Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Snart är det dags 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bra bana och bra arrangerat.. tråkigt med så dålig uppslutning på förare. Och väldigt ojämna förare.
Sen vadå INDOOR!?!
//Jeppe (halvnöjd)
Måste bara försöka lägga in lite andra tolkningar av texten på SVEMOs hemsida...Indoor...snarare inhäägnad. Ah, konceptet baserar sig på det första eventet vi körde som var just inomhus i Åkersberga ishall.
Anledningen till bortfallet av förare har jag fått förklarat för mig av övriga inom arrangörskåren och förare på detta vis...
Uppslutningen av förare skulle på solo-sidan (tvåhjuliga mc) ha varit större och jämnare då förare som Robin Reilander, David Starnberg, Anders Michalak med flera var anmälda (kanonförare som jävlar i mig bjuder på show).
Dock så lämnade dessa förare återbud då SVEMO "hotade"/informerade dessa förare att de kan komma att bestraffas om de kör en tävling som ej är sanktionerad av SVEMO. Bestraffning?! Bli av med licensen?
Dessutom skriver SVEMO på sin hemsida "Inget tävlingstillstånd och ingen banlicens finns för arrangemanget och därmed gäller ej den försäkring som ingår i SVEMO-licensen." Vad gäller texten om banlicensen och tävlingstillstånd så är det ren ren lögn då denna tävling och förare var försäkrade via SMA Detta innebar att SAMTLIGA förare har/hade exakt samma skydd som om tävlingen skulle vara en "svemo-tävling".
Saxat från www.indooriceracing.se: "Norrtälje Bandyplan har banlicens nr 347 från Svenska Motorsport Alliansen.
Tävlingen är fullt försäkrad enligt svensk lag om Motortävlingar av Svenska Motorsport Alliansen, se mer info på www.svenskamotorsportalliansen.se"
Svemo skrämde iväg dessa förare, förstörde en liten del av arrangemanget och visade inget intresse i att utveckla motorsporten, allt för att de tror sig ha ensamrätt på förare. De har betett sig som en svartsjuk fjortis!Visst handlar det om pengar och om att behålla sina kunder, men hur tillmötesgående och utvecklande för motorsporten i Sverige är deras beteende?!
Heja nytänkandet och utvecklandet inom motorsporten i Sverige
![]()
Det kommer bli fler motorsport/publikvänliga arrangemang framöver UTAN sve-mos hjälp. Jag pratade med flera ur publiken som älskade detta koncept, förstod läget och utryckligen bad SVEMO fara åt helvete. Nästa motorevent jag hjälper till med är Speed Weekend i Funäsdalen. Tror du Svemo finns med på ett hörn där...skulle inte tro det.![]()
![]()
/Mange
Måste bara försöka lägga in lite andra tolkningar av texten på SVEMOs hemsida...
Inget tävlingstillstånd och ingen banlicens finns för arrangemanget och därmed gäller ej den försäkring som ingår i SVEMO-licensen. är självfallet helt sant sett ur SVEMOs ögon. SVEMO har inte utfärdat banlicens och därmed kan ej heller tävlingstillstånd ges. Att försäkringen man som förare har via SVEMO-licensen ej gäller är då oxå helt självklart. Inga som helst konstigheter än så länge!?
Vad sen SMA sysslar med har inte SVEMO med att göra. Vilket försäkringsskydd SMA erbjuder i sina licenser har jag ingen aning om men om det stämmer att licensen kostar 350:- som jag läste mig till lär det inte vara ens i närheten av vad SVEMO erbjuder. Men det är bara gissningar från min sida.
Att SVEMO skulle hota förare låter väldigt märkligt, skulle någon på kansliet tagit reda på vilka som var anmälda och sen ringt upp dem? Låter osannolikt!
Vilka straff förare som kör osanktionerade tävlingar (osanktionerade av SVEMO alltså) kan drabbas av vet inte jag men man kan tänka sig indragen licens.
Att straffa någon tycker jag låter lite korkat och kortsiktigt det håller jag med om!
Det jag skulle vilja veta innan jag dömer någon är båda sidors förklaring och inte bara en massa pajkastning och "jävla idioter" följt av "ni kan dra åt helvete". Har Ocklund kontaktat rätt folk på SVEMO, det är en stor organisation, och gett dem rätt info i rätt tid??
Har arrangören (Ocklund/Jensen) försökt uppfylla de krav som jag föreställer mig förbundet ställde på t.ex säkerhet?
Vad har förbundet egentligen gjort? Både rätt och fel? Går det att köra isracing på vinterstadion (en bandyplan) i Örebro borde man kunna köra i Norrtälje...
Har en hel hög med tankar men jag nöjer mig här så länge![]()
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |