Vad ska vi andra 10% göra då?
Gör som jag, familjeparkering eller dubbelparkera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inse att du nog trots allt är på fel sida procentsträcket![]()

Ja det är synd, för tydligen får man dubbelparkera och parkera på familjeparkering ifall man tillhör den andra sidan.![]()

Ok, inte så moget beteende med tanke på att jag satt i en skitbil dessutom, men förhoppningsvis har han lärt sig något till nästa gång och då kanske han står bredvid en lyxbil istället...

Gör som jag, familjeparkering eller dubbelparkera.![]()
Sedan när blev det dyrare att laga en parkeringsskada på en lyxbil än på en "skitbil"?
Jag har lärt min son att visa respekt för andras egendom oavsett om det är en rostig Volvo 740 eller en ny Merca.
Ingen skillnad alls, jag menar bara på att jag hade varit mer ledsen om det hade varit min finbil han slog upp dörren på och jag såg det som min uppgift att lära honom en läxa för att undvika framtida fadäser.
Jag hade en gammal volvo 344 ett tag. Han som hade parkeringsplatsen bredvid min hade en halvny audi a4. Han ställde sig ALLTID så nära att jag inte kunde ta mig in på förarsidan utan fick klättra över från passagerarsidan.
Skrev en lapp och satte under hans torkare, men det blev ingen förbättring ändå. Ignorant bastard.
Hade lite brådis en dag för att hinna handla innan jobbet. I vanlig ordning fick jag gå in på fel sida. Drog upp förardörren så hårt jag kunde runt 20 gånger i sidan på hans bil, torkade bort mina färgrester och åkte.
Sen hade jag aldrig problem att komma in i min bil igen.
Men så viker han alltid handen runt bildörren och öppnar försiktigt så att fingrarna ligger emellan vår bildörr och grannbilen om han skulle råka öppna dörren för mycket också.*Stolt pappa*
Någonting här stämmer inte. Kategorin människor du låtsas hata så innerligt har bil med sensor. Vem FAN kör runt utan parkeringssensor eller kamera 2009?
Det är något jädrigt bittert över dig för tillfället.
Alla kan inte ro en eka till jobbet i fiskrökeriet på Rådmansö. Flytta till DPRK om du hatar skattebetalare så innerligt.![]()
Hade en Jeep en gång och skulle fika ute på Djurgården.
Bara för att det gick så backade jag upp den i en slänt,typ 30 graders lutning.
Vad står parkerat bredvid när man kommer tillbaka?
En Audi RS4 med sönderskrapad frontspoiler,3 cm ifrån![]()

Älskar såna utbrott!
Så jävla härligt när man får ett själv och verkligen kan kanalisera ilskan i rätt riktning. Som en nysning, fast skönare.
Se till att han inte gör det i Örebro. De har starka vindar där.Slutar kanske med att grabben din får fingrarna avklippta.
Ja det är mig obekant varför de ändå kör så trots sensorerna. När jag gick Karlavägen hem från jobbet efter förra inlägget knölade en ny Jeep Cherokee till en Volvo 850 så att den gsistnämnda gungade till nar cherokee-kvinnan skulle ut. På Runebergsgatan 5 minuter senar var en ny renault småbil emot bilen bakom med kroken.
Kolla hur hörnen på de lackade ytor som förr kallades "kofångarna" ser ut på moderna bilar. Som en palett av kulört färgavskrap, likt undervattenstenen i naturhamnen på Kallskär.
Jag fattar inte hur blott 1-2 år gamla bilar i Sthlms innerstad kan se så röjda ut. Främre nummerskylten är ofta uthamrad mot underlaget efter 10-tals närkontakter med dragkulor. Som om den vore en med kulhammare uthamrad kopparplåt.
Jag kan bara utgå från att du tillhör samma männsikotyp, som inte ser sånt.![]()

Drog upp förardörren så hårt jag kunde runt 20 gånger i sidan på hans bil, torkade bort mina färgrester och åkte.
klarar man inte av den sanningen så bör man cykla och sluta använda bilen så man inte får hjärtinfakt, eller ännu värre, gråter över det på ett öppet forum.![]()
Ja, men ger det DIG rätt att i stort sett fullt medvetet stå och förstöra min egendom?
Om jag dunkade i din versys lite, bulade tanken och repade eländet, skulle du ha samma överseende inställning då? Klart tveksamt...
Att annat än undantagsvis ställa en fin bil på gatan i sthlm är kapitalförstöring.
På kontinenten ser alla bilar ut som skit, frankrike, spanien osv. Se det som en EU-anpassning.![]()

Varför envisas ni med att bo i STHLM?
Listan över negativa saker med den stan verkar oändlig, och fördelarna
är vaddå?

|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |