Dagens klant

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Nädå, Flåt!
Vi IT-Nissar hade bara en hel del uppdämd ilska som behövde få utlopp för att vi inte ska bli allt för lika Valmers.

Äh, det här är ju kinkigare än efter en avtalsrörelse i vården!

Har du verkligen tid att sitta här och klaga? Uppenbarligen, du skriver ju alltid!

(Alltså, min dator liksom vill inte riktigt alltid. Kass på datorer , vet inte vad det är men den är konstig... Kanske någon vill hjälpa? Ballerina, toblerone, twist...).

Det är lugnt, det var en sån där solid aluminiumfront. Blev lite skev, men det är inget som IT-muskler inte kan fixa! :tummenupp

Hon kom in och frågade om den.
-Har du tittat på den?
-Nej, det har jag inte hunnit. Men jag har hoppat på den..

Hon hörde inte det sista.. :hihi

"-Har du tittat på den?
-Jepp, den är fin och söt."

...

Ville bara förklara för herrn hur "jag som alltid skriver" har tid att "alltid skriva"...
Testa att hålla ner knappen ALT och sedan trycka på TAB.... :)

Vågar inte, tror du driver med mig och så går den plötsligt till personangrepp.

Skriv om nåt klantigt nu. Själv har jag inget att komma med.

....men nu har det gått en stund.

Skall in i källarförrådet och ser att nån pajas har satt tape över hela dörren. Till saken hör att det springer lite spexiga delinquents här för närvarande. Har inte haft inbrott där trots att man måste trycka till dörren för att den skall låsa ordentligt, inte många som gör så jag brukar göra så när jag passerar.

Ok, bäst att kolla, har väl lite mer värden i det där förrådet än vad som är lämpligt, För att sprida ljus över saken måste man kliva några steg in och nu sitter det ett antal fina salomonavtryck på det nymålade golvet. Det var då nåt infernaliskt vad det limmade fast en på studs dessutom.

/ Hr Ärke Klant

Haha, alla inom IT har samma uppfattning. Min favorit är de som tror att IT-avdelningen alltid är fullbemannad, så de lämpar över alla sina problem innan semestrarna i tron att allt ska vara funkis när de återvänder.

Jag gör inte heller datajobb gratis utanför familjen.

Senaste klanteriet jag gjorde var att starta om en SQL-server som larmade för hög processoranvändning med resultatet att nåt herrejössesjobb avbröts. Då var det sura miner hos systemägaren.

Dagens klant?

Skulle lasta en BMW HP2 Sport (220k) på ett släp. Lemmen nedfälld. Tar lite fart och rullar. Skraaaaap cracfk. Magspoilern i kolfiber tog i. Det blir dyrt.

Nytt försök. Lossar kopplingen till bilen och vevar ner släpkärrans stödhjul så långt det går för att få en mindre vinkel mellan lem och släp. Rullar på hojen igen. Kabonk. Självklart blir det för tungt bak så att kopplingen åker upp i luften och hela vagnen pekar uppåt (lyckades dock hålla i hojen). Ibland undrar man hur man är funtad egentligen...... :huvet

Garanterat dyrare än att trampa på någons dator.............

Såhär gick det sist jag skulle agera data-support :lol

[YOUTUBE-ID]0C0ky5aV88M[/YOUTUBE-ID]

Skulle ta min dagliga Aleo Vera "shot" imorse, 30 ml. Höll dunken och millilitermåttet i handen och klunka. Men fanns lite kvar så vände botten upp igen för att få den sista slurken. Men som det klantarsle man kan vara hade jag ju dunken och shotten i samma hand, så den sista skvätten blev en Aloe Vera dusch. Jacka, byxor, underkläder etc fick slängas i tvättmaskinen.
Den som gapar efter mycket...

Last edited:
Dagens klant?

Skulle lasta en BMW HP2 Sport (220k) på ett släp. Lemmen nedfälld. Tar lite fart och rullar. Skraaaaap cracfk. Magspoilern i kolfiber tog i. Det blir dyrt.

Nytt försök. Lossar kopplingen till bilen och vevar ner släpkärrans stödhjul så långt det går för att få en mindre vinkel mellan lem och släp. Rullar på hojen igen. Kabonk. Självklart blir det för tungt bak så att kopplingen åker upp i luften och hela vagnen pekar uppåt (lyckades dock hålla i hojen). Ibland undrar man hur man är funtad egentligen...... :huvet

Garanterat dyrare än att trampa på någons dator.............

Precis så ordnade jag en perfekt stypning på 2ans cylinder på min gamla gsx1100es. Det blev en bula i ena grenröret som såg till att röret bara släppte igenom ca 50%.

Jag gjorde precis en riktig tavla. Det är besiktningstider igen och jag tänkte undvika att montera originalsystem på sukkan och istället installera min nya, fina, fantastiska och svindyra DB-dämpare i helsystemet.
Sagt och gjort, men den passar ju inte riktigt, men inget en redig karl inte löser med dremel och lite jävlaranamma. Slipar lite och provar, nähä, slipar lite till, nähä, ok får ta lite till. Nu börjar det se bra ut. Undrar om man kan knacka in den lite lätt med gummiklubban?......Jorå det verkar funka!:tummenupp
Klämmer till en gång till med klubban, lite löst bara för att se om den glider lätt. Det gör den:)...för lätt:huvet. Hela rasket åker in en bra bit i dämparen. Nåja bara att plocka fram polygripen jag tagit med. Jag insåg ju att den skulle bli lite meckig att få ut med den sugpassningen det skulle bli efter slipning. Vad jag inte riktigt räknat med var att den skulle åka så långt in att jag inte skulle få fatt i den med polyn:mad:
Vad i h-vete gör jag nu? Det hela slutar med att jag plockar fram varenda tång jag har och lyckas efter två timmar få ut fanstyget efter att ha lirkat, vickat, svurit, lockat med socker och hotat med stryk.

Slipade lite till bara för att retas med helvetet!:mad::mad::mad:

Nästa gång knackar jag i den försiktigare.... :banana

Blev en liten fadäs ikväll på jobbet...

Står hukad under en cistern och fipplar med en slang då jobbtelefonen i fickan ringer, varpå jag reser mig för att svara.... Får en tappkran rakt i skallen. Om fontanellen hade växt bort så har jag precis skapat en ny... Blodvite uppstod.

Skulle ta min dagliga Aleo Vera "shot" imorse, 30 ml. Höll dunken och millilitermåttet i handen och klunka. Men fanns lite kvar så vände botten upp igen för att få den sista slurken. Men som det klantarsle man kan vara hade jag ju dunken och shotten i samma hand, så den sista skvätten blev en Aloe Vera dusch. Jacka, byxor, underkläder etc fick slängas i tvättmaskinen.
Den som gapar efter mycket...

Påminner lite om min listerinedusch..

Brottom som faan på morgon, ny flaska Listerine bort med den där förbannade plasten av med korken en stor klunk direkt ur flarran vippar ner flaskan alldeles för fort swoplouschk en halvdeciliter frätande vätska rätt upp o fejjan.

Det sved i ögonen kan jag lova :3freak

Hmmm, kom på ytterligare en vacker tavla...bokstavligen!:näsblod

Sitter och äter ivardagsrummet då jag kommer på att jag glömt ketchup. Flaskan var av den där varianten där man förstår vad som är topp och botten och följdaktligen ligger det lilla som är kvar längst ned. Jag skakar flaskan rejält och lyckas få ur det sista. Men inte nöjer jag mig med det, nähä då! En ny flaska tas fram, korken öppnas och jag klämmer till, men intet händer eftersom jag inte tagit bort förseglingen som sitter under korken. Jag skruvar av korken, tar bort förseglingen och skruvar tillbaka korken igen.
Här någonstans tappar min kropp kontakten med mina genom åren illa misshandlade och något medtagna hjärnceller.:brinnerup Korken är fortfarande öppen från det första försöket att få ut det röda guldet, men i frustrationen över att behöva tampas med onskefulla förseglingar glömmer jag detta och börjar skaka flaskan. :gnissla
Till saken hör även att jag har för vana att skaka flaskan genom att hålla ett stadigt tag i botten på flaskan och slunga den framåt-nedåt för att få ut så mycket som möjligt. Resultatet låter inte vänta på sig. Ett stilrent rött streck uppenbarar sig på en tavla snett över flickvännens axel för att sedan fortsätta ner över tapeten, soffan, flickvännens arm, soffan igen, golvet, fotöljen, golvet igen och sedan upp över TV och motstående vägg till sisådär 2 meters höjd.
Säkerligen snyggt och innovativt i Lollo Carters ögon, men föga praktiskt och hyffsat kladdigt i de flesta andras. Det fick bli kall spaghetti efter grundlig sanering, men allt gick faktiskt bort.
Ketchup räknas numer som djävulens påfund och inmundigas med största försiktighet! :mad:

Är inte utpräglat skadeglad till min natur, men du lyckades leta fram det draget! Hade flickvännen något att anföra angående det inträffade? Nähä, tänkte väl det.

Hmmm, kom på ytterligare en vacker tavla...bokstavligen!:näsblod

Sitter och äter ivardagsrummet då jag kommer på att jag glömt ketchup. Flaskan var av den där varianten där man förstår vad som är topp och botten och följdaktligen ligger det lilla som är kvar längst ned. Jag skakar flaskan rejält och lyckas få ur det sista. Men inte nöjer jag mig med det, nähä då! En ny flaska tas fram, korken öppnas och jag klämmer till, men intet händer eftersom jag inte tagit bort förseglingen som sitter under korken. Jag skruvar av korken, tar bort förseglingen och skruvar tillbaka korken igen.
Här någonstans tappar min kropp kontakten med mina genom åren illa misshandlade och något medtagna hjärnceller.:brinnerup Korken är fortfarande öppen från det första försöket att få ut det röda guldet, men i frustrationen över att behöva tampas med onskefulla förseglingar glömmer jag detta och börjar skaka flaskan. :gnissla
Till saken hör även att jag har för vana att skaka flaskan genom att hålla ett stadigt tag i botten på flaskan och slunga den framåt-nedåt för att få ut så mycket som möjligt. Resultatet låter inte vänta på sig. Ett stilrent rött streck uppenbarar sig på en tavla snett över flickvännens axel för att sedan fortsätta ner över tapeten, soffan, flickvännens arm, soffan igen, golvet, fotöljen, golvet igen och sedan upp över TV och motstående vägg till sisådär 2 meters höjd.
Säkerligen snyggt och innovativt i Lollo Carters ögon, men föga praktiskt och hyffsat kladdigt i de flesta andras. Det fick bli kall spaghetti efter grundlig sanering, men allt gick faktiskt bort.
Ketchup räknas numer som djävulens påfund och inmundigas med största försiktighet! :mad:

Du skulle sagt med lite syrlig ton till tjejen din;

"Du som ändå bara sitter där kan väl torka upp ketchupen, tack."

:hihi

Själv har jag inte klantigt i minnet nu, men det kanske kommer.

Problemet är bara att vi "IT-nissar" förväntas arbeta gratis i tid och otid till skillnad från hantverkare. Om man ber en polare som är hantverkare ägna en halv dag åt att dra el i köket eller böja rör i badrummet eller bygga trädäck så är det nästan obligatoriskt att det åtminstonde langas fram en back öl eller en wirre som tack...

.....när vi IT-nissar ägnar samma tid åt att rensa upp någons fördärvade dator så är bemötandet mest:
- Vaddå, det är ju bara att trycka på några knappar!"
:mad::mad:

Nu blev jag lite Valmers:ig! (=bitter)

Fan vad rätt du har, exakt så. Jag har lagt ner hemmasupporten. Ska jag fixa ska jag ha bra betalt, annars får det vara. Vi måste återfå statusen i yrket, vi är ju mer IT-kulier nu :gnissla

En sak du glömde nämna som är ganska märklig är att om man någon gång fixat något till en främling för en rimlig summa, så tror dom sedan att dom kan få livstids följdsupport på jobbet GRATIS !!! :huvet
Trots att det är dom som kladdat till datorn igen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg