LMS RR-Träningar 2009

Kul att träna på Sviestad igen men jag tycker det är lite dåligt att klockan 17 meddela att det blir försenat för att det saknas en flaggvakt. Sånt måste lösas i god tid före träningen.

Sen borde ordningen som grupperna kör i vara densamma vid alla träningar.

Håller med... det är surt att massor tid går till spillo... Sen att det stod koner mitt i banan när träningen började är inte heller riktigt bra...
Märkligast av allt var nog att vissa koner fortfarande stod kvar även när jag åkte ut på banan i grupp tre.

Kul att träna på Sviestad igen men jag tycker det är lite dåligt att klockan 17 meddela att det blir försenat för att det saknas en flaggvakt. Sånt måste lösas i god tid före träningen.

Sen borde ordningen som grupperna kör i vara densamma vid alla träningar.

I vanliga fall har vi som regel att man inte får börja ta betalt före man har minst två funkisar = ordna innan!

Tyvärr var inte de som höll i träningen igår så vana att hålla i en träning. Vi får hoppas att det blir bättre näsrta gång. :)

Träning 4 Aug = Funktionärskväll. Innebär det ENDAST funktionärer, basta ? ...eller kan det finnas platser 'över' för en åksugen som betalar 250:- (är medlem i LMS) ?

Träning 4 Aug = Funktionärskväll. Innebär det ENDAST funktionärer, basta ? ...eller kan det finnas platser 'över' för en åksugen som betalar 250:- (är medlem i LMS) ?

Vad tror du själv att det betyder? Ställ upp för klubben en dag under säsongen så får du vara med 4/8 annars får du INTE köra. Enkelt va! :)

Vad tror du själv att det betyder? Ställ upp för klubben en dag under säsongen så får du vara med 4/8 annars får du INTE köra. Enkelt va! :)

Solklart ! - Jag köper denna regel...

(Kommer definitivt att engagera mig mera i klubben/funktionär framåt - men som första året med mer "aktiv åkning" har jag haft lite problem med pusslet köra-jobb-familj.)

"en dag under säsongen" - på LMS sida står det tre träningar eller en tävling...?

Solklart ! - Jag köper denna regel...

(Kommer definitivt att engagera mig mera i klubben/funktionär framåt - men som första året med mer "aktiv åkning" har jag haft lite problem med pusslet köra-jobb-familj.)

"en dag under säsongen" - på LMS sida står det tre träningar eller en tävling...?

Ta en tävlingsdag så blir det en dag. Lättare att komma ifrån en dag än tre kvällar kanske? Speciellt om man vill träna då!

Behövs hjälp idag? Saknar fortfarande delar, så det passar bra för mig att flagga lite.

Saknar du delar till en R6? Vad behöver du?
Det är egentligen inte specifikt till en R6:a, det är nedre änden på stöddämparen som gått av, och det är om jag förstått rätt samma på många öhlinare. Interfacet mot hojen är ett par bussningar man slår in i, och de har jag kvar.

Nedre stötdämparändan (M17-gänga), inklusive lager är alltså vad jag behöver. Fick just ett SMS att de var restade från Öhlins, så om någon har en liggande blir jag lycklig som ett barn.

Jag tänkte komma och kolla idag, är det en en seriös träning eller är det bara laj?

Jag är tidigt ute, men nästa vecka... Finns det några eldsjälar som håller i träning då? Jag har inte kört på Sviestad sen 2007 och tänkte förära eder med ett besök.

Bilder! Bilder! Jag vill ha lite sviestadbilder med nya snygga lacken!

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back