Är detta okej? Polisen kallar utlänningar för Apejävel.

Status
Ej öppen för fler svar.
Ännu en gång gör man en höna av en fjäder.

Handlar om att ventilera frustrationen. är väll bättre att göra det verbalt bland de han litar på, än att släppa loss med batong/OC/pistol?

Förra veckan kunde vi läsa om att en av de pådrivande under kravallerna I Rosengård med flock terroriserade huvudvittne/-offer under rättegången. Detta är inget för etablissemanget att oroa sig för, det är nämligen en naturlig utveckling av 68-rörelsens hämnd mot konstaplarna som avlägsnade dem från Kungsträdgården 1968.

Här har vi ungdomar, många utlänningar på ”flykt” från halledudanedå-hemskheter, som kastar sten på poliser, busschaufförer, barnfamiljer och allt annat det går att kasta på.

Hur i HELVETE kan problemet komma att handla om att en apa kallats blatte? Det är som om en lägervakt från Auschwitz blivit kallad knäppis och fått en krigstribunal att åtala hans plågoande.

För övrigt skulle jag ta jävligt illa upp om jag vore en apa och polisen sade så, polisen borde be om ursäkt till var och en av primaterna boendes på Skansen, de borde fan tvingas ta i hand med varenda en och bjuda dem på banan och klia dem på ryggen och göra rent deras burar. Då skulle de lära sig att inte kalla apor för vad som helst.

Vad är mina definitioner om övervåld då, du som verkar veta?

Sen är det väl knappast jag som gör en höna av en fjäder, det är ju Polisnämnden, DN, Sydsvenskan, Nyamko Sabuni (integrationsministern alltså), Beatrice Ask (Justitieministern alltså) samt Malmös polischef Ulf Sempert som gör en höna av denna.. höna.

Hur kom den här filmen ut egentligen? Vet man det?

en apa kallats blatte?

:lol :D :hihi

Last edited:
Vad är mina definitioner om övervåld då, du som verkar veta?
Ja, inte fan är det att utdela några betongslag till en person som gör sig skyldig till våldsamt upplopp. Inte heller är det övervåld att skjuta skarpt mot någon som sular en tegelsten mot en. Hoppa på ett avsvimmat huvud sjungande We shall overcome är möjligen på gränsen.

Sen är det väl knappast jag som gör en höna av en fjäder, det är ju Polisnämnden, DN, Sydsvenskan, Nyamko Sabuni (integrationsministern alltså), Beatrice Ask (Justitieministern alltså) samt Malmös polischef Ulf Sempert som gör en höna av denna.. höna.
Det är just det som är problemet. När drevet börjar rulla måste man hålla sig på PK-sidan istället för att vända på problemet. "Vad i helvete förväntar ni er när packet slår sönder och tänder eld på stan?!" Det är den motfråga som borde ställas från polischefen (och som han säkerligen skulle vilja ställa).

nej jag tycker inte det är okej, att dom beter sig som utvecklingsstörda eller om dom faktiskt är det är ingen godtagbar ursäkt.

men det finns idioter i alla arbetsgrupper

Ja, inte fan är det att utdela några betongslag till en person som gör sig skyldig till våldsamt upplopp. Inte heller är det övervåld att skjuta skarpt mot någon som sular en tegelsten mot en. Hoppa på ett avsvimmat huvud sjungande We shall overcome är möjligen på gränsen.

Okej, då vet jag vad MINA definitioner är. Tack för att du berättade det för mig.

Det är just det som är problemet. När drevet börjar rulla måste man hålla sig på PK-sidan istället för att vända på problemet. "Vad i helvete förväntar ni er när packet slår sönder och tänder eld på stan?!" Det är den motfråga som borde ställas från polischefen (och som han säkerligen skulle vilja ställa).

Ouff. "Packet"

Polisen är ändå polisen och ska inte säga sådana saker. De ska inte innan ett gripande planera eller ens säga sig vilja misshandla någon. Än mindre kastrera.

Kan tänka mig att ungdomarna som kastar sten kan komma med liknande argument som du kommer med: "Vad förväntar polisen sig när de misshandlar oss och ser oss som djur?"

Kan tänka mig att ungdomarna som kastar sten kan komma med liknande argument som du kommer med: "Vad förväntar polisen sig när de misshandlar oss och ser oss som djur?"
Ja, den frågan kräver ingen högre pedagogisk nivå för att svara på. Ge fan i att slå sönder och tända eld på saker så får ni vara i fred.

• Gilla
Reaktioner: Loy

Säkert, sedan att ingen någonsin kommer lyssna på vad sådana där har att säga gör att de skulle kunna skyll på Elvis Presley utan att det gjorde någon skillnad.

Ja, den frågan kräver ingen högre pedagogisk nivå för att svara på. Ge fan i att slå sönder och tända eld på saker så får ni vara i fred.
Eller.. ge fan i att befinna er på platser där andra med liknande utseende gör det. Dagisnivå. Polisen ska använda rimligt våld i sitt utövande. De ska inte gå in för att misshandla någon så att de inte kan gå, oavsett vad personen gjort. De får däremot använda våld om det krävs för att gripa personen.

