Våldtäkt utan våld är ju en konstighet

"Våldtäkt är ett så hårt ord. Varför inte kalla det för Överaskningssex?"
-Okänd

Det är va för en j*vla massa år sen, minns bara att det var ett barn, typ 4 år eller nått sånt som hade blivit våldtagen, men mannen(idioten) klarade såg från fängelse pga barnet inte gjorde tillräckligt med motstånd. Jag är inte världens största, vältränade kille m.m, men vissa nämndemän och domare skulle man vilja vara ensam med i 1 timme som friar vältäcktsmän

"kvinnan säger att hon inte har lust i dag, och mannen kör ändå. Visst är det oschysst men.." Är det bara "oschysst"? Varför har ingen sagt det tidigare?? Jag som trodde båda måste vara med på det :banana

Äh, så jävla typiskt att blåsa upp en sådan skitsak.

Våldtäkter år dåliga, ja.

Men sen så finns det våldtäkt och våldtäkt.

Å ena sidan har vi Hagamannen som krossar skallen med sten, våldtar och lämnar för att dö eller idiot A som en sen kväll i en park använder ett tillhygge för att slå kvinnan medvetslösoch sen våldta.
Å andra sidan har vi många fall av våldtäkt där det egentligen handlar om övertalande till sex. Att bara säga nej och vända sig om och sen inte göra något ifall den andra börjar verbalt eller fysiskt göra närmanden är inte våldtäkt.

Ska dessa ha samma straff? Ska den första bara ha två år medan den tredje ska ha hela två år? Lätt att skrika at man vil ha hårdare straff för våldtäkter, men är var och hur ska gränserna och bedömningarna vara för att man ska få högre straff?

Vart tog logiken vägen?

Återigen, jag är emot våldtäkt, det är hemskt, men någonstans måste man ändå ha lite vett i skallen ch som det är idag får man inte yttra ett ord om våldtäkt, såvida det inte är i sammanhanget att man vill ha kukarna avskurna på våldtäktsmännen. Gud förbjude att någon nämner att den kalla verkligheten innefattar sådana fall där en kvinna anser sig ha blivit våldtagen om hon dagen efter ångrar sitt ragg från kvällen innan.

Last edited:
Det är va för en j*vla massa år sen, minns bara att det var ett barn, typ 4 år eller nått sånt som hade blivit våldtagen, men mannen(idioten) klarade såg från fängelse pga barnet inte gjorde tillräckligt med motstånd. Jag är inte världens största, vältränade kille m.m, men vissa nämndemän och domare skulle man vilja vara ensam med i 1 timme som friar vältäcktsmän

...borde han inte fällts för att ha haft sex med en minderårig i så fall? :confused:

Minns inte hela historien, minns bara att mannen inte fick fängelse pga barnet inte gjorde tillräckligt med motstånd
Ledsen, men jag tror det där fiffel och båg.

Att ha sex med minderåriga är ett brott i sig. De behöver inte göra motstånd för att det ska vara ett brott, hell, det är till och med ett brott när de själva vill ha sex!

Så länge jag inte ser någon fakta på det så är det där i min bok bara en dålig myt.

Edit: för att visa vad jag avfärdar det påståendet med:
Brottsbalken 6:e kapitlet 4:e paragrafen:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.htm

4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år.
Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomling till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut.
Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt mot barn till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot om brottslig gärning eller om fler än en förgripit sig på barnet eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller barnets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2005:90).

Last edited:
De råare våldtäcksfall är ju egentligen grov misshandel OCH våldtäckt och man döms för båda. Våldtäckt är ju fortfarande sex med någon som sagt nej - eller inte ens är medveten om det. Har man t ex sex med någon som tuppat av efter en blöt kväll är det fortfarande våldtäckt även om ingen direkt våld förekommer.

De råare våldtäcksfall är ju egentligen grov misshandel OCH våldtäckt och man döms för båda. Våldtäckt är ju fortfarande sex med någon som sagt nej - eller inte ens är medveten om det. Har man t ex sex med någon som tuppat av efter en blöt kväll är det fortfarande våldtäckt även om ingen direkt våld förekommer.

Ja det är sant, även biten om en person är helt utslagen.

