid köper till bra pris, och gör klart tidigt att det är ingen prutmån MEN om de mot förmodan skulle hitta något jag har glömt etc så får de pruta en aning.
Senast var det när jag sålde Duccen, hade missat att servicen kom lite tidigare än beräknat tack vare försäljningsdatum så jag gav med mig och prutade ner 2000:-.

Ja inte är det för att priset är för högt iaf, snarare att det är fel årstid

PRISET ÄR FEL för årstiden möjligen.

Jag kan ta trettitusen för en liter vatten i sahara av någon som håller på att dö, men det är ont om såna som läser blocket så där får jag vad panten på flaskan är värd...

Det betyder inte att tretti tusen är rätt pris någonsin, det betyder att man kan få det av någon desperat lättlurad sate när det är brist på tillgång.

PRISET ÄR FEL för årstiden möjligen.

Jag kan ta trettitusen för en liter vatten i sahara av någon som håller på att dö, men det är ont om såna som läser blocket så där får jag vad panten på flaskan är värd...

Det betyder inte att tretti tusen är rätt pris någonsin, det betyder att man kan få det av någon desperat lättlurad sate när det är brist på tillgång.

ok, ska säga till killen på Bike att han har helt fel ang priset, då GuW på SH vet mycket bättre

ok, ska säga till killen på Bike att han har helt fel ang priset, då GuW på SH vet mycket bättre

Vill du sälja den?
Anpassa då priset till vad folk är beredda att ge.

Vad "den är värd" är vad den går att sälja för, PUNKT.

Den kan gå att sälja för mer mitt i högsommaren, men det är väl ganska ointressant för en som la ut annonsen på blocket för 23 dagar sedan?

Det är marknaden som bestämmer priset som man säger. Får man inte en vara såld får man sänka priset. Du får säkert mer för den i vår.

För det första så har du för mycket kladd i din annons.

Så här ska den se ut:
XT 600E i mycket bra skick säljes

Ca 3000 mil
Nyservad samt servad efter bok
Nytt drivpaket
Nytt bakdäck
Slipon

Eventuellt byte mot touringhoj.

Folk skiter i vilket datum du bytte däcket, eller att handbok medföljer eller att du har ångrat ditt köp. Så är det, punkt. Och eftersom marknaden är lite sval just nu så ska du antingen vara billigast eller låta säljaren pruta om du inte är det. Är 27k ditt lägsta pris så sätter du ut den för 28k.

Om man blint går efter "listan" så kanske priset är rätt. I lågkonjunktur och med vintern för dörren stämmer den knappast.

Sen är det ju precis som någon sade. Hojen är kvar fortfarande så vad den är värd vet du inte än.

Jag har sålt 4 bilar 1 husvagn och 1 hoj under senaste 2 åren på blocket och aldrig behövt vänta mer är högst 7 dagar att få grejorna sålda...
Jag ringer inte på annonser som jag anser har för högt pris eftersom jag är urkass på att pruta och sen ringer jag inte på annonser heller som har en "dryg" attityd ...
själv skriver jag t.ex. "billigare vid smidig affär" ...
OT : förstår ni annonser som det står "billigare vid snabb affär" , blir objektet dyrare vad längre man får vänta att få varan såld ? Skulle inte tro det , tvärtom brukar det bli billigare vad längre man väntar och böjar bli desperat...

/Juha

Ja inte är det för att priset är för högt iaf, snarare att det är fel årstid

för tillfället tror jag ingen är ute efter likn just nu.. hade ute min dr650 98 för 22,, nåt mail bara.. 18 hade jag säkert fått för den,, tror du inte får detta för den nu,, men man vet aldrig, ibland dyker rätt snubbe upp..
kollar man på likn ligger ni alla på liknande pris.. man måste ligga bättre om man vill bli av med den.. men satsa till våren, precis när första
"riktiga" mc-vädret dykt upp.. de är då som "dom" är mest sugen =)

sen finns de 2 st xt660 för 2 lappar till ute oså..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT