ER6-tråden

Nu var man äntligen ägare till en Er6-n!
Det blev en svart/guld, alltså -06

Hela 90 mil på mätaren, skivbromslås, helt ny C-Tek laddare och ABS!

hela kalaset gick på 41 000:- helt klart överkommligt!

Over and out...

Grattis!

Det var ett mycket bra köp! :tummenupp

Jämför man det priset med den andra hojen du postade så är det inte svårt att välja. Nu fick du rätt färg på hojen också. :)

//Fredrik

Sedan igår rullar min ER6:a utan övningskör-skylt! Yeah! :D

Dags att fundera på ytterligare lite småmodifikationer.

STORT GRATTIS! :cpparty

Känslan att köra själv är helt oslagbar. :)
 
Last edited:
Sedan igår rullar min ER6:a utan övningskör-skylt! Yeah! :D

Dags att fundera på ytterligare lite småmodifikationer.

GRATTIS!! :yoparty Känslan att få köra sin egen hoj när man får kortet är obeskrivlig! Det kan du nu bevittna ellerhur? :tummenupp
Jävla stilig ER-6a du har ! Jag har också funderat på sätta vita fälgstripes och lacka lite små detaljer svarta. Vad har du gjort på hojen?
 
Naaajs! Välkommen til er-6 klubben då! Vad blev det för någon? -09a ? Svart, vit eller orange?

Själv meckade jag på mitt slip-on som jag fick på posten igår. Ett Hurric Cone, REKOMMENDERAR STARTK! Jäklar vilket gött ljud de blev (bikeshop sweden rekommenderade till mig)! :banana Snyggt som fan också, samt billigt (betalade 3100:- med frakt, 2895:- för slip-onet).

Nu har jag en fråga till er som vet: När jag kör nu med mitt nya slip-on så smäller det rätt ofta, och luktar mer bensin än tidigare. Är det något mer jag Måste byta på hojen? Måste jag mappa om den eller något? Powercommander och nytt luftfilter är detta ett måste nu med?
OBS: Kör med begränsning så vill inte öka motor effekten för mycket. :rolleyes:

Hej kul med ditt nya slipon. Jag har nyss varit inne med min hoj på mappning och den gick riktigt magert visade det sig i bänken. Det finns stor risk att du får motorskador om du inte justerar bränsle/luftblandningen. Efter mappningen så försvann nästan alla avgassmällar och den fick ett bättre svar på gasen. Jag har tyvärr ingen scanner så jag kan visa min graf men mina dyno värden vart lite lite:tummenupp bättre i mellan registret än den hoj med arrow slipon som biketrollhättan har på sin sida. Maxeffekt vart 66.96 vid 8850 rpm och max vrid 62.05 vid 7150 rpm. Jag har ett scorpion slipon och ett pipercross filter på. Nu ligger air/fuel runt 13.5.
Om du byter avgassystem så bör du skaffa en pc3 och få en individuel mapp för din hoj i bänk är mitt råd.
 
Hej kul med ditt nya slipon. Jag har nyss varit inne med min hoj på mappning och den gick riktigt magert visade det sig i bänken. Det finns stor risk att du får motorskador om du inte justerar bränsle/luftblandningen. Efter mappningen så försvann nästan alla avgassmällar och den fick ett bättre svar på gasen. Jag har tyvärr ingen scanner så jag kan visa min graf men mina dyno värden vart lite lite:tummenupp bättre i mellan registret än den hoj med arrow slipon som biketrollhättan har på sin sida. Maxeffekt vart 66.96 vid 8850 rpm och max vrid 62.05 vid 7150 rpm. Jag har ett scorpion slipon och ett pipercross filter på. Nu ligger air/fuel runt 13.5.
Om du byter avgassystem så bör du skaffa en pc3 och få en individuel mapp för din hoj i bänk är mitt råd.


Hmm okej.. Jag har planer på att sätta på pc3 och nytt luftfilter nästa sommar då min begränsning försvinner.. Tror du motorn hinner ta mycket skada isf på en säsong kanske? Och vad för typ av motorskador kan uppstå om jag inte justerar bränsle/luftblandningen?
 
STORT GRATTIS! :cpparty

Känslan att köra själv är helt oslagbar. :)

Tackar, nog är det underbart allt! :D

GRATTIS!! :yoparty Känslan att få köra sin egen hoj när man får kortet är obeskrivlig! Det kan du nu bevittna ellerhur? :tummenupp
Jävla stilig ER-6a du har ! Jag har också funderat på sätta vita fälgstripes och lacka lite små detaljer svarta. Vad har du gjort på hojen?

Tack!

Hittills enbart miniskylt/blinkers, slipon GPR, kraschpuckar och fälgstripes.

Nya speglar har jag snart på gång. Därefter lutar det åt att byta styret, men känner mig rätt petig på styrfronten. Biltemas har jag räknat bort då det är runt 81 cm. Siktat in mig på ett 85cc-crosstyre på 74-76 cm brett (orginal 66 cm). Vi får se vad jag hittar.

I övrigt på "kanske-listan" står hugger, PCIII och ev bänkning. Men det är ju en pengafråga också. I budgeten ska jag försöka klämma in jacka, byxor och stövlar till tjejen också så hon har en komplett bra utrustning (och slipper sitta hemma varje gång jag är ute och kör). Vinst på Triss kanske? :Bugar
 
Jag funderar på att sätta på en kugg mindre framdrev för enklare bakhjulsåka, men jag fegar lite då jag är lite osäker på hur körbarheten i landsvägsfart påverkas.

