Bilder: Triumph Speed3

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Testade lite med en synenrligen vacker Speed3 med blandat resultat. Lite smakprov:

Tomasbron4a.jpg


Tomasbron5a.jpg


Tomasbron1a.jpg


Tomasbron2a.jpg


Tomasbron10a.jpg


Tomasbron7a.jpg
 
Nice bilder! Tompis ögonsten kräver handljusmätare så jävligt som den glänser och glittrar varje gång man träffar på gubben :tummenupp
 
Bra bilder, schysst miljö för foto, är det grundskolan i Rågsved eller? :D

Hade dock behövts en fuck-you-burnout på några av bilderna för att få den rätta känslan i miljön, lite som Michael Jacksons "Thriller". Nu blev det lite tamt.

Men att få Tomp@ till det är ju som att be honom kasta grus på tanken... :hihi
 
Tyckte bilderna var skitbra... tack Oljekyld! Hojen gör sig bra på bilderna men fan inte modellen. Bilden där jag står med foten i marken var rätt rolig, man blev liksom lite skev och magen vart väldigt framträdande... men det är väl sån man är... skev och tjock! :D
 
Tyst! Sa precis till Shooter igår att det var länge sen man hörde från dig... ångrar det uttalandet bittert just nu! :D

hehe, I'm back från urskogen!

Oljekyld, hur fick du till det där breda ljuset? bouncer eller skärm? är det två källor? det var fint :tummenupp
 
Väldigt vacker hoj det där. :tummenupp
bilderna va suveräna!! tur att du behöll hjälmen på Tomp@. :näsblod
 
Najs pics,,,men är lite tveksam till skevheten som blir med den gluggen., vet inte om det är coolt eller ej.
Kolla bild 4 , bakhjulet pekar åt ett håll, framhjulet åt andra,hmm.
För övrigt superb kvalite. :)

Edit: Vad är det för optik?
 
Skevt är kul :D Ibland kan det bli lite mycket dock, måste nog börja använda en annan optik också för att få lite variation. Har tre olika ljuskällor på de här bilderna, inga boxar eller bouncers. Har inte riktigt klurat ut bästa sättet att ljussätta den miljön så det är tur att man får öva. Kör med en Sigma EX 10-20 här men ska variera mig med en Sigma EX 18-50 som annars mest används i studion. Och nä, vi är inte i Rågsved ;)
 
Ahh,,så det är 10-20 :an . den har jag vart lite spec på. Men de har ju kommit med en ny nu med fast bländare. Blir det inte den så lär väl beg priserna gå ner på den gamla :)
 
10-20 som jag har är jag väldigt nöjd med faktiskt. Har provat Canons motsvarighet en del och tycker inte att bilderna blir bättre med den trots att den är dubbelt så dyr. Troligen är Canons bättre vid extremt liten bländare och troligen bättre skärpa i ytterkanterna, men sålänge man inte kör fullformatskamera tror jag inte man märker det. Sigmas 18-50/2,8 som jag har är riktigt bra, samma sak där i jämförelsen med Canons 18-55/2,8.
 
10-20 som jag har är jag väldigt nöjd med faktiskt. Har provat Canons motsvarighet en del och tycker inte att bilderna blir bättre med den trots att den är dubbelt så dyr. Troligen är Canons bättre vid extremt liten bländare och troligen bättre skärpa i ytterkanterna, men sålänge man inte kör fullformatskamera tror jag inte man märker det. Sigmas 18-50/2,8 som jag har är riktigt bra, samma sak där i jämförelsen med Canons 18-55/2,8.

10-20 är bra om man vill ha mycket vidvinkel men Tamron 17-50 är att rekommendera som "budget" lins vid sidan av Canon 16-35.
 
Har dock hört att Sigmas 18-50 2,8 skall vara den mest prisvärdaste/skarpaste.
Men som allt annat, så kan ju tester o fakta variera. :)

Edit: sorry för OT , dock ej OT för nördar :tungan
 
Last edited:
Supernajs, och jag gillar "skevheten".

Nu skall jag genast photoshoppa bort tom@s från denna vackra motorcykel
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top