Bagarn_73
Dooh!
Hur laddar man ner filmen då?
Tjena Stekarn, har du fixat handtaget än?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur laddar man ner filmen då?
dra ner VLC så funkar det..Jag e pinsamt dålig på datorer. men det står att jag behöver codex
Det här hara jag bara hört så jag vet inte om det stämmer
Bättre köra med ett par streetdäck som funkar på bana än rena bandäck om man inte är kör riktigt aktivt. Om man inte kör aktivt nog blir bandäcken bara varma på ytan och man får kallruggning av däcken.
Tjena Stekarn, har du fixat handtaget än?
![]()
Tja bagarn! Tack för trevligt sällskap
Självklart, stekaren e fit for fight igen![]()
GOM player är bättre än VLC
tror att ett par sportigare gatdäck skulle passa utmärkt, typ metzeler sporttec M3. skurna slicks måste du jobba upp värme i....
ska du ha touringdäck på den?
(ironi)
Härligt med folk som håller igång sverige i lågkonjukturen! lycka till med nya hojen...![]()
Ska beställa krashkåpor och puckar ikväll.
Vad ska jag sikta på för tider 29-30 juni på Åsen då? Det blir ju första banåkningen med nya hojen, hur snabbt är under 1:25? Är det OK som glad amatör med för mycket midja? Satt och kika resultat från rookie 600 och dom verkar ligga på runt 1:15, så lågt kommer jag inte komma, än![]()

Kikade på några av dina varv, en del tycks ligga på mellan 1:50 och 1:40, såg dock inte hela filmen så måhända kör du några snabbare på slutet. Emellertid, drar du av några sekunder för att du kan köra snabbare om du "vill", säg 15 sekunder, ligger du likväl på 1:35 - 1:25 min:sek/varv.
Givetvis kan du köpa slicks om du har gott om cash och du ändå vill testa, men jag tror du tjänar mer på att se över andra ting initialt eftersom du säger att du överhettade dina gatdäck. Med all respekt, om däcken överhettas i det tempo du kör i filmen, beror det nog snarare på någonting helt annat, såvida inte däcken tillverkades när Fred Flinta gick i blöjor.
Jag skulle definitivt börja med att se över inställningen på din fjädring fram och bak samt kolla vilket däcktryck du kör med. Felinställd fjädring innebär att däcken äts upp i stort sett oavsett hur man kör runt banan.
Yep, många i rookie 600 ligger ofta runt 1.15, strax över, strax under. Undertecknad tangerade själv den tiden på min första (och enda *snyft) tävling jag körde på Gelleråsen. Detta var dock 2003, före bansträckningen gjordes om. Blir sugen som tusan nu när man får se banan igen i din film. Kör hårt och lycka till med tiderna, men ett tips är att se över fjädringen etc. Dina nuvarande tider kräver inga slicks, men det kommer säkert. Lycka till!![]()
.EDIT: Ska nog även be någon instruktör ligga bakom och kika, komma med lite pointers vad gör fel och vad jag gör mindre fel, jag tror inte jag gör många rätt IAF![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |