Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jahapp, nyss hemkommen från lassa efter bihåleoperation.
För er som inte har gjort en sån, eller vill ha smaskiga detaljer:
Det känns som en grobian har knullat mig i näsborrarna med en rasp!
Det formligen forsar ut blod, jag har huvudvärken från hell, och jag har inte ätit sedan i går...
Jag har haft ett skumt fel med mina tummar... För några veckor sedan så ballade mina tummar ur, så jag inte kan röra dem i dess fulla normala mönster utan att det gör ont. Det varierar lite från dag till dag hur ont det gör men det är ändå ngt som är där hela tiden.
Jag upplever iaf att det har ngt med en förkylning att göra som jag fick samtidigt som tumont:en, om det ens kan vara så?
Fått råd avsjukvårdsrådgivningen att kolla upp det, men då det inte gör tokont så drar jag på det och uthärdar... "Det känns lite bättre idag..."
Lymfkörtel?Finne var det inte![]()
herr doktor sa att jag minst skulle vara hemma en vecka...
Så... Nu ska man bara hitta på något man kan göra utan att anstränga sig och som ska hålla i minst 7 dagar![]()
Inte vågar?Det kanske är samma som jag har fått då, fast jag ahr det bara på vänster hand. Gjorde ont i hel vete hela dagen på jobbet idag när jag skulle lyfta och bära lådorHoppas att det går över av sig själv för jag vågar inte gå till läkaren här.
Fick du sådana där hemska "pinnar" uppkörda i näsan innan op?
Det fick jag säkert, men ISF efter att jag var sövd.
Visst jobbar du inom vården?
Kan du (eller BorisJR) slå upp en bok i farmakologi och kolla om det är en bild på mig på sidan om läkemedelsmissbruk?
Jag fick med mig en påse tabletter "för att kunna sova ordentligt i natt", jag kikade i den, och håll i dig, det var Alvedon Forte!!!!!
Tror dom jag skulle knarka ihjäl mig direckt om dom skrev ut en Bamyl Koffein?
Är dom rädd att jag skulle bli knivmördad på plattan för ett par Ipren 400?
Tror dom jag skulle kränga en tub Treo-comp vidare och tjacka sportbil för pengarna?
(den är väl IOFS blodförtunnande, och det behöver inte jag just nu!)
Varför är Svenska läkare/sjuksjöterskor så rädda för att ge smärtlindring?
Dom kan ju lätt titta i min journal och se att jag inte springer på sjukan i onödan för att få piller.
Nu klarar jag mig nog ändå, men det är väl ändå rätt löjligt att skicka med ett receptfritt preparat och låtsas som det är dödsknark.
(Ja, jag vet att man måste ha recept på "Forte" men man kan lika gärna ta två vanliga)
Bra tråd! Jag känner mig sjukast i världen och måste få skriva av mig.
För 1år 9mån sen slogs axeln ur led bakåt. I tisdags förra veckan opererade jag mig på danderyd.
Fick citodon enda fram till i fredags men eftersom jag hade så brutalt ont (sov inte en blund på 3 nätter) åkte jag in igen och fick oxycontin och oxynorm (starkt smärtstillande morfin preparat för svårt cancersjuka med kraftiga smärtor). Nu känns det ju heölt klart bättre, men jag somnar typ 4 gånger per dag, är ganska borta och känner mig miserabel.
Som kuriosa kan jag berätta att det först var meningen att det skulle va en titthålsoperation, det slutade dock med att dom fick snitta upp axeln på framsidan (10 cm långt) och hamra in små krokar på axelkulan, i dom sydde dom sedan fast mina avkortade ledband i. Önskar verkligen inte den här smärtan till min värsta fiende![]()
För att toppa det lite så kommer jag vara sjukskriven från mitt jobb i 6 veckor, inte få lyfta armen på 6 månader, inte köra mc på 9månader.
Så, nu har jag gnällt färdigt, trösta mig lite nu!
Är det inte pissa mycket och undvika vissa mineraler och salter i kosten som gäller?Har haft 5 st njurstenar nu på ett halvår![]()
Och det gör ont som faaan när man får dyngan!
Vafan kan man göra för att undvika detta?
Läkarna jag talat med är totalt odugliga, men ska dock in på röntgen nästa vecka.
Lymfkörtel?
Nää, körtelfeber![]()
Det förklarar 3 veckors ont i huvudet och mått lite illa då och då. Men nu är det bara en extrem huvudvärkt och feber man kommer ha minst en vecka typ![]()
Blir nog att ladda ner extremt mycket filmer, finns det någon film tips tråd?![]()
Å fifan! Hade själv körtelfeber i över två månader för några år sedan. Fick inte träna och hade svårt att koncentrera mig i skolan kommer jag ihåg. Den styrka och kondition som två års Taekwon-Do träning hade gett var som bortblåst efter det.![]()
"Teoretiskt sett kan det vid hård fysisk aktivitet, såsom sport med kroppskontakt, uppstå skador på mjälten, om denna är påverkad. Man rekommenderar därför avhållsamhet från sport till 4 veckor efter tillfrisknandet." http://netdoktor.passagen.se/barn/?_PageId=616
"Den vanligaste smittvägen är via saliv, och det är välkänt att kyssar spelar roll. Sjukdomen kallas på engelska ibland "kissing disease". Barn får nästan aldrig symtom, och körtelfeber som kliniskt begrepp drabbar mest ungdomar. ."" http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/kortelfeber/
Gu va positiv och uppmuntrande jag låter då.. Hoppas du får en mildare version![]()
min körtelfeber hade jag bra länge. sen känns de som mitt immunförsvar försvann, fick bla virus på balansnerven direkt efter det. har problem från båda grejer än idag.. inget jobbigt men ack så störande..
fick iaf vara på sjukhus i 2 dygn o ligga i dropp när febern va som värst..![]()
Är det bara jag som håller ihop?
Är förkyld ungefär en gång om året.
Har brutit två revben, ett muskelfäste i armen släppte i en skidolycka och jag har slagit upp knät. Utöver det har jag lyckats hålla mig hel (utom småskador) och då har jag ändå varit med om ett par smällar
Yea, I'm the titan hulk baby!
Nu går jag väl och slår mig förlamad bara för att jag skrev det här![]()
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |