R1 och R6-tråden!

Är det inte vid 4200 mil som man ställer ventilerna? Det är väll det som står i manualen i alla fall. Har detta sänkts i "efterhand"?



Hehe jo försvaret :D

Ja du har rätt! Visst är det vid 4200mil eller 42 månader enligt boken.
Jisses, jag börjar tappa kollen totalt. Nu får jag skärpa mig.:gnissla

Bara dom som vill ha såna ställen :D

Passa sig, annars blir det smisk!:ajjabajja

Någon som har några bra tips på sidor med lite fräcka prylar till r6or?

http://www.yamaha-motor.se/tillbehor/oversikt.jsp#MC/MCR/YZFR6
http://www.hardracing.com

Seek and yeay will find!
 
Last edited:
Bara dom som vill ha såna ställen :D

Hehe, skövde och boden :D.

Ja du har rätt! Visst är det vid 4200mil eller 42 månader enligt boken.
Jisses, jag börjar tappa kollen totalt. Nu får jag skärpa mig.:gnissla

Hehe ja se där, efter alla mina frågor till dig har jag lärt mig lite grann i alla fall ;).
Jag var tvungen att ta ner manualen för att kolla ifall mitt minne spelade mig ett spratt. Då såg jag en grej på servicescheman jag inte riktigt förstod.
Item: Swing arm pivot bearing
Routine: Check bearing assembly for looseness
Moderately repack every 25,000 km or 24 months.

Den första rutinen förstår jag, det är väl att kolla så det inte är något glapp i lagret(?). Men den andra punkten, vad innebär den?
 
Det tjuter när man trycker på startknappen. Såg även på panelen när man vrider om nyckeln att lampan där det är en nyckel inte tändes för att sedan slockan efter nån sekund igen precis som de andra lamporna för olja, motor m.m. gör. Kan de bero på detta. Tog mitt kort sent i höstas och har inte haft hojen speciellt länge därför man har så dålig koll. Men hur vet man isåfall var säkringen sitter? Många frågor på en gång ;)


det är batteriet de kan visa att den e full och att de är 12 v men ingen ampere de e bara att köpa ett nytt batteri och se glad ut.. had
 
såg jag en grej på servicescheman jag inte riktigt förstod.
Item: Swing arm pivot bearing
Routine: Check bearing assembly for looseness
Moderately repack every 25,000 km or 24 months.

Den första rutinen förstår jag, det är väl att kolla så det inte är något glapp i lagret(?). Men den andra punkten, vad innebär den?


Borde innebära att man tar bort axeln och lägger nytt fett i lagringen.
 
Tjena, var upp till garaget idag och fortsatte slakten inför lackeringen som stundar.
Passade på att lyfta på luftburken och pilla lite,
då jag fann att en tändstiftshatt var defekt (mässingshylsan saknas).
Vilket självklart förklarar att den gått lite oroligt i mellanregistret..
Nu jagar jag en kabel/hatt, bättre beg eller en ny spelar ingen golfboll,
och tänkte att det är lika bra att kolla med modellbröderna först.
R1 98-99.. någon som har en liten gömma?
 
det är batteriet de kan visa att den e full och att de är 12 v men ingen ampere de e bara att köpa ett nytt batteri och se glad ut.. had


Nytt batteri är beställt nu och kommer på måndag :yoparty
Får bli att man puttar igång den så länge!
Tack för hjälpen!

Jag skulle kolla upp batteriet ordentligt först!
Ifall inte startmotorn går runt kolla batteriet ordentligt mät med en multimeter att du verkligen har lite drygt 12V i viloläge (har du inte det har en cell pajjat och batteriet är kass) kolla även vad som händer när du trycker på startknappen....tvärdyker spänningen så är batteriet slut eller dåligt laddat.
Läste att du använt en c-tek en vecka men kan var värt att kolla ändå.

Är detta OK kolla säkringarna.

Det var batteriet som de var fel på. Nytt batteri är beställt och kommer på måndag eller tisdag! Fanns priser mellan 400-1700 så kunde få för ett ganska bra pris faktiskt :banana
 
Last edited:
Byta olja i Gaffel.

Nån som vet var man hittar instruktioner för att byta gaffelolja? (R1 00a)
 
Hmm tja tja!
Klantade till det rejält idag, tog en premiär tur idag o kollade bromsar o.d, inga problem med det förrän jag kom in i garaget o tryckte upp hojen på depåstödena o kollade på kolvarna i fram, såg då att de låg på o hjulet gick ej att snurra, tog då den oken men isåg då att det var för mkt olja i behållaren, tömde då ut lite, men när jag ändå hade okena uppe så tänkte jag att man kan ju smörja de lite, fettade in o så, tryckde de fram o tillb. sen fick jag inte in de ena oket, tog då i lite o felet blev av, tada.....fick oket i näven tillsammans med lite bromsvätska........jäv.. skit!!, fick tillbaka det o har försökt o lufta pumpa som man ska göra, men får absolut inget tryck i bromshandtaget, kolvarna rör sig ju inte.. vad göra?? Tänk att så lite kan förstöra en Fre. kväll, gick in o sura efter ett tag o drack öl istället!!

Snälla ge förslag!!
 
Vart blir bilderna av :mad: :mad: :mad: :mad:

Nu står det en vit skönhet i vardagsrummet. Vart inga bra bilder, men tog en på mätarställningen iaf.

Bild nummer två är på en likadan med sponsordekaler på magkåpan. Har beställt ett ark för att få till den sportiga korvkiosklooken.
 

Bifogat

  • SH 0 mil.jpg
    SH 0 mil.jpg
    75.5 KB · Visningar: 98
  • sh mod.jpg
    sh mod.jpg
    91.8 KB · Visningar: 91
Last edited:
Grattis! riktigt nice hoj.:tummenupp

Men måste tillägga att igår var jag och tittade/klämde/provsatt på 09:an....
Ohhh shit vilken hoj RIKTIGT porrig! Grattis även till alla Er som beställt.

En sån ska jag HA... (sen om några år 155k är lite väl dyrt)

Nä nu ska jag ut i garaget och byta framdrev på min R1.
 
tada.....fick oket i näven tillsammans med lite bromsvätska........jäv.. skit!!, fick tillbaka det o har försökt o lufta pumpa som man ska göra, men får absolut inget tryck i bromshandtaget, kolvarna rör sig ju inte.. vad göra?? Tänk att så lite kan förstöra en Fre. kväll, gick in o sura efter ett tag o drack öl istället!!

Snälla ge förslag!!

Det är nog bara så att det är luftning som behövs, det kan vara ett helvete att få till det så det är bara att kämpa på. Kolla om du kan hitta något att trycka vätska med bakvägen, dvs in genom luftningsnippeln och ut genom vätskebehållaren. Been there done that :huvet
 
Hur går det för er som beställt nya 09or, har ni fått dem?? Lägg upp bilder, filmer och ljud med era slipon (för ni ska väl byta????). Och skriv recsensioner av hojen! Tack på förhand :D
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top