Sporthojs Sjukstuga

Finne var det inte :näsblod

herr doktor sa att jag minst skulle vara hemma en vecka...
Så... Nu ska man bara hitta på något man kan göra utan att anstränga sig och som ska hålla i minst 7 dagar :3freak

Hoppas inte min rännskita drog igång din tanke!
Den har numera lugnat ned sig:)
2,5 slängspyor på e4an var det sista som ville ut=)

Jahapp, nyss hemkommen från lassa efter bihåleoperation.

För er som inte har gjort en sån, eller vill ha smaskiga detaljer:
Det känns som en grobian har knullat mig i näsborrarna med en rasp!
Det formligen forsar ut blod, jag har huvudvärken från hell, och jag har inte ätit sedan i går...

Fick du sådana där hemska "pinnar" uppkörda i näsan innan op? (jag slutade räkna efter tre i vardera näsborre) Hade sinuit för nga år sedan och då fick man op in slang o dränera då alla bihålorna var fyllda med pus (var). Vägrar idag ta näsprov då "pinnen" man använder påminner om ovan nämnda händelse :gnissla.

Ta hand om dig och krya på dig.

Last edited:
Jag har haft ett skumt fel med mina tummar... För några veckor sedan så ballade mina tummar ur, så jag inte kan röra dem i dess fulla normala mönster utan att det gör ont. Det varierar lite från dag till dag hur ont det gör men det är ändå ngt som är där hela tiden.

Jag upplever iaf att det har ngt med en förkylning att göra som jag fick samtidigt som tumont:en, om det ens kan vara så?

Fått råd avsjukvårdsrådgivningen att kolla upp det, men då det inte gör tokont så drar jag på det och uthärdar... "Det känns lite bättre idag..."

Det kanske är samma som jag har fått då, fast jag ahr det bara på vänster hand. Gjorde ont i hel vete hela dagen på jobbet idag när jag skulle lyfta och bära lådor:( Hoppas att det går över av sig själv för jag vågar inte gå till läkaren här.

Finne var det inte :näsblod

herr doktor sa att jag minst skulle vara hemma en vecka...
Så... Nu ska man bara hitta på något man kan göra utan att anstränga sig och som ska hålla i minst 7 dagar :3freak
Lymfkörtel?

Det kanske är samma som jag har fått då, fast jag ahr det bara på vänster hand. Gjorde ont i hel vete hela dagen på jobbet idag när jag skulle lyfta och bära lådor:( Hoppas att det går över av sig själv för jag vågar inte gå till läkaren här.
Inte vågar?
I London?
Duktiga läkare (oftast indier).
Gratis.
Gå.

Last edited:
Fick du sådana där hemska "pinnar" uppkörda i näsan innan op?

Det fick jag säkert, men ISF efter att jag var sövd.

Visst jobbar du inom vården?
Kan du (eller BorisJR) slå upp en bok i farmakologi och kolla om det är en bild på mig på sidan om läkemedelsmissbruk?

Jag fick med mig en påse tabletter "för att kunna sova ordentligt i natt", jag kikade i den, och håll i dig, det var Alvedon Forte!!!!!

Tror dom jag skulle knarka ihjäl mig direckt om dom skrev ut en Bamyl Koffein?

Är dom rädd att jag skulle bli knivmördad på plattan för ett par Ipren 400?

Tror dom jag skulle kränga en tub Treo-comp vidare och tjacka sportbil för pengarna?
(den är väl IOFS blodförtunnande, och det behöver inte jag just nu!)

Varför är Svenska läkare/sjuksjöterskor så rädda för att ge smärtlindring?
Dom kan ju lätt titta i min journal och se att jag inte springer på sjukan i onödan för att få piller.

Nu klarar jag mig nog ändå, men det är väl ändå rätt löjligt att skicka med ett receptfritt preparat och låtsas som det är dödsknark.
(Ja, jag vet att man måste ha recept på "Forte" men man kan lika gärna ta två vanliga)

Det fick jag säkert, men ISF efter att jag var sövd.

