Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Har byggt om ljuddämparen från kammare till fullflödes. 60mm rakt igenom från bakre skjutsfotpinnen till slutböjjen där jag satt en kona till 45mm. Nu låter den som den ska! HaHa. Håller på att bygga en insatts med för dom gånger man vill va lite tystare. Blev en jädra effektskillnad till det bättre från 6000v å uppåt med.
 

Bifogat

  • PICT3123.JPG
    PICT3123.JPG
    102.9 KB · Visningar: 490
  • PICT3122.JPG
    PICT3122.JPG
    143 KB · Visningar: 494
  • PICT3124.JPG
    PICT3124.JPG
    121.2 KB · Visningar: 491
  • PICT3120.JPG
    PICT3120.JPG
    142.1 KB · Visningar: 484
  • PICT3118.JPG
    PICT3118.JPG
    73.8 KB · Visningar: 489
Har byggt om ljuddämparen från kammare till fullflödes. 60mm rakt igenom från bakre skjutsfotpinnen till slutböjjen där jag satt en kona till 45mm. Nu låter den som den ska! HaHa. Håller på att bygga en insatts med för dom gånger man vill va lite tystare. Blev en jädra effektskillnad till det bättre från 6000v å uppåt med.

60mm var grovt värre:hihi

Yosh TRC pipan är ca:47mm i slutet.
 
Har byggt om ljuddämparen från kammare till fullflödes. 60mm rakt igenom från bakre skjutsfotpinnen till slutböjjen där jag satt en kona till 45mm. Nu låter den som den ska! HaHa. Håller på att bygga en insatts med för dom gånger man vill va lite tystare. Blev en jädra effektskillnad till det bättre från 6000v å uppåt med.

Kan du inte filma hur den låter o slänga upp på tuben?
 
Har byggt om ljuddämparen från kammare till fullflödes. 60mm rakt igenom från bakre skjutsfotpinnen till slutböjjen där jag satt en kona till 45mm. Nu låter den som den ska! HaHa. Håller på att bygga en insatts med för dom gånger man vill va lite tystare. Blev en jädra effektskillnad till det bättre från 6000v å uppåt med.

Blev ju kanon!! Lär ju skramla satan ut den. :yoparty
 
Vad är rimligt att betala för en DRZ 400 SM 06-07 med 400-800mil på mätaren? Vad jag förstår så såldes dom ut för runt 50 000:-
 
Vad är rimligt att betala för en DRZ 400 SM 06-07 med 400-800mil på mätaren? Vad jag förstår så såldes dom ut för runt 50 000:-

Tja ja det stämmer att dom kosta runt 50 nya.
jag själv har funderat lite på hur stor "förlust" man kmr att göra när jag säljer min 07a nästa säsong, just nu har den ca 805 mil på mätaren och det lär ju bli några hundra mil till denna säsong.

Kul att äga en ny hoj med vad allt det innebär, men jag kommer då inte köpa någon mer ny hoj framöver :)

Rock on :yoparty
 
Vad är rimligt att betala för en DRZ 400 SM 06-07 med 400-800mil på mätaren? Vad jag förstår så såldes dom ut för runt 50 000:-

Paralellimporterade med 2 års garanti såldes ut för 49tusen. Svenska med 5 års garanti såldes inte för mindre än 59tusen. 69tusen var ordinarie pris. En svensk 05a har ju alltså garanti kvar än medans en paralellimporterad 07 inte har någon kvar. Jag betala 39 för min svensk sålda06a med 225mil på mätaren i april förra året. Har garanti i 2 år till.
 
Hur vet jag om en hoj är paralellimporterad eller svensksåld?
 
Oj de va en bra fråga. Min e nyköpt på Din-MC i stockholm 0603 för 69tusen. Har kvitto å garantibevis.
 
Står det import om man kollar på transportstyrelsens hemsida kanske?

Någon som vet vad det kostar att byta till hårdare fjädrar fram och bak?
 
Köpte min -07 sprillans ny våren 2008 på Din mc center i Göteborg för 49900:-och den har 5 års garanti.

M.V.H Peter
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top