menar du att kör jag på en 70väg o kör i 70 å råkar att köra på en katt så e det lugnt..(olycka)
men kör jag i 80 så ska jag dö??![]()
Läs om läs rätt! BÅDA parter bör tagga ner. En olycka är en olycka och ingen är felfri, som jag skrev.
Frågan är kanske snarare var gränsen går för när man kan anse det befogat att anse det som vårdslös körning..knappast vid +10km/h. Men 150km/h på 70-väg lär nog vara rätt solklart.
Är du/jag väl medvetna om att vi gör fel skall vi väl vara män/kvinnor nog att ta konsekvenserna av det. Ibland innebär det att stanna och säga "förlåt och komma med en liten blomma", ibland ekonomisk ersättning, i andra fall betala självrisk/böter what ever.
Att någon "i stridens hetta" kan brusa upp och för stunden vräka ur sig grodor som man sedan ber om ursäkt för får man väl acceptera om man kört ihjäl någons husdjur. Men likväl som den som kör på bör ha stor förståelse bör ju även djurägaren ha det och kunna bete sig som folk efter första chocken lagt sig!
// Niklas
P.S Nej, jag tycker inte det är ok att bruka våld även om någon knappt brytit mot lagen och kört ihjäl ett husdjur! Fast det kanske inte var nödvändigt att påpeka!?

Jag mosade en skata med mina kåpor för ett par veckor sedan men stannade inte. Vart går gränsen? Vid en kattkollision hade jag givetvis stannat och försökt ringa ägaren.
Tja, vad sägs om...husdjur som gräns OCH om det är vilt för då måste du & jag enl. lag meddela markägaren!
// Niklas
Last edited: