Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi blev ju ett par S3 på onsdagen iaf! Kanondag!! Nu har jag blodad tand på banåka...

Jag har problem med min S3 -06. När man drar på gas snabbt så dör den. Väldigt irriterande tex vid rödljus. Det går bra om man varvar upp den lite långsammare men vrider man på för snabbt så...nä. Dessutom går den ryckigt och ojämnt, speciellt kring 4000 varv. Allt är original. Servad enligt bok och har gått 1300 mil. Någon som har en idé om vad man ska titta efter?![]()
Jag har problem med min S3 -06. När man drar på gas snabbt så dör den. Väldigt irriterande tex vid rödljus. Det går bra om man varvar upp den lite långsammare men vrider man på för snabbt så...nä. Dessutom går den ryckigt och ojämnt, speciellt kring 4000 varv. Allt är original. Servad enligt bok och har gått 1300 mil. Någon som har en idé om vad man ska titta efter?![]()
På motorbolaget i linköping sa man att stiftbyte normalt sätt inte ingick i 1000milaservicen men de byter ändå pga vatten/rostproblemen. Något av stiften brukar kunna rosta fast(!) med om man har otur.
Har för mig detsamma men min bytte dom på förra månaden på just 1000 mila
servicen, var allmänt bluddrig på lågvarv innan.

Har lite funderingar ang. det här med depåstöd. Tänkte inhandla mig ett par men undrar om det måste vara en speciell modell för att passa speedyn?![]()
Herrarna i S3-Stockholmsforumet har säkert koll! Det borde finnas adaptrar till enkelsvingsstöden som passar s3an med.
Jag hade tur och fick tag i ett "original"-triumph depåstöd när johans mc sålde ut sina begagnade. Jag kollade nu men de verkar inte ha kvar några orignalstöd alls till s3.
Tänkte pröva få 2x halvljus men när jag kollar på det där artikelnr så är det ett 5-stifts relä. Ska det inte vara ett 4-stifts relä? (40-ED005) Någon som vet?
Ok, tack för hjälpen.Får slänga ut en fråga där.
Se till bara att du får ett stöd med diameter avsedd för Speedyns axelhål, den kommer annars stå ostadigt. När man köper lyften så brukar de ha olika "tappar" för att passa hojarna...
Köpte mina stöd här: http://www.checkray.se/motor/depa/depa.htm
Se till bara att du får ett stöd med diameter avsedd för Speedyns axelhål, den kommer annars stå ostadigt. När man köper lyften så brukar de ha olika "tappar" för att passa hojarna...
Köpte mina stöd här: http://www.checkray.se/motor/depa/depa.htm
Ah ok, tackar. Får kolla in oringen på hanen då och se.Ingen oring i honan. Mär oringen å köp ett gäng. Dyra i orginalhandeln. Brukar va lätt att göra sönder om man inte "smörjer"dom med lite saliv. Viktigt åxå att låsklipset i honan vekligen är i "upplåst" läge. Det skär sönder oringen annars.
Servar du också i Linköping? ( såg i profilen att du bor i Östergötland )
Stiften kanske inte byts vid 1000mila på andra ställen i landet om man inte ber extra om det?![]()
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |