Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, kommer det inte något intressant av detta så köper jag en hoj från TSS. Dagens utsmetade skräp är bara tråkigt hur "bra" de än är. Jag är mer sugen på en RD500 än en R1.
he he.
jag är för rädd om mina rd500r för att vara å lägga dom på bana för tillfälet.
så där duger faktiskt en R1:a....ju
Har du två?!Vet du om man kan klämma in en RD500 motor i en Aprilia RS250 eller Suzuki RGV250? Hört talas om några sådana projekt? Finns ju en del med RD350 motorer.
Har du två?!Vet du om man kan klämma in en RD500 motor i en Aprilia RS250 eller Suzuki RGV250? Hört talas om några sådana projekt? Finns ju en del med RD350 motorer.
med risk för att få ta på dumstruten...
.. i deras diagram 450cc 2takt vs 450 4takt ligger 2-taktaren på "ungefär" samma effekt per givet varvtal. Men brukar inte 2-taktarna ha "upp emot" nästan dubbla vridet i sitt (tidigare relativt smala) användbara område då de tänder dubbelt så många gånger?
Ja jag vet att det inte blir riktigt dubbla vridet av diverse skäl men i diagrammet ser det ut att vara max 10 procent mer för 2-taktaren vid dess maxvridområde och det kan väl ändå inte stämma?![]()
Fast det har aldrig funnits 2t som har varit lika rena och bränslesnåla som 4t. Om du kan få det och en del mer effekt och mycket mer vrid i en mycket mindre och lättare motor är det inte helt fel.![]()
Evinrudes spokesperson:
Kul att riktig info äntligen får sippra igenom mediabruset och kanske kan ta sig hela vägen fram till allmänhetens uppfattning. Och ju mer man tänker på det så framstår Bartol och KTM's avvisande hållning gentemot MotoGP som korrekt, att inte byta ut sina ideal och övertygelse mot pengar och berömmelse. Ju mer man tänker på det så framstår Moto2 bara som så jävla tokigt, som om någon fått en fet bonuscheck av Honda som i utbyte fått en hel enhetsklass genom vilken man marknadsför sina 600 4T-motorer. Och allt detta inom ramen för VM i prototypracing! Helt sjukt...
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |