Trubbel med att handla från England..

kawa11

Mr Kawa
Gick med
30 Jun 2009
Hoj
Kawasaki zzr 1100
Hej!
Är det nån mera här som har samma trubbel som jag.
Jag har beställt grejer till min hoj från England,
från en firma vid namn: Straightline Racing.

Jag har betalat via paypal, firman har tagit emot
mina pengar, men jag har inte fått mina grejer.
Det är nu lite drygt 4 veckor sen, grejerna beställdes
o skickades. Enligt firman. Jag har även sökt efter
paketet här i Sverige, men det finns inte.. Åh firman
bara förhalar, känns det som.. Är det nån mer som
upplevt nåt sånt här? :jisses

Ifall firman påstår att de skickat prylarna så har de fått tagit emot ett "trackingnumber" på kollit de skickade så att det ska gå att kunna spåras...fråga efter det och kolla sen med fraktbolaget..

Trubbel

Har fått kollinumret, har spårat det, men finns inte i Sverige.
Hur spårar man i andra länder då, när de har sänt det via
den vanliga postservicen där då? :huvet

vore jag dig så kontakta paypal fort som fan innan 30dagar har gått så kan du få dina pengar tillbaka.

Samt att när säljaren märker att dina pengar gått tillbaka så kommer de hända saker om det verkligen är skickat.

Last edited:
Har fått kollinumret, har spårat det, men finns inte i Sverige.
Hur spårar man i andra länder då, när de har sänt det via
den vanliga postservicen där då? :huvet

Fråga fraktbolaget/UK postal service (lr vad de nu heter)...för finns kollinumret i deras system o de ser att produkten har skickats så borde de veta vart kollit ligger...om inte annat har de slarvat bort paketet. Alltså inte företagets fel. Samma sak har hänt mig från england..som tur var, eftersom produkten var relativt billig (600kr) så skickade företaget ett nytt gratis.

Fråga fraktbolaget/UK postal service (lr vad de nu heter)...för finns kollinumret i deras system o de ser att produkten har skickats så borde de veta vart kollit ligger...om inte annat har de slarvat bort paketet. Alltså inte företagets fel. Samma sak har hänt mig från england..som tur var, eftersom produkten var relativt billig (600kr) så skickade företaget ett nytt gratis.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hur spårade du det, jag har försökt nu bra länge, men utan resultat, eftersom jag bara får fler o fler frågor, flåt men min engelska är usel.. Kanske därför..
Men har varit inne o försökt spåra via deras "Royal Mail" å får svaret, går inte att spåra online, fast det står att man ska kunna...

Blir snart galen, tror jag..:huvet

Hur spårade du det, jag har försökt nu bra länge, men utan resultat, eftersom jag bara får fler o fler frågor, flåt men min engelska är usel.. Kanske därför..
Men har varit inne o försökt spåra via deras "Royal Mail" å får svaret, går inte att spåra online, fast det står att man ska kunna...

om företaget inte vill eller kan säga vad som hänt skulle jag om jag vore dig kontakta paypal omg. när företaget märker att de tar tillbaka pengar till dig så kommer de bli liv i luckan å de kommer säkert på 10min säga vart grejerna är.

om företaget inte vill eller kan säga vad som hänt skulle jag om jag vore dig kontakta paypal omg. när företaget märker att de tar tillbaka pengar till dig så kommer de bli liv i luckan å de kommer säkert på 10min säga vart grejerna är.

Tack det har jag redan gjort, men det tar ju oxå tid... För de har ju allt på engelska, tur jag har en flickvän som är bättre på engelska än jag är...:banana

Kolla med DHL , Shenkel i ditt område... oftast så fraktas utländska paket till er dörr... är ni inte hema då de kör ut så ligger paketet kvar hos dem(deras lager) , annars om paketet har gått genom posten så kan det va så att någon har dragit in fel sträck kod på erat post utlämningsställe = ni får ingen avi och paketet ligger kvar där utan att det syns!.

Mitt tips är att försöka söka på dhl paket sida shenkel (stavning) eller ringa till dem! , annars gå ner till erat post utlämningsställe och höra om de kan leta lite efter utländska paket med erat namn!

I detta fall så ser det inte ut o va mc butiken i uk som har gjort något fel utan det är frakt bolaget som har klantat sig någon stans!

Ett annat het tips är att ringa tullen också! det kan ha fastnat där även om det kommer från eu land!

http://www.royalmail.com/portal/rm/personal?pageId=tab_track_rm&catId=500185&mediaId=83900761

Slå in det 13 siffriga tracking numret...eller du kanske redan varit där inne

Är paketet litet ska de max ta en vecka...är det stort kan det ta upp till 12v enligt hemsidan. Ser nu att det bara är airmail som man kan "tracka" via nätet. Du får nog skicka ett mail till dom ifall du inte får upp nått.

Last edited:
Kolla med DHL , Shenkel i ditt område... oftast så fraktas utländska paket till er dörr... är ni inte hema då de kör ut så ligger paketet kvar hos dem(deras lager) , annars om paketet har gått genom posten så kan det va så att någon har dragit in fel sträck kod på erat post utlämningsställe = ni får ingen avi och paketet ligger kvar där utan att det syns!.

Mitt tips är att försöka söka på dhl paket sida shenkel (stavning) eller ringa till dem! , annars gå ner till erat post utlämningsställe och höra om de kan leta lite efter utländska paket med erat namn!

I detta fall så ser det inte ut o va mc butiken i uk som har gjort något fel utan det är frakt bolaget som har klantat sig någon stans!

Ett annat het tips är att ringa tullen också! det kan ha fastnat där även om det kommer från eu land!

Schenker ska det ju va! :)

PMa trackingnummret så kan jag kolla om den finns i systemet!

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back