Grindhjälp

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Den är rutten och jag behöver två nya !
Någon ?

Bifogat

• grind.jpg
    grind.jpg
    48.8 KB · Visningar: 62
Jag har ett tips på en finsnickare som har verkstad i rågsved som inte är speciellt dyra... Ta med grindarna dit och fråga vad dom vill ha för ett par nya. PMa om du vill ha mer info... Jag hade kunnat ta det men har ingen tid övers...

Inte för att vara sån, men ett par sådana grindar hade till och med jag fixat själv, och då hatar jag att snickra...

Ska du ha dom exakt likadana så ritar du av den du har.

jag kan fixa men vill inte....så enkelt är det !

Så är det, man ska inte göra det man inte vill, om man kan undvika....:tummenupp

Lite kort svar kanske men jag hade lågt blodsocker och skrikande barn runt fotknölarna....

Men visst är det så....får jag 10-15h över i livet så leker jag hellre med barnen, kör hoj eller tränar....eller sover eller shoppar eller eller eller...
INTE jobbar.....

Jag accepterar svaret, och har tom viss förståelse för det, men jag tror att det tar minst lika lång tid att plocka ner den gamla grinden, åka iväg till snickaren, åka tillbaka och hämta, samt montera den nya grinden som att dra ihop en själv utav brädlappar man har hemma.

Har man inga brädlappar hemma går det kanske tidsmässigt på ett ut.

Jag har brädlappar hemma så för mig skulle det vara av lathet jag gjorde dom själv.

Jag har IOFS inte satt gångjärn på grinden jag gjorde i mitt staket för 7år sedan, grinden är klar, jag har bara aldrig kommit mig för att köpa gångjärn.

Till mitt försvar ska sägas att den hänger ändå på perfekt höjd på dom tillfälliga upphängningarna jag gjorde för 7 år sedan, och behovet av en öppning i staketet har försvunnit...

Å jag förstår dej :fyllisar hehehehe

Skönt att din grind hänger snyggt mitt faanstyg till grind har rasat ner....

Jag accepterar svaret, och har tom viss förståelse för det, men jag tror att det tar minst lika lång tid att plocka ner den gamla grinden, åka iväg till snickaren, åka tillbaka och hämta, samt montera den nya grinden som att dra ihop en själv utav brädlappar man har hemma.

Jag har brädlappar hemma så för mig skulle det vara av lathet jag gjorde dom själv.

Jag har IOFS inte satt gångjärn på grinden jag gjorde i mitt staket för 7år sedan, grinden är klar, jag har bara aldrig kommit mig för att köpa gångjärn.

Till mitt försvar ska sägas att den hänger ändå på perfekt höjd på dom tillfälliga upphängningarna jag gjorde för 7 år sedan, och behovet av en öppning i staketet har försvunnit...

Du kalkylerar med fel förutsättningar broder.

Följer man min checklista på alla punkter så blir det bättre.

1 Ring en snickare och uppge adress samt uppdrag.

2 Avvakta - och gör det du vill under tiden.

3 Klart

:)

Du kalkylerar med fel förutsättningar broder.

Följer man min checklista på alla punkter så blir det bättre.

1 Ring en snickare och uppge adress samt uppdrag.

2 Avvakta - och gör det du vill under tiden.

3 Klart

:)

Du glömde en punkt!

4 Betala hutlös faktura.

Faktura specifikation "Grind":

Reskostnad x 2 för att mäta grind 500:-
Reskostnad för att köpa virke till grind 500:-
Ställtid 500:-
Arbetstid 500:-
Ställtid 500:- (för man måste givetvis sprida jobbet på två dagar så att limmet hinner torka)
Arbetstid 300:- (egentligen blev dom ju klar dag ett, men nånting måste man ju hitta på)
Reskostnad x 2 för att provmontera grind 500:-
Ställtid målning 500:-
Målning 500:-
Reskostnad x 2 för montering av grind. 600:- (var tvungen att åka och hämta skruvdragaren på ett annat ställe)
Beslag & skruv 500:-

För att inte tala om att den inte kommer på plats före Lucia...

kostar det inte mer?
Då ringer jag IMORGON!!!

För det är väl stängt NU ???

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...