Är detta okej? Polisen kallar utlänningar för Apejävel.

Status
Ej öppen för fler svar.
så från stunden polisen börjar sitt arbetspass måste de vara 100% politiskt korrekta tills de kommer hem?

Har man som jobb att upprätthålla lag och ordning kan det vara lämpligt att själv följa lagen, åtminstone den tid man är på jobbet. :)

Övriga kan söka sig till valfri byggbarack eller bilmek.

så från stunden polisen börjar sitt arbetspass måste de vara 100% politiskt korrekta tills de kommer hem? fan vad tråkigt de måste ha de hela dagarna att inte yppa en enda personlig åsikt på 8 timmar.
tror nog att de flesta yrkesgrupper har nog rätt utsvängda diskutioner som inte skulle gå helt obemärkt om de fanns en kamera i närheten.

Ja? Det finns yrkesgrupper där detta är en viktig ingrediens. Ta en psykolog till exempel? Den måste förhålla sig professionellt till sin klient, hur skulle det annars se ut.

Poliser ska vara koncekvensa så att man vet att man kan höra av sig till dem ÄVEN om man har mörka ögonbryn. Och som korvgubbe skrev så är det inte upp till poliserna att värdera brottets omfattning utan de ska utföra det jobb de har blivit kommenderade till.

Var ju inte så farligt som jag trodde. Efter att först ha hört om händelsen lite kort på radion så trodde jag polisen hade skrikit ut det över folkmassorna och provocerat, nu var det ju "bara lite fikasnack", även om inte det var korrekt det heller.

Men deras "motståndare", huliganer, vänsterpartister och andra snorungar beter sig ju långt värre och kostar samhället bra mycket mer ekonomiskt och psykiskt...

Skurkar gör skurksaker: Slåss, snor, svär, bråkar.

Poliser ska således göra polissaker: Fånga, styra upp situationer, efterhålla lag och ordning.

Det är på grund av att det ena finns som det andra behövs.

För om ni tänker efter har ni nog suttit hemma och svurit över både den ena och den andra moraliskt diskuterbara saken.

skillnaden är att jag och de flesta andra, inte bandar sådana 'svordomar'...

och det är det som är skillnaden samt också poängen som du tar upp men tydligen själv inte förstår; det är bättre om farbror batong knyter näven etc etc hemma i köket och inte på sin arbetsplats, eller hur?

Har man som jobb att upprätthålla lag och ordning kan det vara lämpligt att själv följa lagen, åtminstone den tid man är på jobbet. :)

Övriga kan söka sig till valfri byggbarack eller bilmek.

Det var fan det bästa jag hört, och sant är det också. Man kan ju inte bete sig sådär och begära att andra ska vara laglydiga. :död

Tycker polisen ska hålla en mer proffesionell profil när dom jobbar, men alla råkar säga dumma saker ibland. Är sjlv blatte och bryr mig inte så jätte mycket. Jag har själv sagt massa fula saker om "dom där", man blir rätt trött på skiten som händer där.

Sen får ju politikerna skylla sig sjlva när dom segregerar och skapar sådana områden, det är dömt från början.

Ta en psykolog till exempel? Den måste förhålla sig professionellt till sin klient, hur skulle det annars se ut.
QUOTE]

Om man bortser från att dom inte FÅR säga något så skulle jag själv om jag var psykolog skojja till det på lunchen om allas problem. Måste vara så sjukt jobbigt att höra på ens problem i 8 timmar om dagen och om dom ska samma "profil" i 8 timmar. Ush... :3freak

(har inte kollar på filmen pga: SEGJÄVLADAOTR!:argpådato)
Så jag kan inte yttra mig ännu om vad jag tycker om vad dom gjorde :gnissla

Kallar utlänningar apedjävul? Enligt pk-media var det ju mest ditresta svenska övre medelklassungar(sk arbetarklass) som bråkade. Då borde det väl inte ha varit en utlänning de kallade för apa? Jag kan då inte urskilja det från bilderna.

Jag tycker folk ska vara glada för att det finns poliser som tar i med hårdhandskarna(även om de verkligen inte gjorde det i Rosengård) och tar sitt jobb på allvar, istället för att kryssa mellan donutfiken, så att inte packet kan husera precis som de vill.

Jag tycker inte att en person passar som polis om han/hon ens under press kan uttala sig med ord som "Den lille jävla apadjävulen" och "Ska jag göra han steril när jag får tag på honom?" samt "Han ska ha sig duktigt med stryk så han inte kan stå efteråt"

Jag tvivlar inte en sekund på att samma polis gärna använder övervåld vid gripanden mm.
I vanlig ordning gör du en höna av en fjäder. Det här kan man närmast likna med lite fikasnack i piketen. Det är för övrigt svårt för polisen att inte använda övervåld om dina definitioner gäller. Då är ju allt kränkande.

Hörde för övrigt någon snubbe på radion som menar att man ska lösa dessa situationer med dialog. Ja, fy fan :lol

I vanlig ordning gör du en höna av en fjäder. Det här kan man närmast likna med lite fikasnack i piketen. Det är för övrigt svårt för polisen att inte använda övervåld om dina definitioner gäller. Då är ju allt kränkande.

Hörde för övrigt någon snubbe på radion som menar att man ska lösa dessa situationer med dialog. Ja, fy fan :lol

Vad är mina definitioner om övervåld då, du som verkar veta?

Sen är det väl knappast jag som gör en höna av en fjäder, det är ju Polisnämnden, DN, Sydsvenskan, Nyamko Sabuni (integrationsministern alltså), Beatrice Ask (Justitieministern alltså) samt Malmös polischef Ulf Sempert som gör en höna av denna.. höna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back