Sporthojs Sjukstuga

Jag har haft ett skumt fel med mina tummar... För några veckor sedan så ballade mina tummar ur, så jag inte kan röra dem i dess fulla normala mönster utan att det gör ont. Det varierar lite från dag till dag hur ont det gör men det är ändå ngt som är där hela tiden.

Jag upplever iaf att det har ngt med en förkylning att göra som jag fick samtidigt som tumont:en, om det ens kan vara så?

Fått råd avsjukvårdsrådgivningen att kolla upp det, men då det inte gör tokont så drar jag på det och uthärdar... "Det känns lite bättre idag..."

En sådan reumatism varsågod!

En sådan reumatism varsågod!
Det är det jag är livrädd för...

Inget sånt i släkten eller så dock, men någongång ska väl vara den första.
Känner inget i några andra leder heller och det kom samtidigt i båda tummarna/handlederna, men det kanske inte betyder ngt i sig.

Last edited:
Det är det jag är livrädd för...

Inget sånt i släkten eller så dock, men någongång ska väl vara den första.
Känner inget i några andra leder heller och det kom samtidigt i båda tummarna/handlederna, men det kanske inte betyder ngt i sig.

Det är just den bilaterala samtidiga smärtdebuten som är av intresse.

Operarade mitt knä för 6:e gången i början av mars, den gången var det en trasig menisk. 2 veckor efter det började hjärtat att slå dubbelslag och jag fick ont över bröstet. Plus att jag blev grymt anfådd av att gå några meter. Massa txt --->Klassiska symtom på lungemboli = livhotande
// En lite sliten Lena

Herre jävlar kvinna krya på dig, skönt att du överlevde din lungemboli.

http://www.doktorwang.se/akupunktur.htm

känner fler som testat det och det fungerar. min mamma hade problem med armbågen, läkarna sa att hon kan behövas operaras. Hon gick till nån som pysslade med akupunktur och är känd i sthlm. tror deras klinik ligger i Lilla Essinge i sthlm. efter ett par behandlingar så vart det bara bättre och bättre. idag känner hon inte ens att hon har haft problem med den armbågen.

värt ett försök, de kan bota allt möligt från pollen allergi till u name it

Morsan har testat lite sånt och alternativ medicin är helt ok för mig med tanke på vilket jävla hokus-pokus den vanliga läkarkonsten är.
Jag vet vart felet ligger, överansträngning pga för hårt belastad arm både på jobb och fritid. Jag testade lite "zon"-salva, det hjälpte föga. Tryckte 2st alvedon 1g och då försvann både smärtan i ryggen och armbågen så jag kunde jobba ett par timmar till.
Är alvedon skadligt för kroppen förresten?

Morsan har testat lite sånt och alternativ medicin är helt ok för mig med tanke på vilket jävla hokus-pokus den vanliga läkarkonsten är.
Jag vet vart felet ligger, överansträngning pga för hårt belastad arm både på jobb och fritid. Jag testade lite "zon"-salva, det hjälpte föga. Tryckte 2st alvedon 1g och då försvann både smärtan i ryggen och armbågen så jag kunde jobba ett par timmar till.
Är alvedon skadligt för kroppen förresten?

Alvedon är i STORA mängder skadligt för levern, men ÅAS är en krogrunda förmodligen mycket värre än en veckas alvedonknaprande.

Det skadliga med att äta alvedon ligger ISF i att du fortsätter att överanstränga dig, och således förvärrar skadan, medan du maskerar smärtan.

(EDIT) Men vad fan vet jag egentligen, jag har ju ingen utbildning inom sånt, det finns doktorer här som kan ge bättre svar...

(EDIT) Men vad fan vet jag egentligen, jag har ju ingen utbildning inom sånt, det finns doktorer här som kan ge bättre svar...

Fast samtidigt, vad fan vet dem om saken :D Överbetalda jävlar, min läkare kan dra åt helvete och jag skulle inte stanna för honom om han gick på ett övergångsställe framför bilen...

Det där med att maskera smärtan är ju en risk man får ta men samtidigt så kan jag inte jobba med smärta och kan jag inte jobba så kan jag inte sova och kan jag inte sova så kan jag inte jobba blabla ond cirkel etc.
Naproxen/pronaxen har jag fått utskrivet också då det tydligen ska vara bra mot inflammation, men jag har inte märkt någon skillnad.

Fast samtidigt, vad fan vet dem om saken :D Överbetalda jävlar, min läkare kan dra åt helvete och jag skulle inte stanna för honom om han gick på ett övergångsställe framför bilen...

Det där med att maskera smärtan är ju en risk man får ta men samtidigt så kan jag inte jobba med smärta och kan jag inte jobba så kan jag inte sova och kan jag inte sova så kan jag inte jobba blabla ond cirkel etc.
Naproxen/pronaxen har jag fått utskrivet också då det tydligen ska vara bra mot inflammation, men jag har inte märkt någon skillnad.

Fråga BorisJR då, han är inte färdigutbildad och mutad med golfresor till bahamas av läkemedelsbolagen än :hihi

Att maskera smärta för att kunna jobba är ingen bra idé, istället för att vara hemma en vecka och låta kroppen läka kan du dra på dig någon kronisk skit och få stanna hemma resten av livet.

Lyssna på kroppen, den har nästan alltid rätt!

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025