Säkert, sedan att ingen någonsin kommer lyssna på vad sådana där har att säga gör att de skulle kunna skyll på Elvis Presley utan att det gjorde någon skillnad.
Precis, du har alldeles rätt i det du säger.

...Markus. ;)

Last edited:

Svaret på den frågan borde rimligtvis vara: "Vi förväntar oss ett professionellt uppträdande av poliser i tjänst." Ser inte varför detta inte skulle gå att kombinera med en önskan om att rensa upp i Rosengård med polisiära medel.

Polisen ska använda rimligt våld i sitt utövande. De ska inte gå in för att misshandla någon så att de inte kan gå, oavsett vad personen gjort.

Vad har det med de aktulla händelserna att göra? Polisen använde ju inte våld alls, de åkte runt och kallade folk för apa i smyg - ja det är ju verkligen dramatiskt. Nästa gång kanske de gör grimaser också, hemska tanke. :skrämd

Vad har det med de aktulla händelserna att göra? Polisen använde ju inte våld alls, de åkte runt och kallade folk för apa i smyg - ja det är ju verkligen dramatiskt. Nästa gång kanske de gör grimaser också, hemska tanke. :skrämd
Nädu Markus, antingen har jag vant mig vid dig eller så har du tappat stinget. Hursomhelst så ligger du på fel nivå för att lyckas provocera mig, det är så.. genomskinligt på något sätt.

Ryck upp dig nu!

..Markus.

Nädu Markus, antingen har jag vant mig vid dig eller så har du tappat stinget. Hursomhelst så ligger du på fel nivå för att lyckas provocera mig, det är så.. genomskinligt på något sätt.

Ryck upp dig nu!

..Markus.

Ja eller så är det ett tredje alternativ, att det jag skriver egentligen inte är så provocerande och din instinkt tar över och känner det. Ditt blockflöjtsmedvetande kämpar förståeligt nog emot men kroppen har en förmåga att säga från. ;)

För övrigt gillar jag det där du avslutar dina inlägg till mig med, tänker mig att du tänker det som Seinfeld säger Newman medan du skriver det.

Det är korkat att kläcka av sig något sådant. Men jag förstår att de behöver "peppa" sig inför att åka ut där.
Jag var ute på Rosengårdsskolan för att ge info. Vi fick ha beskydd av lärare och annan personal. Eleverna kallade oss en massa. De stal våra saker, klottrade könsord och bilder och kastade sedan sakerna på oss. De drog i tjejerna vi hade med. En sjundeklassare frågade om jag ville smaka 18 cm. Otroligt rå stämning med noll respekt.

I mina tankar ville jag slå dem gula och blå. I verkligheten naturligtvis inte. Det är skillnad på tanke och handling.

under ett upplopp där det förekommer våld åt båda håll är det väll klart att man hetsar varandra verbalt...

Hade jag vart snuten hade ni fått se och höra bra mycket värre än det där... sen hade det vart lika väl valda ord om det var en utlänning från holland, irak eller en direktörs son som kasta saker på mig.

Det är korkat att kläcka av sig något sådant. Men jag förstår att de behöver "peppa" sig inför att åka ut där.
Jag var ute på Rosengårdsskolan för att ge info. Vi fick ha beskydd av lärare och annan personal. Eleverna kallade oss en massa. De stal våra saker, klottrade könsord och bilder och kastade sedan sakerna på oss. De drog i tjejerna vi hade med. En sjundeklassare frågade om jag ville smaka 18 cm. Otroligt rå stämning med noll respekt.

I mina tankar ville jag slå dem gula och blå. I verkligheten naturligtvis inte. Det är skillnad på tanke och handling.

Ah, nothing går upp emot att få sina fördomar* bekräftade så där. :D
"Drog i tjejerna", ja det gör ju inte ens apor så snutten var verkligen oförskämda mot de dimhöljda bergens.

*=pekåiska för "obekväm sanning"

Jävla vildar :mad:

Lite klantigt att ventilera såna åsikter med en kamera påslagen i bilen, kan jag tycka. Men det är ändå trist att det ska bli sånt j-a ältande över en sån här sak, istället för att man tittar på varför polisen behövde åka dit vid det där tillfället. Antar att det inte var ordningsstörning vid en bridgeklubb, där ett par biblotekarier kallat varandra för otrevligheter som "tunnis" eller "androgyn", eller liknande?

Det är ju faktiskt sveriges framtid som håller på och klottrar ner husfasader, pajjar busskurer, välter bilar, plundrar affärer och stenar brandbilar, bland mycket annat. Ja just ja, jag glömde det, nån elak beslutsfattare hade väl stängt ungdomsgården, så de hade ju inget bättre för sig...

Mitt förslag är att polisen sänder in en specialstyrka, tar fast skurkarna (det får man kalla dem för, va?) och gör "tusen nålar" på hela gänget!:rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025