Bed&Breakfast-kurvan + grus...

Status
Ej öppen för fler svar.
Hon slänger väl ut grus och skit för att alla ska hinna läsa hennes skyltar, såå.. Varför inte ta in på hennes B&B och full belägga hennes logi.
Så får hon se vilka hyvens killar och tjejer vi är som åker där.
(det är inte försvarbart att medvetet slänga grus på vägen)

borde inte grusgropen mitt på bulten oxå få ta på sig lite av detta ris??
Dom spiller ju massor med sand och grus på vägen, men det har jag aldrig hört nåt om här???

Vad händer då om Svevia (fd vägverket) åker ut och fräser spår i mitten på vägen? Finns ett litet rykte om att det kanske sker ute på både bulten och bogesundsvägen.

Vart ligger bogesundsvägen? Fler tips på slingriga krokar att nöta?:D

(fel tråd iof men skitsamma)

Vart ligger bogesundsvägen? Fler tips på slingriga krokar att nöta?:D

(fel tråd iof men skitsamma)

När du kör ut mot Vaxholm finns det en avtagsväg, åt höger, ~2km efter korsningen med mot Svinninge. Tror den är skyltad med Bogesund dessutom.

Hittar du inte så ring och fråga Börje Salming, han gillar oss och att vi nyttjar vägen. :)

Hela saken är förvånansvärt enkel, men att klientelet här i vissa fall är på ett förskolebarns nivå är inte en nyhet.

Växla upp och sänk farten vid bostadsbebyggelse.

Man får skämmas när ni gafflar om er rätt hit och er rätt dit. Situationen ni har dragit på er är att det nu ligger material på vägen som kan orsaka dödsfall. Orsak och verkan, är det ert eller hennes fel?

Hur är det med alla som klagar på att invandrare har noll respekt för samhället? Hur mycket respekt visar ni nu? Jag förstår att det är jävligt bekvämt att vända kappan efter vinden, men någon form av eftertanke måste man faktiskt kunna begära från personer som kör hoj.

Orsaken är att en jävla tattare kastar ut grus på vägen för att hon tror att vägen är en del av hennes privata egendom. Så enkelt var det.

Bara för att man blir störd på något så har man inte rätt att bete sig hur som helst. Dessutom är det väl inte speciellt många som kör där på nätterna när tanten ska sova iallafall.
Inte direkt så att jag skulle gå och kasta in en handgranat i brevinkastet hos en granne som drar på stereon på högsta volym. :)
Jag förstår mycket väl att man kan bli irriterad på oljud, vi har moppefuckon som kör på gården nedanför hela sommaren, dock så kör dom hela nätterna och deras mopeder är inte av den lagliga sorten.
Vi hade som sport förra sommaren att kasta vattenballonger och dylikt från balkongen på dom och deras sport var att försöka undvika oss och lura sina ovetande moppefuckovänner i fällan. ;)

TjeRRingen måste FanN faTTA att det äRr vårr bana och inte hEnnES veg! BaJSTJÄRRING

Det räcker med att hon fattar att det inte är hennes väg utan tillhör alla som betalar skatt.

Trumvirvel...

Vill man bo vid en vägkant får man ju tåla lite. Kanske borde någon av våra eminenta fotgrafer fånga skitsäckarna på bild och sedan lägga ut det på nätet med namn, tel nr ...innan man polisanmäler kräken ? Det vore väl roligt och lite stealth mission utmaning för fotoartisterna !

Trumvirvel ökar i takt och ton...

Det kan väl inte vara så svårt att ta reda på vem det är och ringa de ett par ggr...per skalle här. Det borde bli ett par hundra samtal...man visar att man liksom bryr sig och engagerar sig i säkerheten på våra vägar...

Paung!

Skämtet är fullbordat :klappar

Så enkelt var det.
Tydligen inte. Orsaken är en jävla massa tattare som inte har vett att sätta sig in i andra människors situation och även tror att vägen är deras privata räserbana. Verkan är grus för att decimera tattarståndet.

Är det en stor uppoffring för dig att sänka farten, växla upp och ta det fint i några hundra meter?

Orsaken är att en jävla tattare kastar ut grus på vägen för att hon tror att vägen är en del av hennes privata egendom. Så enkelt var det.
Skitsäck subba tattare..

Jä rajt.
Kan inte du bara åka ut till kErRingen och DÖdA hEne?
:rolleyes:

När du kör ut mot Vaxholm finns det en avtagsväg, åt höger, ~2km efter korsningen med mot Svinninge. Tror den är skyltad med Bogesund dessutom.

Hittar du inte så ring och fråga Börje Salming, han gillar oss och att vi nyttjar vägen. :)

Okej, synd att han inte låg med på hitta.se ;) haha=D Hittade sträckan iaf. Blir att testa i helgen=D

Du kanske vill hjälpa till där?
Kan väl inte vara så stor skillnad...

Henrik

Jag bara travesterade den yngre sporthojs-intelligensians standardförklaring när de fått en utskällning för buskörning.
Är det en gubbe som lackat ur så beror det på att:
1) Han "är bara avEnsjuk" för han vill egentligen köra sporthoj själv men får inte för "tjerringen"
2) Han har "inte fått knulla pga tjerringen"

Är det en kvinna som lackar ur på sporthojar som buskört så beror det som regel på att:
Hon "inte fått kuK".

Intressant men tråkigt att se att somliga av våra 'mc-bröder' mer eller mindre stöttar dråpförsök på slumpmässig människa genom att försöka göra sig lustiga över de som tycker att beteendet är förkastligt och visar sk full förståelse för gärningsmannen/kvinnan.

Er vill då inte jag heja på ute på vägarna.

..även tror att vägen är deras privata räserbana.

Men det är ju allmän väg, då får man köra hur man vill, precis hur man vill, allmän väg, liCksom!!1!!1ONE

Intressant men tråkigt att se att somliga av våra 'mc-bröder' mer eller mindre stöttar dråpförsök på slumpmässig människa genom att försöka göra sig lustiga över de som tycker att beteendet är förkastligt och visar sk full förståelse för gärningsmannen/kvinnan.

Er vill då inte jag heja på ute på vägarna.

Dråpförsök? Kom igen. Det är inte mer dråpförsök från hennes sida än vad det är att hålla 200+ (inte just i nämda kurva) på en väg där väldigt mycket folk både kör hoj/bil men även vandrar i naturen för att plocka svamp osv. Vet du ens hur kurvan i fråga ser ut? Håller man 70km/h är grus inget större problem. Missförstå mig rätt, tanten är rätt konstig (själv stannat och skällt på henne)..
Men det är märkligt att på Bogan så är det mer regel än undantag att sakta ner i Ellboda medans man på Bulten måste hålla stumt hela vägen, varför? De allra flesta saktar ju ändå ner strax efteråt från Rosenhill sett, vid "röda huset i backen".
Tjatet om allmän väg påminner lite om "vi har ingen lokal".. Allmän väg ger inte någon rätten att slänga grus på vägen, men inte heller köra för fort. För opartiska ögon påminner det här säkert om inbrottstjuvar som får skadestånd när dom blir tagna med handen i kakburken, och får sig en dagsedel eller två. Två parter som gör fel innebär inte att den ena får rätt..

Last edited:
Jag bara travesterade den yngre sporthojs-intelligensians standardförklaring när de fått en utskällning för buskörning.
Är det en gubbe som lackat ur så beror det på att:
1) Han "är bara avEnsjuk" för han vill egentligen köra sporthoj själv men får inte för "tjerringen"
2) Han har "inte fått knulla pga tjerringen"

Är det en kvinna som lackar ur på sporthojar som buskört så beror det som regel på att:
Hon "inte fått kuK".

Och jag bara hakade på och försökte vitsa till det lite i en annars så för och emot tråd.

Tycker det vore enklare om alla tänkte själva,åt bägge håll,när det händer har vi en perfekt värld.

Henrik

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...