Dieselkonvertering

När man var i moppeåldern så körde jag min puch på diesel, hade två tankar varmkörde på bensin slog sedan över till diesel-rök ganska bra. men billigt blev det:D
 
HD med dieselknack. Bättre än originalljudet? Skiljer inte så mycket :D

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-5IkGMMKSFQ&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-5IkGMMKSFQ&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Nåt som vore riktigt fränt är ju en dieselkonverterad HD. Vem skulle märka skillnaden? :D
En sån skulle jag lätt vilja ha...

Lät som en Ducati, ser ut som en HD och går som en Skoda Fabia diesel. Det bästa från flera världar :va

Vad är problemet?...Tanka HDn med diesel sen är konverteringen klar.

HD med dieselknack. Bättre än originalljudet? Skiljer inte så mycket :D

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-5IkGMMKSFQ&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-5IkGMMKSFQ&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Fan vad elaka ni är :gråta
 
Hurra! Vad söt den är! :krama Fast jag tänkte mer då på att konvertera en hd-motor, de är ju såå tjusiga. Äsch, jag är bara förvirrad efter provkörningen igår. Körde Suka gsxr1000, HD kvällsexpressen med kortkorta rör som levde fan och sen en vrod. Förutfattade meningar har bytts mot en spirande beundran... :va :tummenupp :yoparty :Bugar :gnissla

Ursäkta OT.

Ja det vågar man ju knappt skriva på SH. Men det är ju faktiskt HD som tillverkar världens snabbaste köpehoj för 402 meter. VRSC Destroyer

[YOUTUBE-ID]SArI5_3LxVM[/YOUTUBE-ID]
 
Om V-rodden har en porschemotor vad är då den här?
Det står ju pårrsje på ventilkåpan tillåckmed!
 

Bifogat

  • system porsche2.jpg
    system porsche2.jpg
    37.6 KB · Visningar: 227
Snabbaste dieselhojen borde ju vara de här:

[YOUTUBE-ID]Kr_HJVlERX0[/YOUTUBE-ID]

Jay leno hävdar att han tankar sin på diesel
 
Snabbaste dieselhojen borde ju vara de här:


Jay leno hävdar att han tankar sin på diesel

Jag ska villigt erkänna att jag aldrig satt min fot i USA. Men jag vill nog ändå hävda att det här är dieseljonnen no1 :D Peterbuilt :fakta Jesse James provkör.

[YOUTUBE-ID]9-7QNvIxQTs&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Jag ska villigt erkänna att jag aldrig satt min fot i USA. Men jag vill nog ändå hävda att det här är dieseljonnen no1 :D Peterbuilt :fakta Jesse James provkör.

[YOUTUBE-ID]9-7QNvIxQTs&feature=related[/YOUTUBE-ID]



Fetast!:yoparty:yoparty -definitivt!



snabbast. -nja

Vad är det för vrid i en peterbuilt:va

1600nm var det i min lumpartruck iaf:yoparty
 
Hahaha, var fan hittar du rätt på allt? (jaja tuben :gnissla)

Men destroyern går rätt bra. hade jag velat ha en (snabb) V-rod hade jag lätt köpt en destroyer. Mycket mer prisvärt än att börja från början med en vanlig v-rod.

Men nu gillar jag ju inte dohc och vattenkylning :gnissla

[YOUTUBE-ID]wmdbIhtmDfk[/YOUTUBE-ID]

Det ska vara luftkylt och tvåventilat:yoparty

[YOUTUBE-ID]pdjaURi2xJ4[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Nu är vi långt ut i OT-träsket. Så det är ju lika bra att förtsätta...
Här är samme man igen, Jay Springsteen (no 9), den gamle flattracklegenden. Här kör han (53 år gammal) ifrån ett lass snorisar på sin gamla HD :banana

[YOUTUBE-ID]lR4eOf6YlNA&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Nu är vi långt ut i OT-träsket. Så det är ju lika bra att förtsätta...
Här är samme man igen, Jay Springsteen (no 9), den gamle flattracklegenden. Här kör han (53 år gammal) ifrån ett lass snorisar på sin gamla HD :banana
]

Talang har ingenting med ålder att göra.
 
Well. Riktigt snygg båt, b t w.:tummenupp

Tack. Hon har inte missat ett kolvslag sedan jag tog över vårdnaden för 11 år sedan :Bugar

Jag hittade en till rulle med Jay Springsteen. Här är han och uppvisningskör i japan med sin HD XR750 på oljegrus. Japanerna verkar fatta hur vass han är :D

Asfalt i böjarna och rullgrus på rakbitarna, inte mycket att skylla på där för alla 80-talister som ser rullgrus som ett försäkringsärende :D

[YOUTUBE-ID]YEWtiaVN3Fc[/YOUTUBE-ID]

Talang har ingenting med ålder att göra.

Efter att ha sett dig köra så blir jag ännu mer övertygad om det.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top