Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
Om du kör över min katt i 30 på min gata, fine. Gör du det i 90 får du räkna med att jag blir irriterad.

Om du släpper ut din katt på en 90 sträcka får du räkna med att jag blir jäkligt irriterad.

Fattar fan inte hur kattägare fortfarande får släppa sina djur vind för våg överallt. De är ju överallt och har inte vett på att hålla sig från vägarna. Tycker att kattägare som har en katt som har orsakat en trafikolycka skall kunna bli dömda enligt lag!

Men visst, jag fattar vad du menar. Men för guds skull, katten har fan inte på en 30 sträcka att göra heller :fakta

Kattägare, djurvänner......... nej lata personer som inte orkar ha en hund för den måste man ju gå ut med. Katter är ju så käcka, de kan man ju bara släppa ut hur man vill.................

Nu vet inte jag var i sörmjöle detta inträffade, men bitvis finns det 70 väg som är så krokig att det får bulten att kännas som en dragracingbana.

Där är det inte otroligt att köra på ett djur utan att köra för fort, jag har själv varit nära att klippa ett rådjur på den vägen.

Visst är det otroligt synd att en katt blir ihjälkörd, men det får man räkna med om man har utekatt, men kör man ihjäl ett djur så stannar man!

Massor med saker som gör att jag tycker det är roligt.

1) Att en tidning finner att det har ett nyhetsvärde öht (måste vara för att det var motorcyklar inblandade)
2) Att det är "tre motorcyklister som farit fram på vägarna i hög fart" - Doh! Nähä? Motorcyklister kör nästan alltid för fort och dessutom oavsett hastiget så är det nån som kommer att tycka att det är hög fart.
3) Att journalisten formulerat sig som så att det verkar som motorcyklisterna var ute efter att döda katten.
4) Att polisen verkligen skulle jaga nån för att ha kört på en katt
5) Att polisen skulle sätta in flera polisbilar för detta
6) Att polisen verkar tro att de skulle få tag i dess motorcyklister

Visst är det tråkigt iof att en katt blitt påkörd men vem här skulle öht riskera sitt liv med en undanmanöver i "hög hastighet" för en katt?

Sen att det inte är smart att köra i hög hastighet på alla ställen, det håller jag helt o hållet med om.
Men de som känner till var detta är, eller orkat kolla på eniro/hitta/google inser att vägen Sörmjöle-> Norrmjöle/stöcke är kurvigare än bulten nere i sthlm. Den hojåkare som säger att han inte nånsin kommer att köra förfort på en sån väg ljuger, speciellt om den personen håller till här på SH.

Det jag tycker är mest tragist med svaren i denna tråd är att det finns hojåkare här på SH som tycker att det är ok att döda andra över en katt.

Jag ser det roliga..

Jag har svårt att tro att den artikeln innehåller mindre än 50% fantasi. Dotter som "nästan" blev på körd stod förmodligen 25 meter från vägen, men att säga 25 cm istället ger polisen mer energi att jaga kattmördare.

"Hög fart" kan lika gärna vara 62 på 50-väg och de motorcyklarna kan sannolikt vara krompråmar på söndagstur som hade oturen att få en ouppfostrad katt under hjulet.

Hur kommer det sig att kattägare förväntar sig kunna ha sina små (o)djur springande lösa vind för våg utan nån som helst kontroll på dem, när hundägare ställs inför rätta om hunden går fot förbi en lekpark? Skulle jag släppa ut jycken utan uppsyn så att den sprang ut på vägen skulle jag ju inte skylla på trafikanten sen, inte så jävla lätt att väja för nåt som kommer i de farter som smådjur kommer upp i.

Om du släpper ut din REN på en 90 sträcka får du räkna med att jag blir jäkligt irriterad.

Fattar fan inte hur RENägare fortfarande får släppa sina djur vind för våg överallt. De är ju överallt och har inte vett på att hålla sig från vägarna. Tycker att RENägare som har en REN som har orsakat en trafikolycka skall kunna bli dömda enligt lag!

Jag ändrade ditt inlägg lite, och se på fan, det speglar mina åsikter exakt!

Jag har svårt att tro att den artikeln innehåller mindre än 50% fantasi. Dotter som "nästan" blev på körd stod förmodligen 25 meter från vägen, men att säga 25 cm istället ger polisen mer energi att jaga kattmördare.

"Hög fart" kan lika gärna vara 62 på 50-väg och de motorcyklarna kan sannolikt vara krompråmar på söndagstur som hade oturen att få en ouppfostrad katt under hjulet.

Hur kommer det sig att kattägare förväntar sig kunna ha sina små (o)djur springande lösa vind för våg utan nån som helst kontroll på dem, när hundägare ställs inför rätta om hunden går fot förbi en lekpark? Skulle jag släppa ut jycken utan uppsyn så att den sprang ut på vägen skulle jag ju inte skylla på trafikanten sen, inte så jävla lätt att väja för nåt som kommer i de farter som smådjur kommer upp i.

Om det nu dessutom var en 70 väg som deras dotter "nästan" blev överkörd på. Var f-n var dom (om nu dottern inte var typ 20 :rolleyes:)!

Släpper de ut både katten och dottern på på vägen :confused:

Min katt blev överkörd av troligtvis en mc för 2 veckor sedan att dömma av däckspåren och skadan.
Jag är medveten som djurägare att risk finns för att någon kör på mina katter, men man kan fan stanna och kolla med de närliggande husen vem som äger katten när man har kört på den!
Inte bara dumpa den framför någons trapp som de gjorde med min!:mad:
Troligtvis är det enduro-mc som kört som galningar förbi mitt hus den senaste tiden, 70-väg här, de har gasat på i minst 90, skulle jag ha vetat vem som hade kört på min katt och bara slängt honom utanför grannens trapp så hade jag hoppat på vederbörande med slöa skridskor!!:gnissla

För övrigt springer det gott om lösa hundar på vägarna här i mina trakter också, grannen körde ihjäl en boxer i våras som sprang rakt ut på vägen.

Hur man resonerar för att tycka att en nyhet om ett påkört djur är roligt vill jag inte ens veta... Vilken tragisk jävla värld vi lever i.

Att sedan lägga någon typ av skuld på den som körde över djuret är ju bara larvigt.

Och hur kan du avgöra det när du inte ens vet hur olyckan gått till? :pangihuve

Last edited:
Om det nu dessutom var en 70 väg som deras dotter "nästan" blev överkörd på. Var f-n var dom (om nu dottern inte var typ 20 :rolleyes:)!

Släpper de ut både katten och dottern på på vägen :confused:

Kan ju varit så att de tittade åt båda hållen gick rakt över vägen och BAMMM! så kom en hoj i 250. De nämnde bara dottern för föräldrarna bryr sig mer om henne än sig själv och det ser "bättre ut i tryck".

antagligen va dottern en 42 årig svampplockare som parkerat bilen mitt bakom en skymd kurva :)

Min katt blev överkörd av troligtvis en mc för 2 veckor sedan att dömma av däckspåren och skadan.
Jag är medveten som djurägare att risk finns för att någon kör på mina katter, men man kan fan stanna och kolla med de närliggande husen vem som äger katten när man har kört på den!

Jättetrist med din katt. Läs inte vidare ifall det fortfarande gör ont.

Är det inte lite väl makabert att gå runt bland husen och visa upp en död och troligtvis blodig/förvriden katt? Har de halsband eller något? Vad gör man ifall man kört över en katt?

Är det inte lite väl makabert att gå runt bland husen och visa upp en död och troligtvis blodig/förvriden katt? Har de halsband eller något? Vad gör man ifall man kört över en katt?

Varför måste man bära runt på den döda katten?? Man kan väl knacka på och säga att jag har kört över en tex. röd/vit katt, vet du vem som är ägaren?

Mina katter är raskatter och Chipmärkta samt har ibland halsband, men det är lätt att de ramlar av.
Men tar man katten till en veterinär så de kan scanna den så hittar man snabbt ägaren.

Man förvissar sig om att katten är död, lägger den i diket och går runt och frågar vem som äger en katt med det utseendet...

(EDIT) Fan första gången en tjej har varit snabbare än mig...

Varför måste man bära runt på den döda katten?? Man kan väl knacka på och säga att jag har kört över en tex. röd/vit katt, vet du vem som är ägaren?

Mina katter är raskatter och Chipmärkta samt har ibland halsband, men det är lätt att de ramlar av.
Men tar man katten till en veterinär så de kan scanna den så hittar man snabbt ägaren.

så om man kör över en katt ska man trycka ner den i bakkutsen och åka till veterinären och betala för att få den scannad, sen ska man åka och söka upp ägaren och lägga sig på marken och invänta bli hoppad på med slöa skriskor o_O

låter helt vettigt....

ska man ta någons annans katt till veterinären? är det inte lättare att kattägaren håller koll o tar sitt eget ansvar för sitt lilla djur?
vist kan inte vara kul om att förlora sin lille katt men tycker inte det är någons annans ansvar..
hoppas det inte finns NÅGON som kör över katter,djur med vilje men om olyckan skulle hända så skulle jag inte lägga 1min på att luska om vem som bär ansvar över den lösspringande katten.

Lösa katter är som ohyra, de finns överallt som råttor i Notre Dam.

Tyvärr, så skulle jag också sparka ned det i diket och förmodligen ringa polisen när jag kom hem. Stanna och börja leta ägare??? Inte en chans!

Det finns i mina ögon inget kollektiv som är så förbannat inskränkta och egoistiska som kattägare (no offense, grov generalisering). En så total saknad av respekt för andra skulle aldrig accepteras (vilket är beviat tyyysen ggr om) från ex. hundägare eller hojåkare.

Katter springer lösa och skiter i lekparker, på andras tomter och uteplatser, lämnar tassavtryck på bilar osv., allt försvarat av kattkollektivets "men de är ju fria individer...".

Helt sjuukt att inte lagen tillämpas hårdare mot katter. Katt och hund står lika inför lagen, men verkligheten är en helt annan.

Personligen hatar jag verkligen katter i avseendet att jag de facto är rädd för dem. Jag tar hellre en diskussion med en rädd Rottweiler eller häst än jag har en katt i knät. Att såsom idag påtvingas kontakter med dessa obskyra djur utan nån som helst förståelse från kattallmänheten är fan skandal..

Jag ska starta ett cat-war!

ska man ta någons annans katt till veterinären? är det inte lättare att kattägaren håller koll o tar sitt eget ansvar för sitt lilla djur?
vist kan inte vara kul om att förlora sin lille katt men tycker inte det är någons annans ansvar..
hoppas det inte finns NÅGON som kör över katter,djur med vilje men om olyckan skulle hända så skulle jag inte lägga 1min på att luska om vem som bär ansvar över den lösspringande katten.

Nej, fy. Offra 1 hel minut av sitt dyrbara liv? RU CRaaaAzEEee!!!1!
Än mindre stanna och kolla hur det gick. Så gör bara folk med normalhyfs. Inte jag.

jag förstår det roliga! Det roliga är ju självklart att det är helt jävla fucking otroligt att polisen inte har något bättre för sig i norrland än jaga idioter på hoj som är kvar i moppestadiet och smiter när de kör på en katt eller en blomkruka. Skulle vilja se en sådan rubrik i malmö! Kom igen norrland, is that the worst you can do?

Självklart var det inte kul att katten blev påkörd, som någon tidigare sa, hade någon kört på min katt då jävlar, men det roliga är ju all energi som läggs på det här "fallet". TRE polispatruller?!?!? (om jag inte minns fel)... Inte ens när jag står med en inbrottstjuv i stryptag och hunden har fullt upp med att tugga sönder en andra medan den tredje å fjärde roar sig med att sno kopparkabel skickar malmöpolisen 3 patruller...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back