Prejad av vägen av blåljusfordon!

Jävligt dumt att slå på sirenen så nära på.. men

Åker du 70 i vänsterfilen på huddingevägen, är du GALEN? :)

Om det är någon gång man behöver ha stenkoll bakåt är det om man ligger och tant-kör på huddingevägen..

Jävligt dumt att slå på sirenen så nära på.. men

Åker du 70 i vänsterfilen på huddingevägen, är du GALEN? :)

Om det är någon gång man behöver ha stenkoll bakåt är det om man ligger och tant-kör på huddingevägen..

är det 226:an som ni talar om? jag får inte riktigt ihop det med vänster/dike osv., så man vet :)

Last edited:
var det verkligen en utryckning så borde väl han ha på sirenerna en bit innan han dyker upp o ligger bakom dej. får dom en riktig panikkörning så e de blåljus direkt . lr hade han bara bråttom men inte så bråttom så att de va befogat av trafikledning att ha på sina blåljus. det e ju bara budbilar med blåljus för blod\organ transporter. han kanske tröttnade o ligga efter någon så länge. ring asa o berätta vad som hänt.

Ok. För det första: Skönt att det gick bra för dig, någorlunda iaf (synd på hojen bara). För det andra: Dålig stil av föraren att inte stanna till och kolla att allt gick bra, och ge ett par snabba försäkringsuppgifter. För det tredje: Troligtvis handlade det om någons liv, eftersom han hade bråttom, med blodet. För det fjärde (shit pomfritt vad långt det blev): Handen på hjärtat, hur många här inne kör lagligt (and the ball is rolling).

Men, men. Poängen: Bra att du klarar av att skriva ett inlägg här, istället för att va den stackare som låg och väntade på blodet.

/Magistern

Synd att du inte va lite mer "outlaw" då hade du bara vridit lite på rullen så hade allt löst sig så mycket bättre.

Skönt att du inte skadade dig iaf.

Det enda man kan klandra snubben för är väl att han inte stannade när han såg att du gick av. Men hade han inte haft bråttom hade han heller inte kört med blåljus. Om någons liv räddades av att han kom fram i tid så anser ivf jag det vara värt det. Ens om han misstänkte att så kunde vara fallet.

Sen att du är en klantröv kan ju inte han hjälpa.

Massa delade meningar här tycker jag :va

Jag hade nog.. gasat på lite tror jag. Så man liksom hade gett blod vagnen lite "draft" effekt :hihi

Ja men jag tror att du är lite knasig som inte fattar att man ska akta på sig när det kommer nån med blåljus å krejjer! Sådesåhhh! deru, fa'ad!

Man up! det är bara och gasa mer så skulle du sluppit diket...

En sak jag inte förstår, du sitter på en bandit 1250 , han ligger bakom dig i en bil, palla få panik och svänga ut i diket!? Varför gasa du inte bara!?

Anmäl ffs. De skall hjälpa till att rädda liv, INTE riskera liv. Det är fan ingen ursäkt att bete sig som han gjorde (om nu hela berättelsen är objektiv) för att spara några sekunder och istället riskera att missa uppdraget helt istället! Det körs med nog så mycket sirener i den här delen av stan så det känns som en rätt j*la lam ursäkt :gnissla :brinnerup

Omdömeslöst kört av stollen. Jag blir riktigt förbannad när jag läser sådana här historier, de skrivs aldrig om i tidningarna (utom när det är nyhetstorka och tabloiderna vill skriva om snutbilar som krockar under utrycking) och kommer aldrig till allmänhetens kännedom. Troligen även inte till uppdragsgivarens/arbetsgivarens kännedom heller. :huvet

Skönt att du klarade dig iaf. Bor precis bredvid den där kurvan och den är skön att ta även om den nyper men jag har aldrig råkat ut för något liknande där. Du hade tur, kunde ha legat en belysningsstolpe kvar och då hade det varit en helt annan utgång på den här händelsen. :näsblod

Jag har svårt att inte respektera blåljusfordonen eftersom dem ändå gör ett bra jobb därför vill jag inte anmäla,,, Dessutom vet jag ju vem han e nu men jag tänker be om ersättning för mitt bakhjul minus slitage och montering!

Genom att anmäla sin finns det en möjlighet att rädda ett framtida liv. Bilföraren får förhoppningsvis lära sig hur man säkert kan framföra ett utryckningsfordon. Du bör klart anmäla.

Fullständigt galet, polisanmäl f*nstyget, det finns inte så många budbilsfirmor med blodtransport och blåljus i S-holm så även om duppen kommer att neka så kan du ta det via bolaget han kör för. Livsfarligt

Ja, smitning från olycka är inget som polisen tar lätt på.

Last edited:
Plocka bort han från arbetet genom polisanmälan - han verkar vara en omogen liten efterbliven flane som tutar omkring för skojs skull.

Du har råkat illa ut och det kunde blivit värre.

Men...vad har blodtransporten gjort för fel? Han har bara påkallat fri väg.

På ett sådant sätt att han orsakat trafikolycka som denna gången (lyckligtvis) inte orsakade några personskador men väl materiella sådana! DET är inte så man kör ett utryckningsfordon även om misstag begås av dessa förare också (ingen är felfri).

Att slå på sirenen (påkalla fri väg) med närmare avstånd än 3sek. till trafikanten framför och dessutom mitt i en kurva är inget annat än fel körbeteende!

De allra flesta flyttar sig om det kommer ett snabbare fordon bakifrån, speciellt om det är ett målat fordon -med eller utan blåljus..

Vad skulle han ha gjort för att inte skrämma ts? Vevat ner rutan och ropat på honom?

Hade TS kört ner i diket OM han kört bil oxo?

Även intressant tolkning av begreppet "prejad" av ts.. Någon tutat på en och man kör själv ner i diket =prejad.

Verkar som att TS fått lite panik och inte tänkt sig för innan han handlade.. Att inte bilföraren stannade är väl inte konstigt om han har en blodtransport som det är brådis med och att trots allt inte TS ramlade.. Tror säkerligen att han handlat anorlunda om TS hade lagt på en klot.

Vad ska bilföraren polisanmälas för? Att han skräms? Eller att han inte stannade fastän ingen änns ramlat? :va

Kör själv plogbil på vintern och har märkt hur olika folkreagerar när de blir överaskade.. tex om det helt plötsligt blir väldigt trångt.
De allra flesta tänker- bromsar och tar det lungt. Andra får panik och GASAR! förbi en. Och vissa får panik och helt enkelt tar sig av vägen så fort de kan.. oavsett om det innebär närmaste snödriva eller dike.'

-Folk reagerar inte alltid som de själva skulle vilja.. tex att väja till Vänster när det kommer bilar bakom som skräms :rolleyes:

Ja men jag tror att du är lite knasig som inte fattar att man ska akta på sig när det kommer nån med blåljus å krejjer! Sådesåhhh! deru, fa'ad!

Han flyttad eju på sig så du har helt missuppfattat händelseförloppet! Läs om läs rätt! :arsele :D

De allra flesta flyttar sig om det kommer ett snabbare fordon bakifrån, speciellt om det är ett målat fordon -med eller utan blåljus..

Vad skulle han ha gjort för att inte skrämma ts? Vevat ner rutan och ropat på honom?

Hade TS kört ner i diket OM han kört bil oxo?

Även intressant tolkning av begreppet "prejad" av ts.. Någon tutat på en och man kör själv ner i diket =prejad.

Verkar som att TS fått lite panik och inte tänkt sig för innan han handlade.. Att inte bilföraren stannade är väl inte konstigt om han har en blodtransport som det är brådis med och att trots allt inte TS ramlade.. Tror säkerligen att han handlat anorlunda om TS hade lagt på en klot.

Vad ska bilföraren polisanmälas för? Att han skräms? Eller att han inte stannade fastän ingen änns ramlat? :va

Kör själv plogbil på vintern och har märkt hur olika folkreagerar när de blir överaskade.. tex om det helt plötsligt blir väldigt trångt.
De allra flesta tänker- bromsar och tar det lungt. Andra får panik och GASAR! förbi en. Och vissa får panik och helt enkelt tar sig av vägen så fort de kan.. oavsett om det innebär närmaste snödriva eller dike.'

-Folk reagerar inte alltid som de själva skulle vilja.. tex att väja till Vänster när det kommer bilar bakom som skräms :rolleyes:

Reflexter styr vi inte, inte ens du som kör plogbil. ALLA kan om man bara ger sig den på det BÅDE trigga dina/mina reflexer (vad vi gör då är som sagt var utanför din/min kontroll) men vi kan OCKSÅ köra/agera så att vi INTE triggar varandras sk. överlevnadsreflexer. Valet är ditt/mitt/föraren av blodtransportbilen! Vilket val killen i blodtransportbilen gjorde tycks ju framgå i denna tråden! :fakta

Plocka bort han från arbetet genom polisanmälan - han verkar vara en omogen liten efterbliven flane som tutar omkring för skojs skull.

Du har råkat illa ut och det kunde blivit värre.

Kan hända igen med annan utgång! Utbilda killen som kör blodbilen så han blir en bättre förare i stället! Hur svårt kan det va!???

Last edited:
Smart kille. Offra liv för att kunna rädda liv. Kanske skulle ompröva hans utrycknings tillstånd :rolleyes:

Valet är ditt/mitt/föraren av blodtransportbilen! Vilket val killen i blodtransportbilen gjorde tycks ju framgå i denna tråden! :fakta
´

Det vet vi ju faktiskt inte heller riktigt. Vi har en utsaga ifrån ena sidan, av en person som blev skrämd och fick total panik av något han sett i backspegeln under antagligen väldigt kort tid.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back