Bosse Uzi tycker iaf jag ska föregå med gott exempel med att visa "mod". Du vet, den som är utan synd ska kasta första stenen...
Hade du gjort det under andra världskriget, eller bitit i kudden. Av någon anledning tror jag på det sistnämnda.....
Jag tycker faktiskt det är oviktigt vad jag som person skulle göra då detta är en diskussion om vad en nation bör göra, men det är smickrande att du tillskriver min, förvisso högt aktade och ärade, person dylika egenskaper.
Men, du har rätt! Jag är ingen krigare. Det diskvalificerar mig inte från en åsikt i ämnet mer än att du kan tycka att det är bra om någon tar hand om ditt avloppsvatten trots att jag betvivlar att du anmält dig frivillig till Stockholms Bajshantering AB.
Låt mig även för framtida diskussioner tydligt proklamera att
jag inte alls tänker anmäla mig frivillig till en endaste aktivitet som jag tycker staten skall syssla med. Jag kommer inte åka till Afghanistan, Kongo eller Cypern. Jag kommer inte heller avvisa flyktingbarn, dela ut soppa till hemlösa, sköta statens finanser, operera hemorrojder eller annat som jag tycker ett modern samhälle skall företa sig.
Jag utgår ifrån att det inom kort följer en omfattande lista på vad Badger, bonny och några till tycker en stat skall pyssla med samt på vilket sätt de själva bidrar i den riktningen...
BoSoZuKu verkar ju ha prylat upp nåra sossar i GBG så hans bidrag till den allmäna trivseln får man nog anse vara generöst så det räcker.
Enda som skulle passa han är väl om alla, likt Rambo, sprang runt och lekte krig.
Jag är nöjd med vad mina idoler och förebilder gör, Rambo är lite överdrivet.
Jag har faktiskt ingen koll på vem som utgivit boken, men du som har det kan väl i detalj förklara vilka uppgifter i den som är förvanskade av DDR?
Nu gör du dig bara löjlig Mackan, du brukar kunna bättre!
Det kan väl bara finnas en av två tänkbara intressenter att ge ut en bok om påhittad ärorik svensk historia, den ena är extremhögern och eftersom de inte ger ut böcker så är det väl vänstern?
Problemet är just att det är så oerhört enkelt att kräva offer när det är andra som ska offra sig-
Det är väl inget problem? Och om det är det så skulle samhället lamslås, eller tycker du Fredde ska stå beredd att utföra varenda uppgift som Riksdagen beslutar skall utföras? Befängt! (and you know it)