R1 och R6-tråden!

Min skickas nästa onsdag från Holland :) Tyvärr blir det nog inget slipon i år då bilen ska servas, nya sommardäck, flytta, csn vill väl ha 15000 i en klump osv osv :P

Prioritera, prioritera. Jag antar att du flyttar till en mindre billigare lägenhet för att få mer pengar över till mc?? :tungan
 
Haha, jag bor nog så billigt som det bara går och efter flytten skiljer det inte mer än en tusing uppåt :P Nu löste det sig billigt och gratis med sommardäcken så vem vet, kanske har råd med ett helsystem för 22000kr ändå.... :rolleyes:

CSN-dårarna är ju svåra att prioritera bort också, det går ju att skita i att betala men då blir det dyrt sen förmodar jag, med inkasso osv... Å andra sidan har de ju fel i sitt återkrav så jag funderar starkt på att inte pröjsa om det kommer ett inbetalningskort :yoparty
 
Jag har varit o pillat och prov startat min (den mullrade fint inne i hallen) den står hos handlaren hämtar hem den efter nästa helg.Skruvar dit avgassystemet med en gång och tar bort den fula hållaren bak.Någon som sett om det finns lampor med inbyggda blinkers att köpa någonstans ännu?
 
Precis sådan som jag letar efter men hittar inga till R1 -09 ännu. Men tack ändå får kolla dom sidorna lite senare.
/Pär
 
Någon som har koll på om det är skadligt att köra med katalysatorersättare (rakt rör) men utan att mappa om? Kommer den att gå för snålt? Är lite petig med nya hojen...

Redan när man byter till ett slip-on så blir det ju mindre avgasmotstånd och byter man/rensar katten så blir det än mindre motstånd. Det bästa är såklart att mappa om, men skadligt tror jag inte det är om du inte gör det.
 
Tänke på om du hade upplevt stor skillnad mellan 07 och 08. Men snart kan du uttala dig om det också. Så fort snön har stuckit från V-ås. :)

Tror att enda skillnaden är färgen. Men jag längtar tills snön försvinner så att man kan börja att känna på henne lite.

Btw; Hur funkar det med din vita? Mycket tvättande?

Redan när man byter till ett slip-on så blir det ju mindre avgasmotstånd och byter man/rensar katten så blir det än mindre motstånd. Det bästa är såklart att mappa om, men skadligt tror jag inte det är om du inte gör det.

Tack för ett bra svar (som jag ville höra). Kommer att köra med orginalburkarna då dom är snygga + lätta. Men dock utan den tunga fula katalysatorn.
 
Last edited:
Tror att enda skillnaden är färgen. Men jag längtar tills snön försvinner så att man kan börja att känna på henne lite.

Btw; Hur funkar det med din vita? Mycket tvättande?



Tack för ett bra svar (som jag ville höra). Kommer att köra med orginalburkarna då dom är snygga + lätta. Men dock utan den tunga fula katalysatorn.

De har bytt lite färger på plasten ja :)

Ja du....tvättande blir det en jävla massa, ändå så blir den aldrig ren. Fronten är det alltid lite smuts på. Räcker att man tar en kort runda efter tvätten så är fronten skitig igen.
 
Är det någon som kan svara på en fråga...
Framdrevet på en R1-98 är väl felgängat? (dvs tvärtemot normalt)

Har knackat loss brickan som var vikt runt drevet använder 36ans hylsa med ett riktigt långt spärrskaft lagt i 1:ans vxl, har en fot hårt på bakbromsen tar i som satan men det lossnar tamejfan ändå inte.
Har bytt drivpaket på flera hojjar för men det här verkar otroligt.
Enligt boken ska man dra framdrevet med 85nm det borde man ju få loss med min metod.

Åkte till stan och köpte muttermaskin men får inte loss det ändå, möjligt att kompressorn är för klen skulle jag tro den är bara på 2hk.

Provat att byta håll ifall det inte är felgängat (vilket jag inte tror men ändå)

Är det skadligt för lådan att använda muttermaskin..?

Vad göra tips mottages gärna.
 
Ok tackar för svar, har precis köpt en R1 så jag var lite nyfiken nu innan man har hunnit få hem och testa den ;) vet du förresten om den är ställbar?

Nej den är inte ställbar tyvärr.

Är det någon som kan svara på en fråga...
Framdrevet på en R1-98 är väl felgängat? (dvs tvärtemot normalt)

Har knackat loss brickan som var vikt runt drevet använder 36ans hylsa med ett riktigt långt spärrskaft lagt i 1:ans vxl, har en fot hårt på bakbromsen tar i som satan men det lossnar tamejfan ändå inte.
Har bytt drivpaket på flera hojjar för men det här verkar otroligt.
Enligt boken ska man dra framdrevet med 85nm det borde man ju få loss med min metod.

Åkte till stan och köpte muttermaskin men får inte loss det ändå, möjligt att kompressorn är för klen skulle jag tro den är bara på 2hk.

Provat att byta håll ifall det inte är felgängat (vilket jag inte tror men ändå)

Är det skadligt för lådan att använda muttermaskin..?

Vad göra tips mottages gärna.

Jag har bytt framdrev ett antal gånger och jag vill minnas att det är normalgängat. Men jag ska kila ut i garaget och kolla efter frukost för säkerhets skull.

Det är inte farligt för lådan att använda mutterknack så länge du ser till att det inte "slår" allt för mycket.
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top