ozto
Testförare
Hur mäter jag om min 520 kedja är sliten och behöver bytas?
Jag vill minnas att jag sett i någon manual att man kan mäta typ 10 länkar och på så sätt kunna se om det är dags att byta.
Den känns lite sladdrig nu när jag byter hjul och vill inte råka ut för ett kedjebrott. Det är en svindyr RK som har gått ca 7 racehelger och kanske 20 bandagar.
Dags att byta?
Jag vill minnas att jag sett i någon manual att man kan mäta typ 10 länkar och på så sätt kunna se om det är dags att byta.
Den känns lite sladdrig nu när jag byter hjul och vill inte råka ut för ett kedjebrott. Det är en svindyr RK som har gått ca 7 racehelger och kanske 20 bandagar.
Dags att byta?
