Saker man inte får skämta om.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag börjar: Judar och judendom.

Varför är det så? :confused: Jag hade lång och otrevlig diskussion med en tjej på jobbet idag om mitt skämt angående påsken och att det snart är 2000 år sedan judarna spikade upp jesus på korset. Hennes sambo är judisk och tydligen är det inte ok att skämta om judar eller judendom alls, i något sammanhang över huvud taget. Detta är mycket främmande för mig, men jag höll god min och lät henne hållas. Saknar dessa personer helt självdistans elelr vad är det frågan om? :va

Strunta i dom, i Mölndal skojjar vi om vad vi vill!

Vad heter Västra Götalands största fågel? Mölndals Kråka!:hihi :hihi

Jag tycker att politisk inkorrekthet är roligt och anser att man kan skoja om nästan vad som helst, så länge alla som lyssnar är med på noterna och ingen tar illa upp.

Varför skulle inte alla kunna skämta om allt? Är det som i det där avsnittet av Seinfeld menar du, när en tandläkare drar massa judevitsar "olovligen" trots att han inte är jude?

Jag använder turbos inlägg som svar på din fråga...

Jag tycker att politisk inkorrekthet är roligt och anser att man kan skoja om nästan vad som helst, så länge alla som lyssnar är med på noterna och ingen tar illa upp.

För att förtydliga min inställning:
Jag tycker inte det är rätt att pissa någon, som inte kan försvara sig, i nyllet för att få ryggdunk av någon annan.

Det är bara gammal hederlig artighet/uppfostran.

Däremot finns det inget som är "heligt" eller aldrig går att skämta om.

Att jag inte skämtar om min kollegas nyss ihjälkörda unge vid morgonmötet, beror inte på att jag anser att man aldrig får skämta om ihjälkörda ungar, utan på att jag använder vanligt sunt förnuft och har en viss respekt för kollegan....

Att SH har en överrepresentation av socialt dysfunktionella som har som hobby att pissa folk i ansiktet och dessutom ser det som en av deras främsta egenskaper är en helt annan sak.

Man kan skämta om allt o alla enligt mig, kan inte folk uppskatta bra skämt o ironi så borde de inte ta sig själva på så stort allvar.

Så för min del vill jag gärna höra skämtet!

Exakt, man kan skämta om allt och alla - men mycket hänger på hur man gör det osv.

Majoriteten av alla jag känner skulle kunna dra ett rasistiskt skämt, och så skrattar vi alla åt det, för att vi alla skrattar åt det komiska i skämtet, men så känner man ju några nötter som är ordentligt vardagsrasister, och drar dom ett sådant skämt så känner man av direkt att det dom gillar med skämtet är att det är riktat emot människor som inte har samma hudfärg som dom, inte åt det komiskta, och då försvinner allt det roliga i skämtet.

Jag tycker inte om när folk skämtar om andra världskriget, eftersom min farfars far dog där.
Han trillade ner ur vakttornet när han skulle bli avlöst.

Jag tycker inte om när folk skämtar om andra världskriget, eftersom min farfars far dog där.
Han trillade ner ur vakttornet när han skulle bli avlöst.

Oohh du sabba skämtet!

såhär ska det va

Min farfar dog också på auswitch...
(invänta "naaaw" o andra kondoleanser)
Han trilla ner från vakttornet när han skulle bil avlöst.

Jag skämtar med min judiske vän så fort jag får chansen, han skrattar lika gott som jag, likaså mina andra nära och kära.

Européer är vita, afrikaner svarta och asiater gula. Vad är då judar?

wood-ashes-00.jpg

För att förtydliga min inställning:
Jag tycker inte det är rätt att pissa någon, som inte kan försvara sig, i nyllet för att få ryggdunk av någon annan.

Det är bara gammal hederlig artighet/uppfostran.

Däremot finns det inget som är "heligt" eller aldrig går att skämta om.

Att jag inte skämtar om min kollegas nyss ihjälkörda unge vid morgonmötet, beror inte på att jag anser att man aldrig får skämta om ihjälkörda ungar, utan på att jag använder vanligt sunt förnuft och har en viss respekt för kollegan....

Att SH har en överrepresentation av socialt dysfunktionella som har som hobby att pissa folk i ansiktet och dessutom ser det som en av deras främsta egenskaper är en helt annan sak.

Ok. Jag håller med.

Ok. Jag håller med.

Jag håller inte med. Hittar man ett tillfälle där det inte passar sig att vara politiskt inkorrekt så har man bara inte tagit i ordentligt. :D

Hela min existens går ut på att vara politiskt inkorrekt. Och jag vänder gärna kappan efter vinden. Jag är egentligen inte intresserad av vilken ställning jag tar i nån fråga, så länge den är fel och gärna avskyvärd. :)

Profeten Muhammed verkar vara ett ganska känsligt ämne för vissa...

Oohh du sabba skämtet!

såhär ska det va

Min farfar dog också på auswitch...
(invänta "naaaw" o andra kondoleanser)
Han trilla ner från vakttornet när han skulle bil avlöst.

min farfars far dog också där, en annan officer trillade på honom ur ett vakttorn precis när han skulle klättra upp för att avlösa honom.

min farfars far dog också där, en annan officer trillade på honom ur ett vakttorn precis när han skulle klättra upp för att avlösa honom.

Min farfars far dog också där.

Han blev arkebuserad efter att ha dömts för dubbelmord.... Han dömdes efter att ha puttat ner en dryg snubbe ur ett vaktorn så denne landade på en annan vakt som var för tjock för att orka klättra upp för stegen.

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h