GRAN PREMIO bwin.com DE ESPAÑA

Jaha...halvhyggligt race till en början i Gp´s kungaklass...
Men fältet drogs ut så det blev bar två dueller:

Pedrosa Rossi

Stoner Lorenzo

Det mer spännande fighterna pågick längre bak.
Sorgligt nog fick Kallio bryta, med vad jag uppfattade, trasig bakbroms.

Rossi körde alltså (som vanligt) upp sig sakta men säkert och vann.
Enda roliga var när Stoner passerade honom på insidan på ett likadant sätt som han själv alltid gör... där satte ÄNTLIGEN någon ett märke! :tummenupp

Till skillnad mot Pedrosa som alltid skiter i byxorna när han har Rossi i hasorna, så har ju både Stoner och Lorenzo lite hår på ballarna, och viker inte lika lätt.
Jag har bara sett Rossi passera Pedrosa, aldrig tvärtom. Faktiskt.

Last edited:
:yoparty älskade 250 racet fy fan va grymt.

Älskar osså att rossi vann fan va gott, kungen av roadracing :yoparty

Till skillnad mot Pedrosa som alltid skiter i byxorna när han har Rossi i hasorna, så har ju både Stoner och Lorenzo lite hår på ballarna, och viker inte lika lätt.
Jag har bara sett Rossi passera Pedrosa, aldrig tvärtom. Faktiskt.

Ta o titta på det förra racet på Motegi (som gick för en vecka sedan). Där jagar Pedrosa ikapp Rossi och kör om honom 3 ggr i en vass duell!

Ta o titta på det förra racet på Motegi (som gick för en vecka sedan). Där jagar Pedrosa ikapp Rossi och kör om honom 3 ggr i en vass duell!

Najs! Det måste jag se! Jag är ju tyvärr ute och far i världen så att jag har bommat de racen, och där jag varit har vart rena grottköping både internet och teve-mässigt! :)

Boring! Please Not The Doctor again.. :)

Måste ju vara nått systemfel i MGP när man ändå tycker att två dueller gav ett hyffsat bra race :va

JO - men det intressanta måste ju inte med någon lagbundenhet ske i täten?
I övrigt håller jag med i din analys om Rossi, underbarn som han är till trots...
Men om samme kille jämt vinner... hur kul blir det i längden?
Dötrist.

Last edited:
Här finns RBRC Race 1 från lördag 2 maj. Race 2 kommer väl vilken timme som helst. Vilka små spjuvrar. Inga spärrar och ingen jävla fear överhuvudtaget. Värt en titt.

JO - men det intressanta måste ju inte med någon lagbundenhet ske i täten?

Det är sant och mina förhoppningar var nog för högt ställda inför MGP racet. Idag med "hemma söner" Lorenzo som visat form och en snabbt tillfrisknande Dani samt Stoner o Dr #46 som vanligt håller hög klass borgade för ett kanonrace istället för ytterligare ett kalkon...

Heder åt Lorenzo som verkligen ville och pressade för att nå pallen istället för att bekvämt "bevaka" viktiga tabellpoäng..

:tummenupp

Bifogat

• chupa chups.jpg
    chupa chups.jpg
    167.4 KB · Visningar: 30
125 och 250 var sanslöst bra, otroligt att så många hoppar över att titta på racen där det händer något, välförtjänta segrar av både Smith och Aoyama. MotoGP var ett sömnpiller, jag gick och gjorde en cappuccino under tiden, den nya fikaklassen. :trött

välförtjänta segrar av både Smith och Aoyama.

Aoyama var riktigt bra idag :tummenupp

Aoyama och Kallio har båda gjort stora framsteg efter separationen från KTM!!

KTM och Bartol var väl igentligen aldrig riktigt så bra som många vill ha det till ..

Aoyama var riktigt bra idag :tummenupp

Aoyama och Kallio har båda gjort stora framsteg efter separationen från KTM!!

KTM och Bartol var väl igentligen aldrig riktigt så bra som många vill ha det till ..

Ehhh. De var ju verkligen dåliga på KTM och KTM under BArtol gjorde ju inte framsteg fort i 125 och 250 klassen...

Kallio: 11:a, 11:a, 10:a, 2:a, 2:a, 7:a 3:a hos KTM. Nu 11:a
Aoyama: 4:a, 6:a, 7:a hos KTM

Ehhh.
Aoyama: 4:a, 6:a, 7:a hos KTM

Aoyama totalt 7:a 2008 med 2:a andraplatser i bagaget.

Efter 3 race 2009 1 vinst och en 2:a plats.

I fallet Aoyama lyckades man ju föra utvecklingen bakåt, precis som Du säger 4:a 6:a 7:a e det nått för Bartol att igentligen vara så stolt över?

I fallet Aoyama lyckades man ju föra utvecklingen bakåt, precis som Du säger 4:a 6:a 7:a e det nått för Bartol att igentligen vara så stolt över?

Som i alla andra team satsar man på den bästa föraren i teamet/märket. Kallio fick dom bättre uppdateringarna långt före Ayoama och säkert den bättre supporten med.

Nu är Aoyama no1 hos HRC som den föraren i år som har kontrakt på att få delar först av fabriksförarna hos Honda i 250GP.

Säger han som försvarar Hayden i alla lägen...
Att påstå att KTM inte gjorde bra ifrån sig i 250 och 125 är ju nonsens eller bara ett försök till provokation.

Kan gärna "försvara" Kallio med om vi håller oss till någorlunda nutid var ju 2008 års KTM cykel en besvikelse som tyvärr verkligen inte höll när d gällde..
Snarare så var det pga indragen utveckling pga Moto2/KTMs val att inte fortsätta och därför inte lägga pengar på utveckling av hojen. Den var ju vl med i början av säsongen.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025