Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
hehe den här artikeln tyckte jag var kul
http://www.vk.se/Article.jsp?article=294722

"Polispatruller i Umeå söker efter tre motorcyklister som farit fram på vägarna i hög fart. I Sörmjöle har de kört på och dödat en katt.

- Det rör sig tydligen om tre snabba motorcyklar, uppger Tommy Nilsson, vakthavande befäl vid polisen i Umeå."

Okej, är det nån i stenhård kanske som varit ute o lekt :ajjabajja
:D

Roligt e väl att det blir tidningsrubriker och polisjakt för att det är en "motorcyklist" och de hugger direkt, undrar hur många som blir jagade av polisen för de kört över en katt med bil ;)

Hade du haft en dotter så tror jag inte du tyckt det varit kul alls:

En dotter i familjen ska dessutom ha varit nära att bli påkörd.

Tror inte katten var det avgörande här alls... reporterns vinkling kunde varit annorlunda, men han gillar kanske katter :D

Roligt e väl att det blir tidningsrubriker och polisjakt för att det är en "motorcyklist" och de hugger direkt, undrar hur många som blir jagade av polisen för de kört över en katt med bil ;)

Dottern skall ha varit nära att bli påkörd står det...
Om 3 bilar far fram i höga farter och kör på en katt och är nära att köra på en tjej så skall du nog se att polisen vill få tag på dem också....

Jaha..diver6 han före

Last edited:
Jag är definitivt en djurvän och tycker synd om den lille kissen.

Men att det blir tidningsrubriker om detta och det är motorcyklister visar ju bara hur illa det är att inte sälla sig till den allmänna skaran här i Sverige (definitivt inte upp i norr). Att vara motorcyklist hör inte till normen och det vet ju alla hur galna och mordiska dessa personer är, vem har inte hört talats om Hells angels :rolleyes:

om jag hade sett nån köra på min katt och sen bara gasa vidare hade jag önskat honom grus i kurvorna!
kan du inte förklara det roliga?

Det roliga är att det är skrivet i sån "Sverker-style". "Hur skall vi göra dramatik av detta, det är ju fortgående mc inblandad?" Om de kör vårdslöst och allmänfarligt är en sak, att polisen skulle avsätta resurser för att en kattracka blivit överkörd går bara inte att motivera! Var glad att inte en människa strök med pga ett kattskrälle.

Säkert att föraren hann notera vad som hände,(de är ju rätt kvicka, de små liven), kanske mest glad att ha hållt sig på hjulen?

Trehjulingsförarna är riktiga Outlaws! :skrämd

Vad gjorde farbror blå åt detta undarar man? :va

Det borde tas krafttag, skrivas insändare och annat!

Last edited:
Låter man sitt husdjur springa vind för våg får man kanske räkna med att det blir skadat. Att sedan lägga någon typ av skuld på den som körde över djuret är ju bara larvigt.

Om du kör över min katt i 30 på min gata, fine. Gör du det i 90 får du räkna med att jag blir irriterad.

Där har vi ett klockrent exempel på flagrant missbruk av skattemedel. Polisen verkar aldrig lära sig att prioritera. Så går det när man låter sossar härja fritt i 70 år och fullständigt demoralisera landet.

Kattägare som släpper sina odjur till att springa lösa borde tanmigfaan skjutas :kulspruta

Kanske inte, men i alla fall hålla sin odjur kopplade så att man slipper kattpink överallt.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!