Dörruppslag...

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
Wow! Du verkar jättetuff. :lol

Inte alls men 2 veckors tentaplugg sätter sig både på humöret och mitt annars så välvårdade yttre. Jag tycker dock att det är hysteriskt roligt att konfrontera människor som är ilskna "i smyg".

Helt sjukt. Fatta jag skulle bli rädd. :eek:

Det är ju liksom det jag menar. Hade jag varit i storlek med idioten hade han väl nästan börjat veva med en gång. Jag förstår inte att folk får för sig att man är farligare bara för att man är stor.

Last edited:
Nä. Det är svårt att hålla sig upprätt då. :yoparty Tränade en hel del då så det fanns väl någon muskel kanske.

mjaa, å andra sidan skulle du kunna vara en mänsklig jabba the hutt och det gick ju bra för honom. ledare för ett gäng, cool grotta o allt det där. jaa tills han blev strypt av princess leia...

Helt sjukt. Fatta jag skulle bli rädd. :eek:

Liv red! :mattias

Förvisso är jag red för patrasket, jag käkade lunch på ett patrask-hak idag. Fullt med lumpluktande folk. Tänk om de gned sina ABF-kläder mot en eller fräste LO-låda ur deras skäggebklädda arbetarfejs på min pikétröja. :eek:
Vi valde på patrask-lunch med skördetrösksförarna eller golfklubbslunch med prinsessorna typ. Typiskt min tur att hamna i trucker-hell. :mad:

Såg inga röda hår och/eller camo-braller dock. :banana

Tydligen blir man stenhård av att tentaplugga också. Själv blir jag bara stressad av det men om man är tuft laggd så är man så att seja. :fakta

När jag gick Karlavägen hem från jobbet efter förra inlägget knölade en ny Jeep Cherokee till en Volvo 850 så att den gsistnämnda gungade till nar cherokee-kvinnan skulle ut.

Jag kommer plötsligt ihåg när jag var med min kompis och hans Corolla 1984 (i enligt honom Champagnefärg, enligt alla andra rosa) på Pipersgatan utanför restaurang Mäster Anders. Han hade tagit första platsen på gatan så att säga, bakom honom fick ingen bil plats för då skulle de stått för nära korsningen. Sjä'lvklart hade någon stor och tung bil ställt sig jättenära, typ Volvo 940. Det här var år 2002 kanske så jag minns inte riktigt. I alla fall, min kompis och jag skulel ju dra så det vara bara att ta sats in i Volvon, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Jag skrattade så jag grät när det kom en brewd och knackade på fönstret:

Vad gör du?
-Drar
Men du kör ju på den andra bilen?!
-Jag vet
........

Fy fan vad det var kul, hon såg så dum ut när hon stod där och tittade. :lol

Vad tycker du och korvgubeb om sådant, om man backar in i den som parkerat in ens fordon?

Använd lastzonen om det inte passar med en vanlig plats.
Familjeparkering ställer jag mig alltid på om det går, gillar inte påfundet alls. Räcker med att man ska finansiera skötsel av folks ungar, inte fan ska man få anstränga sig fysiskt för att underlätta också!

Asfalterad sandlåda och trasiga leksaker när du växte upp, eller? :krama

Har inte orkat läsa hela tråden, så det är väl långt ifrån omöjligt att jag upprepar vad som tidigare sagts, men.. Tumregel när man parkerar är väl, när valmöjlighet ges, parkera bredvid en så välskött/snygg bil som möjligt just för att undvika risken att få repor på sin egen. Ställer du dig bredvid en rostig 240 med repor på platser som inte ens du trodde var möjliga är risken större att ägaren inte kommer bry sig om potentialen för en eller ett par till.

Det är ju inte vidare listigt att parkera in fordon. Om det är bakom syndaren står så tar jag av mitt MB-original kulskydd så det inte gå sönder. Sedan skjuter jag bakomvarande bilen bakom med dragkulan. Är det framåt så tar tar jag mig tid att ratta ut bilen utan att tangera. Jag vill inte gno min kära gamla bil mot nåt, även om det vore en välgärning i falla som dessa.

Mäster Anders var bra, finns det kvar så måste jag gå dit igen!

/J
Jag kommer plötsligt ihåg när jag var med min kompis och hans Corolla 1984 (i enligt honom Champagnefärg, enligt alla andra rosa) på Pipersgatan utanför restaurang Mäster Anders. Han hade tagit första platsen på gatan så att säga, bakom honom fick ingen bil plats för då skulle de stått för nära korsningen. Sjä'lvklart hade någon stor och tung bil ställt sig jättenära, typ Volvo 940. Det här var år 2002 kanske så jag minns inte riktigt. I alla fall, min kompis och jag skulel ju dra så det vara bara att ta sats in i Volvon, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Jag skrattade så jag grät när det kom en brewd och knackade på fönstret:

Vad gör du?
-Drar
Men du kör ju på den andra bilen?!
-Jag vet
........

Fy fan vad det var kul, hon såg så dum ut när hon stod där och tittade. :lol

Vad tycker du och korvgubeb om sådant, om man backar in i den som parkerat in ens fordon?

Saker är bara föremål, döda ting du vet! :)

Ja, och det kommer från en som kör Versys och Skoda förstås. :rolleyes:

Jag tar mycket hellre en käftsmäll än en bil repad och bucklig pga folk som inte klarar av att uppföra sig på en parkering. Det är väl bara att slå tillbaka. På en öde parkering däremot, med bucklig bil, blir frustrationen och maktlösheten total.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back