Thunderace-tråden!

Jag tackar för alla svar gällande manöverproven! Jag ska ut och nöta dem på min hoj. Så får vi se hur allt löser sig sen... Kanske får sno farsan XJ900, som för övrigt ser ut att välta av sig själv, till själva uppkörningen sen :P Sprayburk är inköpt så nu skall det besprutas lite asvalt så man kan sätta igång... Nytt batteri är inköpt idag så nu startar den (själv:P).
Utmaningar är dock kul och jag är ganska envis... Kanske skulle bli den "första" att klara testet på en thunderace:tummenupp
 
Jag tackar för alla svar gällande manöverproven! Jag ska ut och nöta dem på min hoj. Så får vi se hur allt löser sig sen... Kanske får sno farsan XJ900, som för övrigt ser ut att välta av sig själv, till själva uppkörningen sen :P Sprayburk är inköpt så nu skall det besprutas lite asvalt så man kan sätta igång... Nytt batteri är inköpt idag så nu startar den (själv:P).
Utmaningar är dock kul och jag är ganska envis... Kanske skulle bli den "första" att klara testet på en thunderace:tummenupp

Har du haft tillgång till en xj900 samtidigt som du stått å velat mellan en Thunder och en R1:a? ... :va

Jag minns en gammal tjejkompis. Hon hade övningskört motorcykel i kanske totalt en timme när en kille frågade om hon ville testa hans FJ1100. Efter mindre än en kvarts körning på den så klarade hon slalombanan (den gamla som var på tid) hur lätt som helst. En XJ900 är ju liksom lite smidigare än en FJ1100 om vi säger så... :)
 
Bytte olja för ett tag sen. Och nu har den slutat dra olja :) Kanske glömde att fylla på, haha.

Har kört ca 70mil blandat och den har inte rört sig ännu. Kanon!
 
Bytte olja för ett tag sen. Och nu har den slutat dra olja :) Kanske glömde att fylla på, haha.

Har kört ca 70mil blandat och den har inte rört sig ännu. Kanon!

Drog den inte massor när du var till Sviestad senast eller brann det i skallen?
 
Olika sorts olja före och efter bytet?

Nope, samma som jag fyllt på med. Har kört ca 650mil sen jag köpte den och då va oljan bytt för ca 100-150mil sedan sas det. Sammanlagt 750-800mil mellan byterna alltså.

Men risken är att det gått ännu längre emellan. Nu ska jag iaf byta vart 500:e mil.

Kör på Quaker State 10W40 el. 20W50
 
Har du haft tillgång till en xj900 samtidigt som du stått å velat mellan en Thunder och en R1:a? ... :va

Jag minns en gammal tjejkompis. Hon hade övningskört motorcykel i kanske totalt en timme när en kille frågade om hon ville testa hans FJ1100. Efter mindre än en kvarts körning på den så klarade hon slalombanan (den gamla som var på tid) hur lätt som helst. En XJ900 är ju liksom lite smidigare än en FJ1100 om vi säger så... :)

Hmmm... kanske är inne på helt fel spår då... Får väl vaxa och polera farsans bil så man kanske får låna hojen för en dag då... suck och stön hehe
 
Hmmm... kanske är inne på helt fel spår då... Får väl vaxa och polera farsans bil så man kanske får låna hojen för en dag då... suck och stön hehe

Klart du ska köra med farsgubbens hoj! (Din är ju som sagt snyggare, men va fan, inte värt risken att tippa med älsklingsklumpen)

Apropå tippa så har jag precis beställt krashpuckar & "sving"-puckar (eller vad man nu ska kalla dem) på e-bay. Bilder bifogas... Totalt 500 kr med frakt.
Jag återkommer när de dykt upp med info kring hur de funkar. Eller:va kanske inte hur de funkar hoppas jag... snarare hur de passar:)
 

Bifogat

  • bf_1_b.JPG
    bf_1_b.JPG
    28.4 KB · Visningar: 71
  • 31f3_2.JPG
    31f3_2.JPG
    7 KB · Visningar: 820
Omlackering

Nu blir det omlackering =) Tappade hojjen (klantarsle) efter tvättning pch kåporna sprack lite här och där och fula repor. Så nu har man börjat slipa och lackat. Började med magkåpan för att få in känslan. Blev helt okej. Var inte så noga med att spackla undersidan för den syns ju ändå aldrig.