Visst jobbar du inom vården?
Kan du (eller BorisJR) slå upp en bok i farmakologi och kolla om det är en bild på mig på sidan om läkemedelsmissbruk?

Jag fick med mig en påse tabletter "för att kunna sova ordentligt i natt", jag kikade i den, och håll i dig, det var Alvedon Forte!!!!!

Tror dom jag skulle knarka ihjäl mig direckt om dom skrev ut en Bamyl Koffein?

Är dom rädd att jag skulle bli knivmördad på plattan för ett par Ipren 400?

Tror dom jag skulle kränga en tub Treo-comp vidare och tjacka sportbil för pengarna?
(den är väl IOFS blodförtunnande, och det behöver inte jag just nu!)

Varför är Svenska läkare/sjuksjöterskor så rädda för att ge smärtlindring?
Dom kan ju lätt titta i min journal och se att jag inte springer på sjukan i onödan för att få piller.

Nu klarar jag mig nog ändå, men det är väl ändå rätt löjligt att skicka med ett receptfritt preparat och låtsas som det är dödsknark.
(Ja, jag vet att man måste ha recept på "Forte" men man kan lika gärna ta två vanliga)

Du ser ut som em typisk narkoman.Det är mussen som gör det....

Bra tråd! Jag känner mig sjukast i världen och måste få skriva av mig.

För 1år 9mån sen slogs axeln ur led bakåt. I tisdags förra veckan opererade jag mig på danderyd.

Fick citodon enda fram till i fredags men eftersom jag hade så brutalt ont (sov inte en blund på 3 nätter) åkte jag in igen och fick oxycontin och oxynorm (starkt smärtstillande morfin preparat för svårt cancersjuka med kraftiga smärtor). Nu känns det ju heölt klart bättre, men jag somnar typ 4 gånger per dag, är ganska borta och känner mig miserabel.

Som kuriosa kan jag berätta att det först var meningen att det skulle va en titthålsoperation, det slutade dock med att dom fick snitta upp axeln på framsidan (10 cm långt) och hamra in små krokar på axelkulan, i dom sydde dom sedan fast mina avkortade ledband i. Önskar verkligen inte den här smärtan till min värsta fiende :(

För att toppa det lite så kommer jag vara sjukskriven från mitt jobb i 6 veckor, inte få lyfta armen på 6 månader, inte köra mc på 9månader.

Så, nu har jag gnällt färdigt, trösta mig lite nu!

Jag har gjort en sån operation.
De 6 månaderna efter va de värsta i mitt liv. Fan vad man luktar svett när man inte kan tvätta armhålan ordentligt. :hihi
Man kan inte köra bil, det är omöjligt att ta på sig kläder, man får skriva med vänsterarmen och kan inte sova bekvämt.

Behöver operera den andra axeln också, men då får de fan släpa mig till britsen.

Lycka till!:tummenupp

sj drog jag vinkelslipen på min tumme igår,, så nu har jag ett svart o äckligt jack , tror jag är sjukast i världen .

Har haft 5 st njurstenar nu på ett halvår :(
Och det gör ont som faaan när man får dyngan!
Vafan kan man göra för att undvika detta?

Läkarna jag talat med är totalt odugliga, men ska dock in på röntgen nästa vecka.

Har haft 5 st njurstenar nu på ett halvår :(
Och det gör ont som faaan när man får dyngan!
Vafan kan man göra för att undvika detta?

Läkarna jag talat med är totalt odugliga, men ska dock in på röntgen nästa vecka.
Är det inte pissa mycket och undvika vissa mineraler och salter i kosten som gäller?

Hemma och kör mjukglassmaskinen idag... har varit knorrig i kistan ett par dar... :gnissla
Troligen nån amöba jag ärvt av chefen.... han har varit hemma ett tag för nåt liknande.
Shit skulle man kunna säga... :hihi

Nää, körtelfeber :3freak

Det förklarar 3 veckors ont i huvudet och mått lite illa då och då. Men nu är det bara en extrem huvudvärkt och feber man kommer ha minst en vecka typ :huvet
Blir nog att ladda ner extremt mycket filmer, finns det någon film tips tråd? :tummenupp

Operarade mitt knä för 6:e gången i början av mars, den gången var det en trasig menisk. 2 veckor efter det började hjärtat att slå dubbelslag och jag fick ont över bröstet. Plus att jag blev grymt anfådd av att gå några meter. När jag fick väldigt tungt att andas ringde min sambo sjukvårdsrådgivningen och dom skickade en ambulans direkt. På akuten kopplade dom upp mig för bla EKG och puls. Hjärtat slog alldeles för fort och pulsen var oregelbunden. Så dom stoppade i mig en massa piller och gav mediciner genom en nål, som skulle sänka hastigheten på hjärtat. Blev skickad till röntgen där dom konstaterade en stor propp och flera små i en lunga. :( Fick komma ner på IVA där dom gav mig mer medicin för att hjärtat skulle lugna ner mig. Dom sprutade in så mycket att jag svimmade av blodtrycksfall. När jag vaknade till liv igen tog dom ett ultraljud av hjärtat. Och det var förstorat på ena sidan och läckte i klaffarna pga att det fick jobba för hårt... På förmiddagen påbörjade dom behandlingen av att lösa upp alla proppar med blodförtunnande dropp. Vilket resulterade i att jag fick en stor blödning ifrån näsan. Det forsade på rätt mycket. Efter ca 5 timmar gav dom upp och skickade mig i ambulans till CIVA på Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Där satte dom i nån "ballong" i näsan som dom pumpade upp med luft för att få stopp på blödningen. Blev skickad tillbaka till IVA på Enköpings Lasarett på fredagen. Där fortsatte behandlingen med blodförtunnande dropp. "Ballongen" i näsan satt kvar tills på söndagen. Gissa om att det var jobbiga dygn!!! Hade ont som fan... :brinnerup Fick sen på måndagen när behandlingen med dropp var klar komma upp på en vanlig medicinavdelning. Där jag blev kvar 1 vecka. Mina armar e totalt sönderstuckna av alla provtagningar. Och jag ser ut som jag har blivit misshandlad då jag har fått stora blåmärken över hela kroppen. Tur att det inte e sommar så man ska ha kortbrallor och linne än. :hihi
Mitt i alltiopa skiten fick jag vätska i mitt opererade knä pga behandlingen med blodförtunnande mediciner. Så knäet svullnade upp som en boll och blev stumt. Men som tur e har det börja bli bättre nu när jag fått komma hem och kan röra mig mer.
Den första veckan på sjukhuset var det jävligaste och dramatiskaste jag nånsin varit med om!!! Usch... Man hinner tänka mycket när man ligger och är ganska dålig. På hur fort livet kan förändra sig och hur kort livet kan vara. Det är skrämmande. :(
Men nu mår jag relativt bra igen och njuter av att få vara hemma. Men orken och kraften har inte kommit tillbaka rikigt än.
Hade jag vetat att det skulle gå så här hade jag fan aldrig gjort den där knäoperationen...

// En lite sliten Lena

Nää, körtelfeber :3freak

Det förklarar 3 veckors ont i huvudet och mått lite illa då och då. Men nu är det bara en extrem huvudvärkt och feber man kommer ha minst en vecka typ :huvet
Blir nog att ladda ner extremt mycket filmer, finns det någon film tips tråd? :tummenupp

Å fifan! Hade själv körtelfeber i över två månader för några år sedan. Fick inte träna och hade svårt att koncentrera mig i skolan kommer jag ihåg. Den styrka och kondition som två års Taekwon-Do träning hade gett var som bortblåst efter det. :(
"Teoretiskt sett kan det vid hård fysisk aktivitet, såsom sport med kroppskontakt, uppstå skador på mjälten, om denna är påverkad. Man rekommenderar därför avhållsamhet från sport till 4 veckor efter tillfrisknandet." http://netdoktor.passagen.se/barn/?_PageId=616

"Den vanligaste smittvägen är via saliv, och det är välkänt att kyssar spelar roll. Sjukdomen kallas på engelska ibland "kissing disease". Barn får nästan aldrig symtom, och körtelfeber som kliniskt begrepp drabbar mest ungdomar. ."" http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/kortelfeber/

Gu va positiv och uppmuntrande jag låter då.. Hoppas du får en mildare version:tummenupp

min körtelfeber hade jag bra länge. sen känns de som mitt immunförsvar försvann, fick bla virus på balansnerven direkt efter det. har problem från båda grejer än idag.. inget jobbigt men ack så störande..
fick iaf vara på sjukhus i 2 dygn o ligga i dropp när febern va som värst.. :näsblod

Å fifan! Hade själv körtelfeber i över två månader för några år sedan. Fick inte träna och hade svårt att koncentrera mig i skolan kommer jag ihåg. Den styrka och kondition som två års Taekwon-Do träning hade gett var som bortblåst efter det. :(
"Teoretiskt sett kan det vid hård fysisk aktivitet, såsom sport med kroppskontakt, uppstå skador på mjälten, om denna är påverkad. Man rekommenderar därför avhållsamhet från sport till 4 veckor efter tillfrisknandet." http://netdoktor.passagen.se/barn/?_PageId=616

"Den vanligaste smittvägen är via saliv, och det är välkänt att kyssar spelar roll. Sjukdomen kallas på engelska ibland "kissing disease". Barn får nästan aldrig symtom, och körtelfeber som kliniskt begrepp drabbar mest ungdomar. ."" http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/kortelfeber/

Gu va positiv och uppmuntrande jag låter då.. Hoppas du får en mildare version:tummenupp

Visste att jag skulle ta det lungt... Men har tränat lite ändå :3freak
Och har troligen haft det i 3 veckor utan att veta det och tränat på som vanligt... Men blir nog att ligga på soffan nu :( Kanske skulle ha läst mer om skiten jag fått :näsblod
Vad gjorde du under tiden? Mina föräldrar vill inte att jag går ut när jag är hemma och är sjuk... Men om det blir mer än två veckor i det här fin vädret kommer jag fan inte stå ut! :3freak Så.. Några tips vad man kan göra både ute och inne? :)

min körtelfeber hade jag bra länge. sen känns de som mitt immunförsvar försvann, fick bla virus på balansnerven direkt efter det. har problem från båda grejer än idag.. inget jobbigt men ack så störande..
fick iaf vara på sjukhus i 2 dygn o ligga i dropp när febern va som värst.. :näsblod

Men... Ush.. Det här var ju mycket värre än jag trodde...
Men jo det är inte så jobbigt, men sån störande huvudvärk :3freak
Febern är inte så jobbig, men känner bara mig lite snurrig.
Men om jag fattat det rätt så är mitt immunförsvar ganska svagt nu?
Då kanske jag inte ska iväg på fest ikväll... Ska vara en där kanske som var magsjuk i början av veckan :zpy

Last edited:
Är det bara jag som håller ihop? :hihi

Är förkyld ungefär en gång om året.
Har brutit två revben, ett muskelfäste i armen släppte i en skidolycka och jag har slagit upp knät. Utöver det har jag lyckats hålla mig hel (utom småskador) och då har jag ändå varit med om ett par smällar :)

Yea, I'm the titan hulk baby!

Nu går jag väl och slår mig förlamad bara för att jag skrev det här :gnissla

Är det bara jag som håller ihop? :hihi

Är förkyld ungefär en gång om året.
Har brutit två revben, ett muskelfäste i armen släppte i en skidolycka och jag har slagit upp knät. Utöver det har jag lyckats hålla mig hel (utom småskador) och då har jag ändå varit med om ett par smällar :)

Yea, I'm the titan hulk baby!

Nu går jag väl och slår mig förlamad bara för att jag skrev det här :gnissla

Jag blir aldrig sjuk :3freak
Förutom nu och när jag hade blindtarmsinflammation :näsblod
Men det där med små sjuka som förkylningar... Det går att undvika om man bara inte tillåter kroppen att bli sjuk. Och det funkar samma sak med vikt minskning. Men tydligen inte med att öka vikten :gnissla

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025