GSXR1100R
The older i get the faster i was
Jag förstår din inställning och jag håller med i mångt och mycket men jag tror det skulle kunna fungera med en strikt och hård moderering. Ett fritt forum innebär, precis som man ser här på SH många gånger, fjorton trådar om samma ämne med olika rubrik. Men kan man styra detta och kanske ha fasta tider då en SVEMO-representant svarar i trådar så kan det faktiskt fungera. Moderatorn behöver ju inte vara från SVEMO utan det räcker att denne är någorlunda insatt och lätt ser vad som är värt att spara på s.a.s. Och det skulle behövas. Tycker jag.![]()
När jag svarade JA på den här pollen så trodde jag att det fanns avlönade personer på SVEMO:s RR-sektion som borde kunna göra detta. Såklart skulle de då behöva ta bort något annat, men då jag tycker att detta forum skulle kunna vara bra och viktigt, så skulle det kunna vara en prioritet som fick positiva följder för Svensk RR.
Så påpekar då Humlan att det inte finns några avlönade inom SVEMO/RR och då blir det genast svårare. Det blir då en "någon" som ska svara och vem har tid/lust att göra det på sin fritid? Svårt.....
FORTFARANDE tror jag det skulle kunna vara bra!!! Förbundet skulle kunna kasta ut funderingar kring svåra frågor för att få hjälp med lösningar:
-Vi har ett bullerproblem! Vad göra?
-Vi har fyra regelementen i Superbike. Vad göra?
-Hur ska vi se till att alla åker hem glada när vi har utkvalning?
-Vi har en ide om att göra såhär:xxxxxxx. Vad tror ni?
Det finns säkert många goda åsikter förbundet skulle kunna ta in, INNAN beslut tas, för att sedan i görligaste mån undanröja dåliga beslut (typ SVEMO-kröken).
Men vem som ska göra det är såklart ett problem, då frivilligarbete knappast kan beordras och anses som självklart.
Information är alltid bra, dock leder det ibland till diskussion som i sin tur ibland leder till spekulation och ännu större förvirring.
Risken är stor att det uppfattas felaktigt typ på detta vis, förbundet representerar muren och förarna fotfolket http://sv.wikipedia.org/wiki/Västra_muren
När fotfolket inte får svar på sina böner så utses ett oskyldigt offer att stenas.
Detta är givetvis en metafor

Last edited: