Sporthojs Sjukstuga

:tummenupp Har också tänkt i banorna att starta en sådan här tråd (men inte kommit på något bra trådnamn).

:mad: och grinig över att det för mig inte finns någon behandling, ännu, mot IgA men mot "alla de andra" med hjälp av sprutor. Jag vill köra hoj utan pneumoni x flera.

Bra artikel för den som vill veta mer http://www.hemmetsjournal.se/Medicin/Medicin-och-halsa/Jag-har-tagit-hundratals-antibiotikakurer-/ Se även läkarens kommentar. (:Bugar docent Janne Björkander som jag varmt kan rekommendera till dem som har eller känner någon med sådana här immunbrister).

Last edited:
Bra tråd! Jag känner mig sjukast i världen och måste få skriva av mig.

För 1år 9mån sen slogs axeln ur led bakåt. I tisdags förra veckan opererade jag mig på danderyd.

Fick citodon enda fram till i fredags men eftersom jag hade så brutalt ont (sov inte en blund på 3 nätter) åkte jag in igen och fick oxycontin och oxynorm (starkt smärtstillande morfin preparat för svårt cancersjuka med kraftiga smärtor). Nu känns det ju heölt klart bättre, men jag somnar typ 4 gånger per dag, är ganska borta och känner mig miserabel.

Som kuriosa kan jag berätta att det först var meningen att det skulle va en titthålsoperation, det slutade dock med att dom fick snitta upp axeln på framsidan (10 cm långt) och hamra in små krokar på axelkulan, i dom sydde dom sedan fast mina avkortade ledband i. Önskar verkligen inte den här smärtan till min värsta fiende :(

För att toppa det lite så kommer jag vara sjukskriven från mitt jobb i 6 veckor, inte få lyfta armen på 6 månader, inte köra mc på 9månader.

Så, nu har jag gnällt färdigt, trösta mig lite nu!

Bifogat

• Diverse Februari 147.jpg
    Diverse Februari 147.jpg
    59.3 KB · Visningar: 61
Last edited:
Grattis tvålen du är den första jag sett förutom mig själv som luxat axeln bakåt.... Det suger hårt och rehab är lång och smärtsam. Lycka till och bit ihop

Grattis tvålen du är den första jag sett förutom mig själv som luxat axeln bakåt.... Det suger hårt och rehab är lång och smärtsam. Lycka till och bit ihop

Tack!

Fyfan ja, det är ingen dans på rosor...

Är lite nyfiken på hur det är för dig idag.. Har du t.ex fått invaliditetsersättning? Hur är rörelserna nu? vad kan du göra/inte göra osv..

Tacksam för svar :)

Tack!

Fyfan ja, det är ingen dans på rosor...

Är lite nyfiken på hur det är för dig idag.. Har du t.ex fått invaliditetsersättning? Hur är rörelserna nu? vad kan du göra/inte göra osv..

Tacksam för svar :)

Är idag mer eller mindre helt frisk även om jag helst slipper bära tunga saker ovanför huvudhöjd. Mycket träning är viktigt och ge fan i att dra ur den igen under det första året...

Oj, lät konstigt det där, du får gärna förklara om du har lust.

Jag var i en trafikolycka vid 16 års ålder.
Ingen fattar väl riktigt hur jag överlevde. Ryggen blev ganska illa skadad, Alla läkare sa att den skulle fortsätta braka ihop, vilket den har gjort.
Däremot har jag inte blivit lam, vilket många trodde, jag nöjer mig med ständig värk och sporadiska fysiska krascher.
Jag blev så trött på allt jidder och kanske lite självdestruktiv, samt att jag alltid gillat att köra hoj, så därför blev det så.
De övriga benbrotten är idrottsrelaterade, även med hojar inblandat.

Sen har det varit lite cancer å sånt, men jag kanske klarar mig, vi får se.

Hoppas det redde upp det hela.

Last edited:
Jag var i en trafikolycka vid 16 års ålder.
Ingen fattar väl riktigt hur jag överlevde. Ryggen blev ganska illa skadad, Alla läkare sa att den skulle fortsätta braka ihop, vilket den har gjort.
Däremot har jag inte blivit lam, vilket många trodde, jag nöjer mig med ständig värk och sporadiska fysiska krascher.
Jag blev så trött på allt jidder och kanske lite självdestruktiv, samt att jag alltid gillat att köra hoj, så därför blev det så.
De övriga benbrotten är idrottsrelaterade, även med hojar inblandat.

Sen har det varit lite cancer å sånt, men jag kanske klarar mig, vi får se.

Hoppas det redde upp det hela.
Jag vet inte vad jag ska säga.. jag beundrar din inställning, annars vet jag inte alls vad jag ska säga.

Kämpa på.. :tummenupp

Har en bruten tumme (gammal handbollsskada som aldrig åtgärdades, korkat jag vet) som jag inte vet hur den kommer att påverka min körning ännu. Ser förjävlig ut och har inget stopp bakåt. Men va fan, vill man ha kul får man lida. :)

är sjukt allmänt väldigt ofta.. hur bota det? finns de nå superpiller med alla vitaminer och annat skit som behövs dagligen som man kanske missar? är dålig på grönsaker men försöker ibland.. frukt kanske 1st 1ggr dagen max.
somnar alltid på mina armar så dom domnar av.. domnar lättare nuförtiden än förr... är mitt blod för tjockt? :hihi har vart in nåra ggr sista åren pga många saker men har alltid bra blodvärden tryck o allt vad de ska va.. dock lite mer överviktig,, kanske för tung för mina armar nu :D

Förlåt om jag är tråkig,
men vill ändå pålysa en grej.
Jag var vid ett konvent med trafikskadade.
Många kunde inte ens gå, de flesta var förlamade från bröstet eller midjan och nedåt.
En kille sa till mig: "Fan vad jobbigt, jag tycker så synd om dig."

Jag blev lite sned och tänkte att han bara drev med mig.
-"Varför? Jag har fungerande ben, pitt och ser ganska normal ut?!"
-"Jojo, men jag har aldrig ont. Det måste va förjävligt för dig."

Sagt av en kille, 35 år, blev paralyserad från bröstet och ner när han var 16.
Av ett jävla rattfyllo, dessutom.

Med andra ord är det ganska mongo att jämföra skador, men vi gör det väl mest på skoj här på sporthoj. (Kolla, rimmarmästaren!!!)

Puss på er

Jahapp, nyss hemkommen från lassa efter bihåleoperation.

För er som inte har gjort en sån, eller vill ha smaskiga detaljer:
Det känns som en grobian har knullat mig i näsborrarna med en rasp!
Det formligen forsar ut blod, jag har huvudvärken från hell, och jag har inte ätit sedan i går...

Det gör ont som fan i min armbåge när jag rätar ut armen.
Jag vet vad felet är *överansträngning* men hur blir jag av med det?
Ska köpa nån bedövningssalva imorrn men är tveksam till att det fungerar på detta?

Om du samtidigt lider av hår i handflatan samt nedsatt syn rekommenderar jag att du applicerar bedövningssalvan på Dee_cati jr. istället:rofl

Jag skulle sätta fast min tåpuck på hojdojjan efter att den hade trillat loss, men skiten ville inte fastna ordentligt så jag ordinerade den en rejel omgång fetbank. Den fastande ändå inte. Men när jag slog mitt hårdaste så fick jag slint i hjärncentrumet och missade med handen. Som tur var träffade jag med handledsknölen istället. Skitbra :)

På kvällen hade jag knappt halv rörlighet i handen och det jårde ont som en fiffan! Åkte till sjukan men blev hemskickad av vad som förmodligen var världens suraste och mest otrevliga sjuksyrra ävvör. Fiffan! Nu, en vecka senare har jag fått fast tåpucken men har fortfarande ont i handleden som en fiffan! vid belastning och hojköra. Vad ska jag göra? Vågar inte åka till surkönet på sjukan igen, hon är arj som fiffan! :eek:

Jahapp, nyss hemkommen från lassa efter bihåleoperation.

För er som inte har gjort en sån, eller vill ha smaskiga detaljer:
Det känns som en grobian har knullat mig i näsborrarna med en rasp!
Det formligen forsar ut blod, jag har huvudvärken från hell, och jag har inte ätit sedan i går...

Har du några bihålor kvar att hyvla i snart?

Har du några bihålor kvar att hyvla i snart?

Den förra operationen blev inställd när jag låg ombytt och klar på britsen, det är den jag har gjort nu i dag!

Anledningen att den förra blev inställd?

För gamla röntgenbilder att operera efter, jag erbjöd mig att gå över och fixa nya, men nej då, jag skulle skickas hem och ombokas :huvet

Det är rätt mycket :näsblod :näsblod :näsblod här nu!

Jävlar! hette läkaren Arvid? skulle kunna vara min gamle träslöjdslärare i så fall, han var bra på grovsnickeri.....

Bra tråd! Jag känner mig sjukast i världen och måste få skriva av mig.

För 1år 9mån sen slogs axeln ur led bakåt. I tisdags förra veckan opererade jag mig på danderyd.

Fick citodon enda fram till i fredags men eftersom jag hade så brutalt ont (sov inte en blund på 3 nätter) åkte jag in igen och fick oxycontin och oxynorm (starkt smärtstillande morfin preparat för svårt cancersjuka med kraftiga smärtor). Nu känns det ju heölt klart bättre, men jag somnar typ 4 gånger per dag, är ganska borta och känner mig miserabel.

Som kuriosa kan jag berätta att det först var meningen att det skulle va en titthålsoperation, det slutade dock med att dom fick snitta upp axeln på framsidan (10 cm långt) och hamra in små krokar på axelkulan, i dom sydde dom sedan fast mina avkortade ledband i. Önskar verkligen inte den här smärtan till min värsta fiende :(

För att toppa det lite så kommer jag vara sjukskriven från mitt jobb i 6 veckor, inte få lyfta armen på 6 månader, inte köra mc på 9månader.

Så, nu har jag gnällt färdigt, trösta mig lite nu!

Jag har haft ett skumt fel med mina tummar... För några veckor sedan så ballade mina tummar ur, så jag inte kan röra dem i dess fulla normala mönster utan att det gör ont. Det varierar lite från dag till dag hur ont det gör men det är ändå ngt som är där hela tiden.

Jag upplever iaf att det har ngt med en förkylning att göra som jag fick samtidigt som tumont:en, om det ens kan vara så?

Fått råd avsjukvårdsrådgivningen att kolla upp det, men då det inte gör tokont så drar jag på det och uthärdar... "Det känns lite bättre idag..."

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025