MT-01
Har jag inte heller portat.
Men vänta! Jo föffaan! Warriortoppar har jag gjort!
Det är samma motor va?
Och just det ja - där var det dubbla gnistrare!
Är det månne ventilstyrningarna som fått stryka lite på foten på de sista bilderna ?
Jag skulle också vilja ha svar på frågan Freozon ställde, hur mycket kan det tänkas ge på säg en R6-02 att skicka iväg toppen till Racerepairs magiska värld ? Eftersom jag inte kan köra om folk i kurvorna kanske jag skulle satsa på detsamma på rakorna istället....
Vad kostar i runda slängar det jobbet vi tittat på här, och är det dubbla pengarna på en 4:a ?
//P
Vi kan ta sånt via PM. Men nej, det är inte dubbla priset.
Det handlar inte så mycket om själva urholkningen/bearbetningen nämligen.
Det är tankearetet, funderingar, design, ställtider på maskiner, ytterligare klurerier, osv osv så om jag gör en stånka eller en fyra, så finns många fasta kostnader s.a.s och där själva bearbetningen bara blir en delmängd.
Gör man två toppar till t.ex en viss radfyra så tar inte heller det dubbla tiden, då man "får in det i handen" s.a.s och kan jobba effektivare och bättre om man gör samma sak på raken. Samordningsvinster kallas det visst.
O.s.v
Så återigen: Nej kostnaden är inte linjär med antal cyllar.
Och vad avser styrningarna: Ja och NEJ!
De är INTE kapade, däremot handfilade till aerodynamisk form.
Mycket gods är borttaget på deras sidor, och ffa är "vårtan" dvs den alu-klump de kommer upp ur, och som är ett "berg" i vanliga fall, här helt borttagen.
Tidsödande som fan...men väldigt bra för livslängd på en gatmotor.
I detta fallet hade man hellre "raceportat" för då ryker "hela skiten"

Och det är ju betydligt mera tidseffektivt.
Men å andra sidan tillkommer så oerhört mycket mer arbete istället, fast på andra ställen.