Smakprov efter lack och ett lager klarlack (Ska på två). Har ej torkat på bilden.
 

Bifogat

  • DSC00048.jpg
    DSC00048.jpg
    232 KB · Visningar: 117
Nu blir det omlackering =) Tappade hojjen (klantarsle) efter tvättning pch kåporna sprack lite här och där och fula repor. Så nu har man börjat slipa och lackat. Började med magkåpan för att få in känslan. Blev helt okej. Var inte så noga med att spackla undersidan för den syns ju ändå aldrig.

Smakprov efter lack och ett lager klarlack (Ska på två). Har ej torkat på bilden.

Det är sprayburken man ska skaka, inte kameran ... :tungan
 
Det är sprayburken man ska skaka, inte kameran ... :tungan

Mobilkamera =)
Men blir nog lämna in. Färgen eller plastgrunden jag köpte lirade inte med den som satt på så det bubblade sig i skarvarna mellan färg/ren plast. Sen kostar det ju nästan lika mycket om man ska hålla på köpa massa nya burkar hela tiden.
Vet någon vad en lackering kan kosta. Har tänkt köra en färg bara och om det blir billigare kan jag slipa alla kåpor själv så gott jag kan,.
 
Mellan 3000-6000:- fick jag pris på. Så det är ju inte lätt. Beror väldigt mycke på hur man kommer överens med en lackerare och hur noga det ska vara... I det luddiga priset skulle jag slipa det mesta själv...
 
Mellan 3000-6000:- fick jag pris på. Så det är ju inte lätt. Beror väldigt mycke på hur man kommer överens med en lackerare och hur noga det ska vara... I det luddiga priset skulle jag slipa det mesta själv...

Okej. Undrar om det går få utan kvitto :tungan
 
Jag fick underkåpan och sidokåpan lackad för 1000 kr för några år sedan. (Proffslackerare.) Men de pengarna gick nog direkt till kaffekassan ...

Men då hade jag med mig färgen till firman + att jag hade gjort åtminstone 90% av allt förarbete (d.v.s. spacklat och slipat så bra jag kunde ...) så allt han gjorde var egentligen att spruta på färgen.
 
Okej. Undrar om det går få utan kvitto :tungan

tror inte kvittot ingick i detta priset. Men det är ju hela hojen. Polaren lackade sin FZR1000 nyss för ca 3k. Men då slipade han 99% själv. Men det är nog väldigt olika. Det är inget lätt att slipa tex. Vissa kanske tillochmed förstör mer än dom göra nytta med slipningen. Så det är nog väldigt inviduellt.
 
Jag håller på att spackla och slipa nu. Hur ska man göra för att inte förstöra då? Jag slipar tills jag inte känner några skarvar. Vad är lämplig storlek att avsluta med?
 
Jag håller på att spackla och slipa nu. Hur ska man göra för att inte förstöra då? Jag slipar tills jag inte känner några skarvar. Vad är lämplig storlek att avsluta med?

600-papper är det minsta. Det ska kännas overkligt lent. Som en glasskiva eller nåt... det är svårt att förklara, men det känns overkligt när man lyckats...
 
Okej :) Bra att jag köpte upp till 600 då iaf :)

Jag tror jag "polerade" min Rx7a med 800 eller nåt extremt fint innan vi la på lack på den. Men som sagt så är 600 absolut det minsta. Och öka sakta. Det funkar inte att gå från grov till fin för fort.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top