MotoGP: Vintertester 2008/2009

Stoner är tokigt snabb. :näsblod
Hur är det igentligen med hans fysik. Han har väll dragits med en skada som förhindrat honom att köra många varv?

\Masonit
 
Stoner är vansinnigt snabb på enskilda varv, ofta väldigt många enskilda varv men jag tror ändå Rossi kommer fotrsätta vara snabbast när målflaggan faller. Han satsar inte lika hårt på enskilda varv, han chansar inte lika hårt känns det som. Visst kraschar han men inte i närheten så ofta. Ingen idé att köra toksnabbt om man ska ramla och slå sig på kuppen?
 
Varken Stoner eller Rossi kan vara särskilt säkra på någon VM-seger längre, det är ju en riktig fight om den numer, och man ska inte räkna bort Pedrosa eller Lorenzo heller. Dovi kan nog med..
 
Jag har inte sett dagens körning, är det nån som kan guida mig till rätt ställe?
Där jag brukar titta på det finns det inte att tillgå....
 
Det tror jag visst man kan göra. Om han inte är frisk från start kommer han förlora ointaglig mark till Stoner, Rossi, Dovi & Co.

:fakta

Han är inte största hotet, men helt borträknad tycker jag inte han är ännu. Beror ju på hur störd han blir av sina skador.
 
Toseland har brutit ett ben i högerfoten (fifth metatarsal bone) men det skall tydligen inte vara några problem.

"I’m feeling pretty beaten up but not too bad considering. The bone in my foot isn’t a big problem and I’m quite badly bruised in a few places. I had a pretty good night after a long soak in the bath. I’d been put on a drip in the hospital and I had some painkillers and that sorted me out. I don’t think I need any further checks when I’m home. They did a scan and everything was clear and they took about six X-rays on my body because the bruising was quite bad. But nothing is broken apart from the little toe on my foot."

Toseland confirmed the crash was caused by a lack of temperature in his soft compound rear Bridgestone tyre. He added: “It was a big mistake on my part and I apologised immediately to Yamaha and the team.”
:hihi
 
Några bilder ifrån IRTA-testet.

20092903valeculo_G.jpg


20092903marcocapelli_G.jpg


20092903gruppo_G.jpg


20092903alexde_G.jpg


20092903akiyoshi_G.jpg


20092903haydeng_G.jpg


20092903lorenzog_G.jpg


20092903kalliog_G.jpg


20092903capibox_G.jpg


20092903stonerchiavi_G.jpg
 
Lukas Pesek + Sarka Zahrobska (världsmästare i skidor)
Lukas%20Pesek_750_500.jpg


Jonas Folger
Jonas%20Folger_750_500.jpg


Sandro Cortese
Sandro%20Cortese_1_750_500.jpg


Alvaro Bautista
Alvaro%20Bautista_750_500.jpg


Hiroshi Aoyama
Hiroshi%20Aoyama_750_500.jpg


Alex Debon
Alex%20Debon_750_500.jpg


Hector Barbera
Héctor%20Barbera_750_500.jpg


171mm Newfren flytande bakbromsskiva på Lorenzo Savadori´s RSA125
20092903disco_G.jpg
 
Last edited:
Jasper Iwema Abbink-Bos SEEL - 125GP
img_1238328852_642_lg.jpg


20092903pramac_G.jpg


FER_8825.jpg


Tech32009.jpg


2qddhsl.jpg


20090329dasdasmot_23.jpg


mgp_2009_03_29_Jerez_RC212V_3063.jpg


mgp_2009_03_29_Jerez_RC212V_9666.jpg


mgp_2009_03_29_Jerez_RandydePuniet_9817.jpg


3389810776_014abf4311_o.jpg


mgp_2009_03_28_Jerez_ToniElias_1271.jpg


mgp_2009_03_28_Jerez_YukiTakahashi_9454.jpg
 
Schyssta bilder :)

Har du någon på Ducatin med aluminiumram som Guareschi ska ha testat?
 
Högsta noterade toppfarterna ifrån MotoGP på IRTA-testet.

1. Elias (Honda) 287,5
2. Rossi (Yamaha) 285,0
3. Lorenzo (Yamaha) 284,2
4. Capirossi (Suzuki) 283,7
5. Edwards (Yamaha) 282,2
6. Hayden (Ducati) 282,2
7. Melandri (Hayate) 282,1
8. Kallio (Ducati) 282,0
9. Vermeulen (Suzuki) 281,4
10. Gibernau (Ducati) 281,3
11. Akyoshi (Honda) 280,7
12. Dovizioso (Honda) 280,0
13. Toseland (Yamaha) 279,7
14. Stoner (Ducati) 279,2
15. Canepa (Ducati) 279,1
16. Takahashi (Honda) 278,6
17. De Puniet (Honda) 277,8
18. Guareschi (Ducati) 276,1
19. De Angelis (Honda) 272,0

En som försökte sno Rossi´s keps på den här videon.

http://www.rtve.es/mediateca/videos...i/460458.shtml?s1=deportes&s2=motor&s3=motogp
 
Last edited:
Träningstiderna för KTM Red Bull Cup på Jerez:


1. Sturla Fagerhaug NOR 1'52.223
2. Daniel Ruiz ESP 1'52.420
3. Daijiro Hiura JPN 1'52.780
4. Mathew Scholtz RSA 1'52.980
5. Florian Marino FRA 1'53.132
6. Nelson Major FRA 1'53.238
7. Alessio Cappella ITA 1'53.364
8. Danny Kent GBR 1'53.491
9. Alejandro Pardo ITA 1'53.764
10. Harry Stafford GBR 1'53.796
11. Deane Brown GBR 1'53.811
12. Jakub Kornfeil CZE 1'53.945
13. Jacob Gagne USA 1'54.047
14. Joshua Hook AUS 1'54.334
15. Juan Perello ESP 1'54.349
16. Robin Barbosa FRA 1'54.496
17. Alexander Kristiansson SWE 1'54.637
18. Brad Binder RSA 1'54.638
19. Benny Solis USA 1'54.640
20. Dylan Mavin AUS 1'54.780
21. Nico Thöni AUT 1'54.981
22. Arthur Sissis AUS 1'55.226
23. Hayden Gillim USA 1'55.417
24. Xavier Figueras ESP 1'55.955
25. Taylor Mackenzie GBR 1'57.019
26. Fraser Rogers GBR 1'58.241
 
Ser inte repsol-Hondan väldigt annorlunda ut i år?
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top