Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Tjena har sålt min R6 nu så är på jakt efter en ny hoj, ska iväg och kolla på en Honda CBR 600RR -03 och är det något speciellt jag ska tänka på när det gäller honda?, förlåt om någon redan har skrivit något liknande men tar lite tid att läsa igenom 129 sidor :)
 
tack för hjälpen vänner,
;) tror jag satsar på Leo Vince Factory nästa säsong som MarkusB har tidigare nämt (tummen upp)
 
YO!!

Har en sprucken kåpa som ska lagas, dock hittar varken lackfirman eller jag färgkod på denna del,googlat som f*n utan resultat, den röda och blåa färgens koder har jag hittat typ men inte på den vita.
Lackfirman säger att dem kan prova sig fram men det kommer att kosta mycket i timpeng och det hade underlättat om man nu visste koden på den färgen på sidokåpan,
Önskar hjälp av Cbr Bröderna ;)

Obs! se pilen på bilden färgkod på den vita delen.
modell: Cbr1000RR 2007 tricolor
tack på förhand // A:tummenupp
 

Bifogat

  • CBR1000RR-bocni-vetsi.JPG
    CBR1000RR-bocni-vetsi.JPG
    28.5 KB · Visningar: 71
Last edited:
YO!!

Har en sprucken kåpa som ska lagas, dock hittar varken lackfirman eller jag färgkod på denna del,googlat som f*n utan resultat, den röda och blåa färgens koder har jag hittat typ men inte på den vita.
Lackfirman säger att dem kan prova sig fram men det kommer att kosta mycket i timpeng och det hade underlättat om man nu visste koden på den färgen på sidokåpan,
Önskar hjälp av Cbr Bröderna ;)

Obs! se pilen på bilden färgkod på den vita delen.
modell: Cbr1000RR 2007 tricolor
tack på förhand // A:tummenupp


vilken av färgkoderna står under sadeln då? e inte det den vita??
 
fireblade

En sjukt bra cykel både kvalitetsmässigt och kör känslan. Bakdelen på 05-07 är den läckraste av dem alla också, med den lite bredare och hålsågningen med nät. Personligen tycker jag 08 är en besvikelse jämnfört med hojen jag har idag!

Micke
 
Tjena har sålt min R6 nu så är på jakt efter en ny hoj, ska iväg och kolla på en Honda CBR 600RR -03 och är det något speciellt jag ska tänka på när det gäller honda?, förlåt om någon redan har skrivit något liknande men tar lite tid att läsa igenom 129 sidor :)

Styrlager ger sig tidigt.
Fjädern som drar tillbaka kopplingsarmen vid kopplingskåpan går av.
Elfel av nått slag, vilket gör att man måste dra ur nyckel och stoppa i den igen när man ska starta, annars startar den inte.

Kolla så att bromsgreppet sitter fastskruvat!

Detta är fel som jag vet har inträffat på flera hojar!

Annars en riktig bra hoj!

(min -03 är till salu!)

tack för hjälpen vänner,
;) tror jag satsar på Leo Vince Factory nästa säsong som MarkusB har tidigare nämt (tummen upp)

Det ut som den Leo burk jag har liggandes till min -07...eller rättare sagt, HALVA Leo burk! Avkortad till ca 25-30cm...
 
Last edited:
Last edited:
Nån som drevat om sin cbr1000 -05?

Har en vän som har en 1000rr-05. På min R1:a -08 så sitter det 45 som bakdrev,på hans sitter det 40 bak. Skiljer rätt mycket tycker jag. (Tror att vi har 16 drev fram på båda)
Vi kör bara bana,är det nån som drevat om sin Honda för just bana? Vi ligger inte och kör i 280+ spec mycket ;)

Nån som har trixat med drevningen?


//WP
 
Har en vän som har en 1000rr-05. På min R1:a -08 så sitter det 45 som bakdrev,på hans sitter det 40 bak. Skiljer rätt mycket tycker jag. (Tror att vi har 16 drev fram på båda)
Vi kör bara bana,är det nån som drevat om sin Honda för just bana? Vi ligger inte och kör i 280+ spec mycket ;)

Nån som har trixat med drevningen?


//WP

Jag gick upp till 42 på min -05a, för ren bankörning kan man gå upp till 44 kanske 45 skulle jag gissa.
 
Har ett Acra helsystem på min 1000rr -04a. Kan man ta väck den fula värmeskyddsplåten som sitter ovanför utan att man riskerar att bränna sönder plasten? Har för mig att jag läst nånstans i tråden att de va ok men hittar det inte nu.

// Tobbe
 
Har en vän som har en 1000rr-05. På min R1:a -08 så sitter det 45 som bakdrev,på hans sitter det 40 bak. Skiljer rätt mycket tycker jag. (Tror att vi har 16 drev fram på båda)
Vi kör bara bana,är det nån som drevat om sin Honda för just bana? Vi ligger inte och kör i 280+ spec mycket ;)

Nån som har trixat med drevningen?


//WP

Fast sådär kan man ju inte jämföra, beror ju på vad för utväxling lådan har.
 
Jag gick upp till 42 på min -05a, för ren bankörning kan man gå upp till 44 kanske 45 skulle jag gissa.

Varför tittar man inte i hondakatalogen, där finns ju utväxling upp till 370km/tim, eller gör som Nori(k) Abe, han bad ju om en längre gasvajer så han kunde gasa mer.
Man blir ju oslagbar!!:va :fattartil
 
Ingen som har svar angående värmeskyddsplåten jag ställde några inlägg upp?

Jag körde utan hela förra säsongen! Inga problem..
Detta var dock inte med ett acra-system utan med gpr!
 
Ok, jag testar så får jag väl se om plasten smälter:D

Jag kör en 600a utan plåt både med Acra och originalsystem utan smältproblem. Visserligen har förre ägaren skurit bort en hel del av plasten för att passa bättre mot glasfibercuts och demonterad baklamps/blinkers/skylt-hållare men de bitarna var på sidorna och inte rakt över ljuddämparen.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top