Idag så varvar min ganska precis 4000rpm i 90km/h på högsta växeln. Är det nån som sitter med mindre drev som har lust att berätta lite om hur den varvar så vore jag tacksam :)
 
Tackar, nog är det underbart allt! :D



Tack!

Hittills enbart miniskylt/blinkers, slipon GPR, kraschpuckar och fälgstripes.

Nya speglar har jag snart på gång. Därefter lutar det åt att byta styret, men känner mig rätt petig på styrfronten. Biltemas har jag räknat bort då det är runt 81 cm. Siktat in mig på ett 85cc-crosstyre på 74-76 cm brett (orginal 66 cm). Vi får se vad jag hittar.

I övrigt på "kanske-listan" står hugger, PCIII och ev bänkning. Men det är ju en pengafråga också. I budgeten ska jag försöka klämma in jacka, byxor och stövlar till tjejen också så hon har en komplett bra utrustning (och slipper sitta hemma varje gång jag är ute och kör). Vinst på Triss kanske? :Bugar

Har två splittnya renthal roadbars liggande och skräpandes. Ena är "low" och det andra "medium". kanske kan vara något?
http://www.renthal.com/File/apps1.a...one=&biketype=&manufacturer=&model=&bikedate=
 
Hmm okej.. Jag har planer på att sätta på pc3 och nytt luftfilter nästa sommar då min begränsning försvinner.. Tror du motorn hinner ta mycket skada isf på en säsong kanske? Och vad för typ av motorskador kan uppstå om jag inte justerar bränsle/luftblandningen?

Svårt att säga men ta kontakt med mp-racing han finns i dina trakter. Jag hade mail kontakt med honom i vintras. Tyckte han verkade väldigt duktig och seriös. Hade gärna åkt dit men det var för långt tyckte jag. Han kan även modifiera din luftburk. Var inte så orolig för din begränsning med pc3 och mappning får du hojen rätt bestyckad det är viktigare.:tummenupp
 
Svårt att säga men ta kontakt med mp-racing han finns i dina trakter. Jag hade mail kontakt med honom i vintras. Tyckte han verkade väldigt duktig och seriös. Hade gärna åkt dit men det var för långt tyckte jag. Han kan även modifiera din luftburk. Var inte så orolig för din begränsning med pc3 och mappning får du hojen rätt bestyckad det är viktigare.:tummenupp

Okej okej. Tack för tips och info! :) Uppskattas stort. Men för tillfället så har jag inte pengar till pc3 och mappning :/
Jag måste vara försiktig med mitt begränsade mc kort då jag tog B kort för 1½ år sen vilket gör att jag fortfarande har 6 månader prövotid. :mad: Såååå, jag måste chilla lite! Nästa säsång då jävlar! :yoparty
Får fråga killarna på verkstan när jag gör min 100mil service hur viktigt de är att mappa om och vilka risker som det medför att strunta i de. Är uppe i 75 mil nu så det blir nog snart! :)
 
Var faktiskt precis ute och bytade styre på min nu, slängde bort de där fula sidokåporna med som är olackade och skickade in dem på lackering när jag ändå var på G . :) Dock bara halvblank svart som beställdes..
Styret köpte ja på biltema, och det känns riktigt gött faktiskt. Den rätta "Cross känslan". Kommer antagligen bespara mina kassa axlar en hel del värk nu.
Over and out!
 
Smidig mjuk packväska:
Är det någon som har en smidig väska (eller tips på) som går att fästa över passagerarplatsen vid tillfällen då man åker lite längre än bara runt stan och vill plocka med t ex regnställ, ombyte och en egen fika? Kanske med nå remmar man spänner under bakpartiet?

Tankväska:
Sen har man hört talas om den smidiga lilla Lidl-tankväskan. Finns det något bra motsvarande alternativ som inte kostar skjortan?
 
biltema skall väl ha en bra tankväska för billig peng..

någon som har fått motorskador pga slip on
 
Last edited:
Snart dags, eller ja nu är det dags för 100 mila servicen.
Vet att det har vart uppe vid ett flertal tillfällen innan men är det någon som gjort sin 100 mila i Antingen Göteborg hos Johans MC eller i Borås hos Stibix och har ett ung pris och bemötande på dessa ställen?
Vad är det som görs på 100 mila?

Over and out...
 
Snart dags, eller ja nu är det dags för 100 mila servicen.
Vet att det har vart uppe vid ett flertal tillfällen innan men är det någon som gjort sin 100 mila i Antingen Göteborg hos Johans MC eller i Borås hos Stibix och har ett ung pris och bemötande på dessa ställen?
Vad är det som görs på 100 mila?

Over and out...


Du har PM
 
Jag funderar på att sätta på en kugg mindre framdrev för enklare bakhjulsåka, men jag fegar lite då jag är lite osäker på hur körbarheten i landsvägsfart påverkas.

Idag så varvar min ganska precis 4000rpm i 90km/h på högsta växeln. Är det nån som sitter med mindre drev som har lust att berätta lite om hur den varvar så vore jag tacksam :)

Jag har 14 i fram och jag skulle nog hålla mig på 15 om jag var du. Tycker inte det är nämnvärt lättare att slanga med den. Den varvar 5500-6000 varv i 100.
 
sådär ja! :)

Lägger upp en bild sen på hur den ser ut efter jag lagt på solocuts, täckkåpor för passagerarhandtagen och annan skylthållare!
 

Bifogat

  • DSC04416 liten.jpg
    DSC04416 liten.jpg
    125.5 KB · Visningar: 204
Funderar på att beställa den här:
http://www.twinshack.co.uk/prods/571.html

571_2.jpg

571_3.jpg
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top