Bilforum... Ja varför inte. Kanske på Vi Bilägares forum. Säger upp min julklappsprenumeration från svärmor i slutet av året och börja med MC-Nytt eller nåt annat kul. Kanske skapar en fond för allt anti-bil*... Om ni tycker att jag gnisslar tänder, skulle ni vara här vid datorn...
Iaf, skrev en tråd på VFR-Forum där jag vanligtvis håller till:
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=23989#23989. Återges här:
"Gubbe (nåja, medelålders äldre man) med tjocka hornbågade glasögon i V70 står på sidogata till höger där jag likaledes till höger kommer i strax över 50knyck på huvudled. Såg honom 50m bort. Bilen står still. 30m bort. Bilen står still. 20m bort. Bilen står fortfarande still. 10m bort. Biljäveln kör ut!! Och långsamt dessutom!

Ställer mig på bromsarna och känner hur Edwin ormar sig bak och hör hur dubbarna rasslar hårt i asfalten fram och bak. Gubben (nå, den medelålders mannen...) mumlar nåt där jag står ungefär en halvmeter från hans förardörr och tutar i en halvminut innan han kommer iväg... "Det var en moped, jag svär...!"...
Hade jag inte haft förberedelse för att nåt sånt skulle kunna hända hade jag prytt hans sida och Edwin inte funnits mer. Fanskap till bilister... De borde förbjudas..."
Edwin är namnet på min XL. Namnet kom med bågen, det var inte öppet för diskussion och har fastnat. Kör mc året runt numera och ska skriva över min fd älskade Volvo V40 T4:a på frun så fort hennes skrothög till Saab 99 får körförbud från bilprovningen. Vill inte se en bil mer i mitt liv. På riktigt. Gröna Faran nedan är min andra båge, en grön VFR750.
Kärleksförklaringen till Motorcykeln och Motorcyklistens manifest:
"Skulle det inte kännas bra med omedelbart utmätt skampålestraff av korkade bilister? Känns som om nu när jag kör mc året runt, att jag ser fler korkskallar i trafiken än nånsin tidigare...
Fö är alla motordrivna tvåhjulingar mopeder, som på sin höjd knattrar fram i 30km/h, det vet ju alla. Suck... Vissa dar känns det som om man helst av allt skulle vilja sälja av båda bågarna omedelbums, begära borttagning av A:et på körkortet hos VV och vara en medelsvensson (nåja, med sydeuropeiskt blod i ådrorna kan det per definition vara lite svårt, men ni fattar vad jag är ute efter här) i radhus med fru, djur och Volvo kombi som alla andra.
Men ändå, det som får upp mig om vardagsmorgonarna är vetskapen om att jag *kan* ta bågen till jobbet. Får nåt varmt inom mig bara jag ser skrutthögen Edwin (ja faktiskt, tom den...

), Gröna Faran ger mig något av en adrenalinkick bara jag ser på kapellet utanför med vetskapen om att under där döljer sig en skarp VFR som bara väntar på att få ryta igång.
Jag *vill* köra mc när jag vill och *utan* att riskera livhanken pga bilister som har huvudet under armen och klämmer på det. Mc-körning är farligt nog som det är utan komplicerande faktorer som bilar och deras förare...
Jag älskar motorcyklar och jag kräver vår, solsken och plusgrader NU!"