Men när en person bara säger nej, vänder sig om och det ändå blir sex (utan att våld är inblandat, tex genom ett jävla tjat) så är det inte att anses som våldtäkt i min bok, utan bara bra jävla övertalningsförmåga.
För folk kan ju ändra på sina åsikter, jag kanske inte är sugen på sex just nu, men efter att hon pratat lite om det så stiger kåtheten och då vänder jag mig inte nödvändigtvis om och säger "ja, nu är jag redo för sexuella aktiviteter" utan man visar på olika sätt att det är ok. Ett sådant sätt är att inte hindra henne, ett annat sätt är ifall jag själv börjar kyssa henne etc. Man behöver inte säga ett ord och då har det sista man sagt varit "nej".

Kanske är oklar där men så tänker jag mig.

Hittar inte just det ämnet , men här är några exempel där väldtäcktsmän har klarat sig, speciellt "Söp 13-årig flicka redlös och våldtog henne – friades eftersom hon ”drack frivilligt”"
http://www.gt.se/nyheter/1.689275/4-uppmarksammade-valdtaktsrattegangar

Att det inte alltid går rätt till är jag medveten om och det bestrider jag inte. Men nu handlade det om sex med en fyraåring.

Last edited:
Om det skulle räknas som väldtäkt att ha sex om tjejen sagt nej muntligt en gång utan att göra minsta motstånd eller annan handling. Och det skall leda till 2 års fängelse, så har tjejerna ett fantastiskt vapen mot en kille som dom är lite sura på.

Ragga upp honom, spela kåt som fan och ha sex.
Så går hon till polisen och säger att hon sagt nej.
Och helt utan bevis i form av rivsår, motstånd, eller annat så tar vi hennes ord på att hon sagt nej en gång, så sitter killen på kåken.

Detta skulle leda till att ingen skulle våga bjuda ut en tjej på romatiskt date som slutar med kärleksstund i sängen. På det sättet som det går till i dag då alla verkas ha sex med alla.

Man kanske skulle ta fram ett dokument där tjejen svär dyrt och heligt att hon med sin fulla vilja vill ha sex. Sen kan amors pilar skjutas och romantiken är ett faktum.

Hur blir det föresten om båda hävdar för polisen att dom har sagt nej men sen genomfört samlaget? Torskar båda då eller tar dom ut varandra :va

------------------------------------------

Sen har jag faktiskt argument som talar helt emot mitt första argument.

Tänk om någon frågar om dom får låna din olåsta cykel som står vid ett träd 5 meter från där du har picknick. Du säger nej, men personen tar cykeln i alla fall. Och då hävdar man att "du gjorde inte våldsamt motstånd" så då betyder det att du godkände att den okända mannan tog din cykel och han kan inte dömmas för stöld.

---------------------------------------------

I spanien säger lagen eller praxis att, om tjejen gör en polisanmälan dagen efter ett samlag, så räknas det som våldtäkt. Alltså är det upp till killen att vara säker och lite på tjejen han träffar verkligen gillar honom. Sprit, övetalning, lögn fungerar alltså inte. Man skall vara säker på att tjejen giller en och verkligen vill det här.

Kanske är oklar där men så tänker jag mig.

Klart nog, då håller jag med. Ett medgivande till sex behöver inte vara muntligt eller skriftligt, visst funkar övertalning till viss del... Menar bara att om man behöver "övertala" hela vägen till mål är det nog knappast det det handlar om..

Om det skulle räknas som väldtäkt att ha sex om tjejen sagt nej muntligt en gång utan att göra minsta motstånd eller annan handling. Och det skall leda till 2 års fängelse, så har tjejerna ett fantastiskt vapen mot en kille som dom är lite sura på.

Det är väl problemet med våldtäcktsmål, inte alltid det finns bevis och ännu mer sällan att det finns vittnen så det är oftast ord mot ord. Svårt döma rättvist och det verkar som om nämndemän går efter den de "tror mest på". Man får helt enkelt se till att crazybitch-radarn är rätt kalibrerad..

Last edited:
Ett nej är ett nej.

Att det ska vara så svårt????
Man ska inte behöva slåss, sparka, ta till våld, skrika eller nåt annat väldigt extremt för att snubben i fråga ska lyssna och sluta.
Kan man inte bli lyssnad på bara genom att säga "jag vill inte"?? :)

Säger en tjej att hon inte vill, så vill hon inte.
Detta ska räcka med att hon säger det EN gång.
Inte två gånger, inte tre gånger och fortfarande upptäcka att snubben i fråga som ligger ovanpå henne inte bryr sej skit utan kör på sitt eget race ändå, trots att hon bett honom sluta upprepade gånger.
Knappast rätt taktik att få den personen sugen genom att då tvinga sej in i henne på sådant vis.
Det är pretty respektlöst.

Hur kul är det egentligen att sätta på någon som ändå inte vill eller har lust?? :confused:

Så jag upprepar, ett nej är ett nej!
PunkCt.

Jag är kluven då min lillebror häktades för våldtäkt mot en tjejkompis då hon kom på efteråt att hennes pojkvän kanske inte skulle bli så glad om han fick reda på vad de hade gjort så när pojkvännen ringde sa hon att hon hade blivit våldtagen. Så när pojkvän dök upp med baseballträ för att spöa upp min lillebror (vilket jag inte säger är fel då han trodde på henne) så blir det full kalabalik och det slutar med att polisen tar med min lillebror till häktet och släpper de beväpnade killarna fria. Det skulle jag med ha gjort förvisso, men det visar hur lätt det kan gå åt helvete bara för att en tjej är kåt och inte tänker sig för innan hon bestämmer sig för att vara lösaktig.
Nu gick det bra och tjejen åkte dit för att ha ljugit om det hela och min lillebror blev frikänd men hade hon inte krypit till korset så hade det inte gått så bra.

Jag känner dessutom till 2 fall till som har gått till på nästan exakt samma vis.
Det ena fallet är så sjukt och blev uppmärksammat i tidningar mm och killen i det fallet fick 2 år på kåken om jag inte minns fel när de enbart gick på uppgifter lämnade från tjejen. Inga fysiska bevis fanns och vittnen som såg dem båda lämna uteställets öltält och kliva in i en BAJAMAJA och ha skoj. Det var tydligen inte lika kul när tjejens kille kom och knackade på och då började hon skrika om våldtäkt mm.

Så man får tydligen ha med sig ett dokument ut på krogen där tjejen skriver under på att hon är villig att ha sex och inga repressalier kan inträffa dagen efter. :dricka :jisses :kär :brynad :fakta :slicka :arsele :tomten *rebus som visar hur det kan se ut när man träffar en lösaktig tjej på krogen*

Ett nej är ett nej.

Att det ska vara så svårt????
Man ska inte behöva slåss, sparka, ta till våld, skrika eller nåt annat väldigt extremt för att snubben i fråga ska lyssna och sluta.
Kan man inte bli lyssnad på bara genom att säga "jag vill inte"?? :)

Säger en tjej att hon inte vill, så vill hon inte.
Detta ska räcka med att hon säger det EN gång.
Inte två gånger, inte tre gånger och fortfarande upptäcka att snubben i fråga som ligger ovanpå henne inte bryr sej skit utan kör på sitt eget race ändå, trots att hon bett honom sluta upprepade gånger.
Knappast rätt taktik att få den personen sugen genom att då tvinga sej in i henne på sådant vis.
Det är pretty respektlöst.

Hur kul är det egentligen att sätta på någon som ändå inte vill eller har lust?? :confused:

Så jag upprepar, ett nej är ett nej!
PunkCt.

Självklart är ett nej alltid ett nej.

Om det inte är så att ett nej betyder att jag vill inte ha sex innan du minst 7 gånger sagt att jag är supersöt, och den enda du har ögon för i hela värden. så att jag inte ska känna mig som en slampa. För det är ju det man är om man igentligen vill men inte först säger nej för att sen ändra sig när men fått den andra att bedyra sin kärlek 7 gånger först.

Tror många tjejer skulle bli väldigt butra om alla killar tolkade deras nej som ett nej varje gång.

På första dejten..
Killen - jag tar notan
Tjejen - Nej det behöver du inte. vi kan dela.
Killen - Ok. skönt, då blir det billigare för mig.

Till fördelsedagen...
Killen - Jag planerar att fixa dig något superdyrt och fint. vad önskar du dig?
Tjejen - Nej inte behöver du köpa något dyrt. Det räcker med att jag har dig.
Killen - Ok.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...