Förstår det. Och inget ont mot dig heller.
Tolkar det som att du ville vara snäll och hjälpa mig med informationen.
Men det var inte det som var meningen med min fråga till R1 Wannabe.
Jag uppfattade det inte som en fråga riktat direkt till R1 Wannabe, och det var därför jag svarade....
Missförstånd uppklarat!

Jag håller med dig på viss punkter. Att reglementet kan vara en smula svårtolkat må vara hänt, men lägger man bara manken till och läser så är alla frågor lätta att hitta.
Det som dock är rörigt är att man just nu har 4st olika reglementen för elitförare som vill köra 1000cc. Varför ska det vara så krångligt undrar jag?
Sen var det ju väldigt olyckligt att man bestämde sig så väldigt sent om att inte tillåta eftermarknads bromspump i SM (Som var helt ok när reglementet för 2009 trycktes) så att i princip ingen visste om det innan SM premiären. För att sedan backa på det beslutet igen till nästa tävling och tillåta byte av bromspump igen så att förvirringen blir total. Sen kommer man till en kombinerad SM/SO tävling där man först får beskedet att det är SO reglerna som gäller eftersom det är den serien med högst status av dom två. Och man därför MÅSTE ha orginal bromspump, för att sedan tillåta eftermarknadspump för dom som vill ha det, och ha separata resultatlistor för SM och SO....

Personligen så förstår jag inte ens varför man tycker det är så himla viktigt att sträva efter ett FIM STK1000 reglemente i Sverige...
Vi har ju haft ett alldeles lysande Nordic Superbike reglemente som har funkat i flera år, och alla vet precis vad som gäller och vad man får byta ut på hojen. Inte fan blir det mycket billigare för oss som kör bara för att man helt plötsligt inte får byta bakram eller bromspump. Dom pengarna är ju "en fis i rymden" i den totala budgeten för en säsong.
Det blir ju snarare tvärt om när man (som jag) köper en klar fjolårshoj för att spara pengar, och sen måste börja köpa till massa orginalgrejer bara för att man ändrat på reglementet....