Garagestatus för tvåtaktarna

Kolvbultslager Honda RS125

Jahapp, då hade paketet från TSRWorldWide kommit då och jag var för en stund sedan i full färd med att byta kolv och lameller. Imponerande att ett paket kan ta sig hit från Japan på fem dagar! Det visade sig dock tyvärr att undertecknad varit en tattare och glömt att även beställa kolvbultslager :(
Vet ni om det är ett standardlager som man kan få tag på i närmaste industrivaruhus eller kanske hos första bästa hondaförsäljare? Tur att det var mitt eget fel iaf. Är inte så sugen på att beställa ett bara ett litet skitlager från Japan.

/T Attare
 
Du skulle ha postat i tisdags, då kunde jag tagit med mig. Sitter i föräldrarnas sommarstuga nu uppe i Ö-vik. :D
 
Har ett svagt minne att jag kanske har lager liggande i garaget. Ska se om jag kan få tag på nycklar bara.
 
Jag har en bunt. PMa mej adress, sa postar jag ett till dej for free.

MVH/Lasse

Tack för det Svedberg men redan inatt så trillade det in ett PM från en räddare i nöden. Stort tack till Cinquantadue.
Nu ska jag fortsätta bråka med grabbens KTM. Förra ägaren vet nog inte vad en momentnyckel är, j****r vad allting sitter fast, grrrrrrr.
 
Lite garagemys har vi fått till idag.

* Justerat kopplingen, igen, su nu blir det riviga starter.
* Kollat cylindrar och toppar efter de senaste träningarna. Ser fint ut.
* Tagit av och rengjort förgasarna. Upptäckte att en liten skruv saknades till ena flottörhuset så det var ju bra att jag såg det.
* Borrat och anpassat en bakskärm. Får se om jag kör med den.
* Limmat en spricka i en av luftburkarna.
* Börjat anpassa den fina snorkeln så att den ska passa istället för den gamla kraschade..
* Trimmat! Bytt munstycken i förgasarna till en storlek mindre...

CIMG2891.jpg
 
Last edited:
Lite garagemys har vi fått till idag.

* Justerat kopplingen, igen, su nu blir det riviga starter.
* Kollat cylindrar och toppar efter de senaste träningarna. Ser fint ut.
* Tagit av och rengjort förgasarna. Upptäckte att en liten skruv saknades till ena flottörhuset så det var ju bra att jag såg det.
* Borrat och anpassat en bakskärm. Får se om jag kör med den.
* Limmat en spricka i en av luftburkarna.
* Börjat anpassa den fina snorkeln så att den ska passa istället för den gamla kraschade..
* Trimmat! Bytt munstycken i förgasarna till en storlek mindre...

CIMG2891.jpg
#56 Gustav O Mechanical DNF (seizure due to lean mixture and rear fender stuck between swingarm and wheel)

Edit: Terminal clutch slip, too.


:FU
 
Lite garagemys har vi fått till idag.


* Trimmat! Bytt munstycken i förgasarna till en storlek mindre...

Varför byter du munstycken utan att veta vad det är för väder, luftfuktighet, vind, osv nästa gång du kör?
Kliade det i fingrarna?

Vad kommer att hända med 250 cc nationellt runt om i Europa?
 
Varför byter du munstycken utan att veta vad det är för väder, luftfuktighet, vind, osv nästa gång du kör?
Kliade det i fingrarna?

Vad kommer att hända med 250 cc nationellt runt om i Europa?


Han kanske vet att han körde alldeles för fett gången innan? Varför kommentera om du inte vet förutsättningarna?

Och ja, både Gustav och jag förstår att man bestyckar efter väderförhållandena.
 
#56 Gustav O Mechanical DNF (seizure due to lean mixture and rear fender stuck between swingarm and wheel)

Edit: Terminal clutch slip, too.


:FU
Mycket möjligt. :5sure

Varför byter du munstycken utan att veta vad det är för väder, luftfuktighet, vind, osv nästa gång du kör?
Kliade det i fingrarna?

Vad kommer att hända med 250 cc nationellt runt om i Europa?
Det är såklart inte helt riktig förfarande men den har gått väldigt fett under sommaren. Blir det regn får jag väl byta igen.
 
Last edited:
Han kanske vet att han körde alldeles för fett gången innan? Varför kommentera om du inte vet förutsättningarna?

Och ja, både Gustav och jag förstår att man bestyckar efter väderförhållandena.

Vad var det för väder i det garaget då?:va
 
Varför byter du munstycken utan att veta vad det är för väder, luftfuktighet, vind, osv nästa gång du kör?
Kliade det i fingrarna?

Vad kommer att hända med 250 cc nationellt runt om i Europa?


Kört på bana med lång raka och därmed hyfsat stora munstycken, sedan fixar man setupen med mindre munstycken för Sviestad som numer har en kort raka.

Kanske finns noteringar om bra fungerande bestyckningar tidigare gånger man kört på en viss bana viss del av året.


Som sätter bestyckningen hemma, och de flesta gångerna stämmer det :banana
 
Farsinerande...

Jag tycker den här tråden är ganska farsinerande..
Jo jag vet att det stavas annorlunda men dialogen mellan alla rutor består i att ALLA andra än dom tilltalade svarar på frågor som ställs av andra???

Varför kan inte dom som fått frågorna få svara själva på vad som skett eller blivit gjort:va
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top