Ventilerna slår i kolven..

Om du ställer toppen på ett bord, så står den direkt på ventilerna..:va

Den måste vara planad hur mycke som helst. Dessutom om det är taget mer en ett par tiondelar så börjar ju det påverka kamtajmningen så du måste ha ställbara kamdrev. defenitivt om du tagit flera mm.

If a little is good. A lot can still be too much.

Oftast så är det så att man måste ta ur ventilerna vid planing för att annars tar dom i redan oplanat.
Ja man har ju så klart inte ventilerna i när man planar men du hajjar grejjen...

"Ingen kommer ihåg en fegis" :D

Oftast så är det så att man måste ta ur ventilerna vid planing för att annars tar dom i redan oplanat.
Ja man har ju så klart inte ventilerna i när man planar men du hajjar grejjen...

"Ingen kommer ihåg en fegis" :D

Åfan. Då har man lärt sig nåt nytt.
de toppar jag har haft så tar inte ventilerna i när man ställer den på bordet, men jag har ju inte loss toppen på så många cyklar mest många ggr på en.

Jag skulle då först tagit reda på vad kompförhållandet har slutat på så du inte måste åka etanol eller disel!! Skruva ihop och fyll toppen med disel eller liknande och mät/räkna ut förhållandet. Ligger det under ca 13-1 så skulle jag bara slipat ur kolvarnas ventilfickor för att få lös rätt spel. Passa på att kolla squismåttet och klämspalter i samma veva (lera). På så sätt får du lös mest pullver också.

En fundering .. är det inte löstagbara cylindrar på denna.. Jag tänkte annars på tjockare fotpackning om du vill höja ändå. För du måste ju dit med väldigt tjock höjning om dom tar i nu.. Minst 2mm spacer! Man måste ju ha närmare 2mm på utblås fritt avgasventil och närmare 1,5 på insug på högvarvs maskiner.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back