-Palle-
Medlem
Jag har 14 i fram och jag skulle nog hålla mig på 15 om jag var du. Tycker inte det är nämnvärt lättare att slanga med den. Den varvar 5500-6000 varv i 100.
Hmmm, det låter inte så lockande, då får det vara orginal. Tack för svaret!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har 14 i fram och jag skulle nog hålla mig på 15 om jag var du. Tycker inte det är nämnvärt lättare att slanga med den. Den varvar 5500-6000 varv i 100.
Edit: Någon som hittat täckbrickor till till skjutshållarna till bra pris, vet att de fanns från någon fransk sida, men priset var väl högt, dessutom vill jag inte stödja fransk ekonomi med en enda spänn!
Jag tycker att vinddraget på överkroppen minskar markant med vindrutan monterad.
Själv stör jag mig inte allt för mycket på vinddraget på överkroppen. Vad som däremot stör mig är vindraget kring hjälmen om man ska lägga lite mil bakom sig i motorvägsfart. Nacken tar då rätt mycket stryk. Hur upplever du och alla andra med vindruta detta med hjälmens vindfång med respektive utan vindruta? Och vad är det för ruta ni använder? Kawas orginal eller något av dom andra märkena som finns till buds?
Tack å hej på förhand!!
Hej lite frågor.
Är det någon här som har åkt långt med er6-n ? 100mil+ på ett par dagar alltså. Hur upplevs det? Träsmak vind osv?
1. Ni som har köpt till vindruta till er6-n, blev det någon skilnad?
2. Vart kan man hitta något att sitta på för att minimera träsmaken?
Tack på förhand
Bagster. Man designar den själv på deras hemsida. I Sverige är det Sunbike som är importör av Bagster så det enklaste är väl att vända sig till dom.Har väl inte åkt så värst långt men väl 50mil+ utan annat än tankstopp. Men det räckte för mig för att bli rejält trött i nacken av fartvinden och visst får man såväl träsmak som ömmande knän av att sitta så pass länge. Kör man på lite långsammare vägar kan man ju alltid ställa sig en stund eller sträcka ut benen i farten men på motorväg känns det inte lika aktuellt.
Själv är jag sugen på en komfortsadel med gelinlägg från franskaBagster. Man designar den själv på deras hemsida. I Sverige är det Sunbike som är importör av Bagster så det enklaste är väl att vända sig till dom.
Det finns dock ett par nackdelar som jag ser det.
1. Det man köper är en modifiering av sin orginalsadel. Alltså skickas den till Frankrike för modifiering så man lär ju vara av med sadeln rätt länge.
2. Det är inte helt billigt (nedan är saxat från Sunbikes hemsida)
Comfort seat (en sadel uppbyggd på din original sadelbotten) Mycket högre komfort än original. Skicka din sadel till oss eller lämna in hos någon av alla våra Å-F i Sverige.
Comfort seat utan ändringar = 3595 kr
Med höjning eller sänkning
(+-20 mm) = 3995 kr
Med gel = 4595 kr
Med gel samt höjning eller
sänkning = 4995 kr
Annars har jag sett när jag varit hos någon MC-handlare att det finns olika typer av gel-dynor som man kan spänna fast över sadeln på något vis. Man ser väl förvisso ut som en mupp med en sån extradyna men är syftet en längre MC-semester så kan det kanske vara värt att se ut som en idiot istället för att sitta hemma och sura för att röven inte orkar åka långt på hojen.![]()
Jag har "höjda" sadeln på min och tycker att benvinkel är betydligt behagligareär 182cm lång.
Har även kvar standardsadeln som jag ev kan sälja för modifiering?


Äntligen kan man köra sin Kawasaki er-6f själv.
Har knappt fattat det själv.

Grattis!![]()
... tycker nog att 5 lax trots allt är rätt saftigt för en modifiering.![]()
Själv stör jag mig inte allt för mycket på vinddraget på överkroppen. Vad som däremot stör mig är vindraget kring hjälmen om man ska lägga lite mil bakom sig i motorvägsfart. Nacken tar då rätt mycket stryk. Hur upplever du och alla andra med vindruta detta med hjälmens vindfång med respektive utan vindruta? Och vad är det för ruta ni använder? Kawas orginal eller något av dom andra märkena som finns till buds?
Tack å hej på förhand!!
Äntligen kan man köra sin Kawasaki er-6f själv.
Har knappt fattat det själv.
jag har då inga som helst problem med vinden
Någon här som monterat kawasakis original kraschpuckar? Tänkte jag skulle fixat det under dagen, satt kanske 30 min och försökte lista ut hur jag skulle gå tillväga. Monteringsanvisningen säger mig inte skvatt. Den visar inte vart på hojjen dom ska vara..
jag har då inga som helst problem med vinden
Någon här som monterat kawasakis original kraschpuckar? Tänkte jag skulle fixat det under dagen, satt kanske 30 min och försökte lista ut hur jag skulle gå tillväga. Monteringsanvisningen säger mig inte skvatt. Den visar inte vart på hojjen dom ska vara..
Om det är deras egna original som du säger och är lite avlånga/platta som kostar runt 3000kr så hade jag inga problem att montera dem på min förra hoj. (ER6-n) Du ska plocka bort original fästerna som finns vid motorn, två plattor och montera dit de nya plattorna, de har annan deisgn så pucken ska få plats, man får även flytta tutan om jag inte minns fel.
Du får pilla lite man kommer på det sen.
Lycka till!
Jag skruvade dit mina orginalpuckar för några veckor sedan. Kan väl hålla med om att anvisningarna är lite luddiga, men läser man noga och kollar efter på hojen så blir det bra. Precis som Hyll skrev ska man ersätta en platta och liknande med puckarnas fästplattor. Tutan får man flytta. Ev kan jag ta bild på min hur det ser ut, men blir först till helgen då jag ska bort direkt efter jobbet idag.

Idag jag har blivit med hoj!!! En Kawasaki ER-6f i vacker färgställning. Kan inte låta bli att smeka lite över lacken varje gång jag passerar den.
Nu saknas bara körkortet, men det kommer bli många och långa övningskörningsrundor fram tills dess.
*Lycklig*
Grattis o välkommen till den exklusiva ER-6F klubben![]()
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |