Skrapa hjälmen

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Att skrapa knäpuckar är kul, vissa lyckas t.o.m skrapa armbågarna. Men har du nån gång skrapat hjälmen utan att vurpa?

McGuinness_Macau_2006_small.jpg

Bilden föreställer John mcGuinness på Macau GP 2006.

Last edited:
Tittar man på skuggan så ser det ut som en synvilla. I själva verket är han långt ifrån att skrapa hjälmen. Men jag håller med om att det ser nära ut.:tummenupp

Tittar man på skuggan så ser det ut som en synvilla. I själva verket är han långt ifrån att skrapa hjälmen. Men jag håller med om att det ser nära ut.:tummenupp

Om du tycker att <5 cm är "långt ifrån" så vore det intressant att veta vilken enhet du mäter "nära" med. Mikrometer? Ångströmsenhet? ;)

Last edited:
Om du tycker att <5 cm är "långt ifrån" så vore det intressant att veta vilken enhet du mäter "nära" med. Mikrometer? Ångströmsenhet? ;)

Eftersom jag inte var där med ett måttband då bilden togs så vill jag inte kommentera hur långt eller kort han var ifrån.:tummenupp Men som det ser ut på skuggan så skrapade han inte hjälmen iaf. Det var väl det tråden handlade om:va

Eftersom jag inte var där med ett måttband då bilden togs så vill jag inte kommentera hur långt eller kort han var ifrån.:tummenupp Men som det ser ut på skuggan så skrapade han inte hjälmen iaf. Det var väl det tråden handlade om:va

det finns en bild på herr mcguinnes hjälm i någon hojtidning där dom raporterar från samma gp. kommer inte ihåg vilken.. och jag kan lova dig att det där är nog ingen synvilla..då han faktiskt skrapade hjälmen i räcket under körnignen

det finns en bild på herr mcguinnes hjälm i någon hojtidning där dom raporterar från samma gp. kommer inte ihåg vilken.. och jag kan lova dig att det där är nog ingen synvilla..då han faktiskt skrapade hjälmen i räcket under körnignen

Vann han?

Bilden är förmodligen från Macaus GP. Galet lopp inne i stan med höga murar överallt och tight som f-n. Inte alls ovanliogt att förare skrapar både hjälm och annat mot murarna där.

kommer ej ihåg.. sist jag läste tidningen så låg den på jobbet. jag är ledsen

förlåt allihopa... jag är inte bättre än att jag faktiskt kan ha haft fel. det var i bike nummer 3 2008 som jag läste om det. och jag kan därför inte svära på att det var från 2006 års gp.. dock så kommer jag ihåg att det gällde mcguinnes.. men eftersom frågeställningen gällde om han skrapar hälm på bilden . så är jag inte säker längre..

så förlåt mig för att jag förhastade mig lite..:krama

Egentligen är det irrelevant ifall han skapade hjälmen samtidigt som kortet togs eller ej. Kör man så där så kommer man garanterat att skrapa hjälmen förr eller senare...

Man måste få en skaplig fartkänsla när man ligger så nära muren i alla fall :näsblod

Japp läste oxå om det racet och helt rätt ... han skrapade hjälmen i räcket :yoparty

En till som ligger tätt. Ser dock ut att kunna vara några nanometer tillgodo :yoparty

Föraren kan vara Steve Plater, osäker på det.
MacauGP.jpg

En till som ligger tätt. Ser dock ut att kunna vara några nanometer tillgodo :yoparty

Föraren kan vara Steve Plater, osäker på det.
MacauGP.jpg

HEHE ... ser ut som om han står och vilar med hojjen, men så är knappast fallet :Bugar RESPEKT !!!

När det finns behov av "axelpuckar" då jeflar kan man börja snacka om hardcore-racing!

på tal om hardcore racing som G-man sa så tyckte ja den här bilden passade:tummenupp
skrapa gaffelben?:tuttar

(kanske inte så passade bild men wth:rolleyes:)

Bifogat

• b47cd7d3df3d5aece5ef9373ed4e1fd6.jpg
    b47cd7d3df3d5aece5ef9373ed4e1fd6.jpg
    125.3 KB · Visningar: 134
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna