Ett smärre problem hände under dagens färd.
Bromsarna fram "fastnade/ låste sig.
Var ute och körde en sväng i stadsmiljö. Har tidigare upptäckt att bromsbeläggen höger sida legat på något, men det har inte vart några konstigheter igentligen.
Under dagens färd så blev det ett antal hyffsat hårda inbromsningar i relativ tät följd, åkte sen ut på motorväg. Hojen känns lite "trög" och bromshantagent är lite stumt. Plötsligt beter sig hojen ungefär som när man får soppatorsk eller gör en kraftig motorbroms. Lyckas ta mig in mot kanten och blir stående i bussfil. Märker då att bromshantaget är helt stumt och att frambromsen är fullt annsatt. Efter kanske 10-15 minuter börjar det dock släppa och jag kan ta mig hem i måttlig takt.
Jag har monterat ner bromscylinder och fått oken att röra sig fritt. Förhoppningsvis räcker detta, har dock inte provat än. Men finns det någon som vart med om detta tidigare. Har tips/ förslag eller anna synpunkt så dela gärna mer er.
Bromsarna fram "fastnade/ låste sig.
Var ute och körde en sväng i stadsmiljö. Har tidigare upptäckt att bromsbeläggen höger sida legat på något, men det har inte vart några konstigheter igentligen.
Under dagens färd så blev det ett antal hyffsat hårda inbromsningar i relativ tät följd, åkte sen ut på motorväg. Hojen känns lite "trög" och bromshantagent är lite stumt. Plötsligt beter sig hojen ungefär som när man får soppatorsk eller gör en kraftig motorbroms. Lyckas ta mig in mot kanten och blir stående i bussfil. Märker då att bromshantaget är helt stumt och att frambromsen är fullt annsatt. Efter kanske 10-15 minuter börjar det dock släppa och jag kan ta mig hem i måttlig takt.
Jag har monterat ner bromscylinder och fått oken att röra sig fritt. Förhoppningsvis räcker detta, har dock inte provat än. Men finns det någon som vart med om detta tidigare. Har tips/ förslag eller anna synpunkt så dela gärna mer er.
