FILM: Touring runt Gelleråsen

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Morsning, här kommer ett filmklipp med lite touringåka runt Gelleråsen. Det är jag som har kameran på huvudet och Gluffis som ligger framför mest för jämnan. Detta var det sista passet som vi körde, bägge var sjukt trötta och jag hade 37mil att köra hem efter detta.
kanske går lite snabbare om jag kommer ihåg att ta med kameran 29-30juni, ska nog boka in då också :tummenupp

[VIDEO-URL]http://www.film-recensioner.se/gellerasen.runt.avi[/VIDEO-URL]

http://www.film-recensioner.se/gellerasen.runt.avi

Last edited:
Hehe, ja jävlar vad det swishade till när han drog förbi ;).
På måndag när lönen trillat in så bokar jag 20-30 juni, då ska jag boka stuga på plats också och ta släp ner. För helvete vad trött jag var efter att ha tourat ner till Arboka på söndag, upp till Gelleråsen på måndag, köra lite, ner till Arboga, upp till gelleråsen igen på tisdag och köra massor i värmen och sedan toura hem 37mil igen efter 16:00 passat.... 140mil stannade tripmätaren på för söndag-tisdag =)

Du hinkas, är du säker på att du ska köra med slicks?
Tror du att du kommer få behålla nån värme i dom?

Vore jag du skulle jag satsa på mjuka gatdäck istället.

Du hinkas, är du säker på att du ska köra med slicks?
Tror du att du kommer få behålla nån värme i dom?

Vore jag du skulle jag satsa på mjuka gatdäck istället.

Som sagt gick det väldigt sakta här ;). Ca 10-15 sekunder långsammare än dagens sna.... minst långsamma.
Jag vill prova slicks för att se hur det är =). Skulle stimpy plocka med dina stöd istället för att köpa?

Som sagt gick det väldigt sakta här ;). Ca 10-15 sekunder långsammare än dagens sna.... minst långsamma.
Jag vill prova slicks för att se hur det är =). Skulle stimpy plocka med dina stöd istället för att köpa?
Ja, han tar med dom, tänk efter före nu bara. ;)

Ja, han tar med dom, tänk efter före nu bara. ;)

Ska bli spännande =). Jag överhettar touringdäck så jag borde kunna få temp så det räcker i slicks om jag pressar lite... Däcksvärmare och 2 varv i lagomt tempo för att sedan brassa helvete.
Om jag vurpar, får jag steka hamburgare nästa helg på Molanda då eller? ;)

Ska bli spännande =). Jag överhettar touringdäck så jag borde kunna få temp så det räcker i slicks om jag pressar lite... Däcksvärmare och 2 varv i lagomt tempo för att sedan brassa helvete.
Om jag vurpar, får jag steka hamburgare nästa helg på Molanda då eller? ;)

inte ens vi åker med slicks och ändå varvar vi dig när du åker fort....

inte ens vi åker med slicks och ändå varvar vi dig när du åker fort....

Det där var ju inte fort :)
Jag behöver säkert inte slicks men det hade varit kul att testa. Eftersom det är så många raka vägar här så skulle jag behöver specifika däck enbart för bana för att inte få dom helt platta, och då kännde jag att jag lika gärna kan köra slicks som håller längre. Annars får det väl bli power one eller nått.

Det här hara jag bara hört så jag vet inte om det stämmer :rolleyes:
Bättre köra med ett par streetdäck som funkar på bana än rena bandäck om man inte är kör riktigt aktivt. Om man inte kör aktivt nog blir bandäcken bara varma på ytan och man får kallruggning av däcken.

jag vill också... har bombat hemma.. roligare å bomba på Gelleråsen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back