Våldtäkt utan våld är ju en konstighet

mjaa, det är en intressant 'hypotes', kammaråklagare Rolf Hillegren rör sig med och det är relativt lätt att se om den har en förankring i verkligheten:

släpa med honom till en lädergayklubb och se vad de kommer tycka om hans 'nej' (nu spekulerar ju jag naturligtvis, han kanske snarare säger 'ja' med mycket glädje i rösten).

och ni som 'argumenterar' på ert sätt, att ett nej faktiskt inte behöver vara och betyda ett nej:

ett nej är ett nej. slutsnackat.

det är som matten ni fick lära er i småskolan; enkel att förstå och inget att tjafsa emot om.

Ponera att din fru ville ligga med dig på första dejten och du sa nej.
4 dejter senare är du dökär i henne och ni hamnar i sängen och har sex. Om du då inte uttryckligen har sagt med ord till henne att nu vill du minsan borra, så gäller alltså fortfarande ditt "nej" som du sa vid första dejten.
Och hon genomför då en våldtäkt på dig. Är det så du menar med att ett nej alltid är ett nej?

Eller kan det finns gråskalor och tidslinjer.
Tex att nej kan betyda "jag vlll inte ligga med dig just nu på sekunden, men om du masserar mig lite först och pussar mig i nacken så att jag känner mig speciel och även blir lite kåt, så kan jag ändra mig till ett "ja".

• Gilla
Reaktioner: ft
Nota och sexuellt umgänge är två helt skilda saker.
Lite tramsig jämföresle.

Fast nu pratar vi ju hurvida ett nej alltid är ett nej.
Du tycker ju uppenbart det, men som du ser så funkar inte verkligheten så.

Det är snarare tvärtom, tjejjer vill att ett nej Inte alltid (oftast inte) är ett nej.

Tex att nej kan betyda "jag vlll inte ligga med dig just nu på sekunden, men om du masserar mig lite först och pussar mig i nacken så att jag känner mig speciel och även blir lite kåt, så kan jag ändra mig till ett "ja".

det tragikomiska är att du trots att hon uppenbarligen sade nej, inte kan låta bli att 'massera och pussa henne till kåthet', allt med förhoppningen om att hon ska säga 'ja'.

ponera att det är något fel på dig och du egentligen är en sexmissbrukare?

ponera att din kåthet får du duscha av dig med lite kall vatten alt. gå in på muggen och bekanta dig igen med fröken höger?

men visst; klart det är en gråzon, det tragikomiska dock återigen, är att försvara sin egen tes och 'poäng' om att ett nej, faktiskt inte är ett nej. det som är uppenbart, är att den (mannen) inte bryr sig speciellt mycket om sin flickvän. det viktigaste är hans egen tillfredsställelse.

Det är snarare tvärtom, tjejjer vill att ett nej Inte alltid (oftast inte) är ett nej.

...och det säger du, som är en kille. och när en tjej väl yttrar sig i den här tråden, så ifrågasätts det för att hennes åsikt går stick i stäv mot alla andras. så klassiskt. darwin award till dig.

Last edited:
Ett nej kan betyda så mycket annat än ett nej till själva sexet, men dom är så inne i det dom gör att det bara blir ett nej till svar.

Nej = (hon ska bara läsa klart kapitlet)
Nej = (hon ska bara kolla klart på nått skitprogram på tv)
Nej = (maten är snart klar)
Nej = (svärmor kommer snart)

Sen ingår det i ett förhållande ofta ett nej i förspelet...och slutar man då, rullar över till sin sida på sängen och vänder på sig, så dröjer det inte länge innan hon kommer och undrar om man blev sur...samtidigt som hon försöker väcka masken!! Säger man nej då för retas, så får man en sur och kåt hona som kommer göra morgondagen till ett helvete!

jo. men han förtjänar det iaf.

som sagt; hjärndöd.

"Nej, men han förtjänar det iaf"

Annars har du alla skills för att bli en lysande feminist/ung vänsterpartist, kommer någon med motargument så är personen dum i huvudet, mansgris etc.

hur vet du det? är du tjej och har sagt nej nångång?
Nej, men bara för jag inte är en tjej själv så betyder det inte att jag varit med om tillfällen där ett nej egentligen är ett ja och tvärtom när det kommer till tjejer.
Fruktansvärt många gånger faktiskt.

Det dära med att säga nej o mena ja eller tvärt om är ingen ovanlighet kan jag säga.

Det skulle jag med ha gjort förvisso, men det visar hur lätt det kan gå åt helvete bara för att en tjej är kåt och inte tänker sig för innan hon bestämmer sig för att vara lösaktig.
Nu gick det bra och tjejen åkte dit för att ha ljugit om det hela och min lillebror blev frikänd men hade hon inte krypit till korset så hade det inte gått så bra.

Det är riktigt illa att ljuga om något sådant. Själv är jag positivt inställd att då tjejen istället skulle få det straffet som din lillebror annars skulle fått. Det skulle säkert få några färre personer att ljuga om en sådan sak.

Fast nu pratar vi ju hurvida ett nej alltid är ett nej.
Du tycker ju uppenbart det, men som du ser så funkar inte verkligheten så.

Dumt att kanske chansa ?
Jag tar alltid ett nej som ett nej.

Last edited:
det tragikomiska är att du trots att hon uppenbarligen sade nej, inte kan låta bli att 'massera och pussa henne till kåthet', allt med förhoppningen om att hon ska säga 'ja'.

ponera att det är något fel på dig och du egentligen är en sexmissbrukare?

ponera att din kåthet får du duscha av dig med lite kall vatten alt. gå in på muggen och bekanta dig igen med fröken höger?

men visst; klart det är en gråzon, det tragikomiska dock återigen, är att försvara sin egen tes och 'poäng' om att ett nej, faktiskt inte är ett nej. det som är uppenbart, är att den (mannen) inte bryr sig speciellt mycket om sin flickvän. det viktigaste är hans egen tillfredsställelse.

...och det säger du, som är en kille. och när en tjej väl yttrar sig i den här tråden, så ifrågasätts det för att hennes åsikt går stick i stäv mot alla andras. så klassiskt. darwin award till dig.

Du verkar inte veta mycket om sex du inte.

@Bettan aka Bettskena:

Tack för att du tydliggör min tes om att du inte har några argument på ett så ypperligt sätt ;)
Jag tro det finns en sandlåda i din närhet som du kan leka i medan vi vuxna fortsätter diskutera som vuxna gör ;) Var snäll mot andra och ge fan i att sno de andra barnens saker nu annars blir det ingen popcorn för dig!

Då det där är avklarat kan jag gå OnT igen:

Att generalisera och säga att de flesta tjejer säger nej men menar något annat är imo fel det med, man kan inte utgå från något bara sådär. Det är, vilket jag sagt flera ggr innan, många andra premisser som avgör hur det verkligen ligger till.

Huvudbry 1:
Jag å tjejen kommer hem en natt efter ett trevligt kalas. Hon klär av sig å kryper ner i sängen å jag gör samma kort efter. Jag rullar över bakom hennes rygg å lägger mig tätt i sked.
Jag känner känslorna rusa genom kroppen å mummlar: -Ska vi avsluta dagen med lite gott...
Hon svarar: -Nä jag e trött å vi e lite för fulla...
Blodtillströmmningen gör att mitt kön växer å letar sig in mellan hennes ben.
Jag fortsätter: -Du var jäkligt fin ikväll. Jag har vart riktigt tänd på dig hela kvällen... Jag smeker henne å luktar på hennes hår å talar om att jag älskar henne.
Hon svarar: -Hmm..

Det blev inte mycket till samlag å inte mycket till älskog, but still: Jag hade kuken i henne å hennes sista ord var nej. Men inte att hon rörde sig sig en cm eller avvärjde mina händer eller ballen.

Är jag nu en våldtä(c)ktsman eller inte??? Har jag utnyttjat en värnlös kvinna?? (obs lagom berusad, inte aspackad)
D.v.s. hade jag kunnat bli fälld för våldtäkt?

Jag blev inte anmäld dagen efter. Tvärtom hade vi behaglig dagenefter-sex mellan 2 tillnyktrande VAKNA människor.

Huvudbry 2:
En annan period i livet hängde jag ihop med en tjej. Vi träffades, festade å knullade lite då å då, när det passade.
En morgon efter en ganska blöt fest kvällen före vaknar hon före både mig å tuppen. Men en del av mig lyckas hon få liv i. :D
Jag vaknar ytterst motvilligt å grymtar grumligt att: -Va fan kan vi inte sova färdigt först?
Samtidigt som jag försöker baxa upp mina blytunga ögonlock sätter hon sig grensle över mig å utnyttjar den enda spillra liv jag har att uppbringa.
Jag minns inte att jag sa -nej- men hela mitt kroppspråk borde ha givit en tydlig vink om att jag nog hellre sovit längre än halv 7, å att jag gärna hade fått pissa, röka å druckit lite vatten innan det blev action.

Frågan e där: Är jag våldtagen??? Borde jag eller kunde jag anmält henne för detta? Jag hade inget emot sex med henne annars, men detta var emot min vilja. Ska jag bara finna mig i att bli tagen för att jag får stånd i sömnen? Hade jag kunnat vinna en rättegång på detta våldtäktsmål?

Givetvis anmälde jag inte, å vi har träffats fler ggr efter det.

Det här känns inte som konstigheter för mig, ibland blir inte allt så lyckat i sänghalmen. Det huvudsakliga är väl att man inte skadar varann!
Så jag får ge Hillesnubben (glömde namnet) en poäng för upplyst problematik, men kanske ett halvt minus för dåligt utvecklad argumentation. Men man förstår att bedömmningerna blir olika med så skiftande uppfattningar det e här bara...

Mina små storys e sanna, å kul om någon vågar erkänna att det hänt dom åxå. Bäst av allt om det är upplevt och att det lett till anmälan. Skulle va kul att höra vad det blir av en sån grej...

Huvudbry 1:
Jag å tjejen kommer hem en natt efter ett trevligt kalas. Hon klär av sig å kryper ner i sängen å jag gör samma kort efter. Jag rullar över bakom hennes rygg å lägger mig tätt i sked.
Jag känner känslorna rusa genom kroppen å mummlar: -Ska vi avsluta dagen med lite gott...
Hon svarar: -Nä jag e trött å vi e lite för fulla...
Blodtillströmmningen gör att mitt kön växer å letar sig in mellan hennes ben.
Jag fortsätter: -Du var jäkligt fin ikväll. Jag har vart riktigt tänd på dig hela kvällen... Jag smeker henne å luktar på hennes hår å talar om att jag älskar henne.
Hon svarar: -Hmm..

Det blev inte mycket till samlag å inte mycket till älskog, but still: Jag hade kuken i henne å hennes sista ord var nej. Men inte att hon rörde sig sig en cm eller avvärjde mina händer eller ballen.

Är jag nu en våldtä(c)ktsman eller inte??? Har jag utnyttjat en värnlös kvinna?? (obs lagom berusad, inte aspackad)
D.v.s. hade jag kunnat bli fälld för våldtäkt?

Jag blev inte anmäld dagen efter. Tvärtom hade vi behaglig dagenefter-sex mellan 2 tillnyktrande VAKNA människor.

Huvudbry 2:
En annan period i livet hängde jag ihop med en tjej. Vi träffades, festade å knullade lite då å då, när det passade.
En morgon efter en ganska blöt fest kvällen före vaknar hon före både mig å tuppen. Men en del av mig lyckas hon få liv i. :D
Jag vaknar ytterst motvilligt å grymtar grumligt att: -Va fan kan vi inte sova färdigt först?
Samtidigt som jag försöker baxa upp mina blytunga ögonlock sätter hon sig grensle över mig å utnyttjar den enda spillra liv jag har att uppbringa.
Jag minns inte att jag sa -nej- men hela mitt kroppspråk borde ha givit en tydlig vink om att jag nog hellre sovit längre än halv 7, å att jag gärna hade fått pissa, röka å druckit lite vatten innan det blev action.

Frågan e där: Är jag våldtagen??? Borde jag eller kunde jag anmält henne för detta? Jag hade inget emot sex med henne annars, men detta var emot min vilja. Ska jag bara finna mig i att bli tagen för att jag får stånd i sömnen? Hade jag kunnat vinna en rättegång på detta våldtäktsmål?

Givetvis anmälde jag inte, å vi har träffats fler ggr efter det.

Det här känns inte som konstigheter för mig, ibland blir inte allt så lyckat i sänghalmen. Det huvudsakliga är väl att man inte skadar varann!
Så jag får ge Hillesnubben (glömde namnet) en poäng för upplyst problematik, men kanske ett halvt minus för dåligt utvecklad argumentation. Men man förstår att bedömmningerna blir olika med så skiftande uppfattningar det e här bara...

Mina små storys e sanna, å kul om någon vågar erkänna att det hänt dom åxå. Bäst av allt om det är upplevt och att det lett till anmälan. Skulle va kul att höra vad det blir av en sån grej...
Du är ett vidrigt svin som inte accepterade ett nej och du är således en våldtäktsman av rang då hon var berusad. Du förtjänar att bli våldtagen själv.

Eller vänta nu...:va

:ännumerapopcorn :rolleyes:
Haha, priceless. Snacka om att spamma en tråd.

Vi säger såhär, du läser genom det jag skrivit från sida ett så kan vi ta en riktig diskussion sen istället för att du ska äta dig fet på popcorn.

Last edited:
Jag är kluven då min lillebror häktades för våldtäkt mot en tjejkompis då hon kom på efteråt att hennes pojkvän kanske inte skulle bli så glad om han fick reda på vad de hade gjort så när pojkvännen ringde sa hon att hon hade blivit våldtagen. Så när pojkvän dök upp med baseballträ för att spöa upp min lillebror (vilket jag inte säger är fel då han trodde på henne) så blir det full kalabalik och det slutar med att polisen tar med min lillebror till häktet och släpper de beväpnade killarna fria. Det skulle jag med ha gjort förvisso, men det visar hur lätt det kan gå åt helvete bara för att en tjej är kåt och inte tänker sig för innan hon bestämmer sig för att vara lösaktig.
Nu gick det bra och tjejen åkte dit för att ha ljugit om det hela och min lillebror blev frikänd men hade hon inte krypit till korset så hade det inte gått så bra.

Jag känner dessutom till 2 fall till som har gått till på nästan exakt samma vis.
Det ena fallet är så sjukt och blev uppmärksammat i tidningar mm och killen i det fallet fick 2 år på kåken om jag inte minns fel när de enbart gick på uppgifter lämnade från tjejen. Inga fysiska bevis fanns och vittnen som såg dem båda lämna uteställets öltält och kliva in i en BAJAMAJA och ha skoj. Det var tydligen inte lika kul när tjejens kille kom och knackade på och då började hon skrika om våldtäkt mm.

Så man får tydligen ha med sig ett dokument ut på krogen där tjejen skriver under på att hon är villig att ha sex och inga repressalier kan inträffa dagen efter. :dricka :jisses :kär :brynad :fakta :slicka :arsele :tomten *rebus som visar hur det kan se ut när man träffar en lösaktig tjej på krogen*

Mycket white trash där du - nu fick jag lära känna dig lite bättre.

Jag är lite fundersam över hur någon kan nöja sig med ett enkelt nej för att sedan "acceptera" sexet om de nu tycker att det är så obehagligt att de sedan anmäler det som en våldtäkt? Jag själv brukar gå efter principen att ett nej är ett nej vad det gäller det mesta och om någon skulle fortsätta med vad det nu är så skulle jag till slut bli irriterad och säga till på skarpen.

Det känns som att det behövs något mer för att det ska kunna bli så här. Till exempel att de av någon anledning inte vågade säga emot mer och liknande. Det kan väl inte finnas någon som ligger och tänker "Jag har sagt nej en gång, nu får han köra på så anmäler jag i morgon istället."

Jag håller dock med om att det i ett förhållande kan finnas en gemensam överenskommelse över att "Nej! Thihi! Fniss! *Flört*" inte behöver betyda "NEJ!". Jag skulle dock passa mig jävligt noga för att gå efter det på en förstadejt, för då ligger nog våldtäkten farligt nära.

Själv ser jag det som en väldigt liten risk då jag vill att den tjej jag är med ska vara aktiv och visa att (även) hon är intresserad.

Bästa inlägget!
Mer behöver inte sägas :tummenupp
Jag är lite fundersam över hur någon kan nöja sig med ett enkelt nej för att sedan "acceptera" sexet om de nu tycker att det är så obehagligt att de sedan anmäler det som en våldtäkt? Jag själv brukar gå efter principen att ett nej är ett nej vad det gäller det mesta och om någon skulle fortsätta med vad det nu är så skulle jag till slut bli irriterad och säga till på skarpen.

Det känns som att det behövs något mer för att det ska kunna bli så här. Till exempel att de av någon anledning inte vågade säga emot mer och liknande. Det kan väl inte finnas någon som ligger och tänker "Jag har sagt nej en gång, nu får han köra på så anmäler jag i morgon istället."

Jag håller dock med om att det i ett förhållande kan finnas en gemensam överenskommelse över att "Nej! Thihi! Fniss! *Flört*" inte behöver betyda "NEJ!". Jag skulle dock passa mig jävligt noga för att gå efter det på en förstadejt, för då ligger nog våldtäkten farligt nära.

Själv ser jag det som en väldigt liten risk då jag vill att den tjej jag är med ska vara aktiv och visa att (även) hon är intresserad.

Nä det finns väl nåt som kallas psykiskt våld åxå. Där (oftast) kvinnan känner sig så jäkla underlägsen att hon e rädd för konsekvenser om hon säger nej, utan att det har förekommit fysiskt våld öht. Är väl ganska vanligt i övergrepp mot barn; Pappa/vuxen har alltid rätt osv.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg