KGK
1200
Det går säkert att måtta min tröghet så var inte elak.
Jag har en låg intelligens men jag är människa jag med.
Alla kan inte tillhöra eliten![]()
Var inte meningen att vara elak

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det går säkert att måtta min tröghet så var inte elak.
Jag har en låg intelligens men jag är människa jag med.
Alla kan inte tillhöra eliten![]()

Du missförstår ju. Ifall du är krogvakt får du inte kritisera någonting. Vi försöker få igång intelligenta diskussioner här på sporthoj och kan inte ha en massa krogvakter som lägger sig i.Ni som är så pigga på att påtala att en f.d. krogvakt inte får kritisera polisens metoder. Vad tycker ni att man skall ha för bakgrund/utbildning för att t.ex. kritisera Israels användning av vit fosfor mot Palestinsk bebyggelse där det även finns civila? Måste man varit yrkesmilitär då?
Utan att vara helt insatt i fallet tror jag att det var det som var planen. Om han skulle hämtas in på LPT, vilket har antytts och är det enda troliga eftersom han inte hade begtått något brott, så har psykiatrin varit inkopplad eftersom det måste vara en psykiater som bestämmer om en hämtning. Personal från psyk kan vara med men det är ett undantag.var inte omåttligt trög, fallet var ju uppmärksammat sen tidigare, var ju läge att koppla in psykvård etc.
Attackerar man en polis med kniv, med psyksjukdom eller utan så gråter inte jag det minsta för att den dör?
Bara klassiskt polishat..
Att dra upp barn i debatten under parollen "Det kan ju hända!" är bara löjligt och skulle kunna rättfärdiga mördandet av i stort vem som helst, inkl. de som kör för fort med mc i tätbebyggt område.
Ja, speciellt dom senaste dagarna känns det jättelöjligt att dra in barn i debatten!
Felrekryterade ledare och dåligt ledarskap, man tar inte lärdom av sina tidigare misstag när man utformar taktik och rutiner.
Men det finns ju en massa saker som svenska polisen gör bra också!
Men i fall som ovan har jag länge tyckt mig se detta gemensamma drag: att polisen i sin vilja att snabbt ta kontroll över en icke överhängande situation, omedvetet blir så konfliktorienterad och prestigefull att man till slut själv utlöser det man skulle förhindra.

För övrigt finns det personer som inte går ner för tårgas, beanbags o.likn. Vi har haft klienter som i försök att slå sig fria har slagit sönder skottsäkert glas. Inte f-n går jag in i närkamp med en sådan och förväntar mig inte att andra ska göra det heller.
Så det är kanske tragedi, kanske onödig, men knappast svår att förstå.
Personal från psyk kan vara med men det är ett undantag.
Det hade varit betydligt festligare om polisen skjutit ihjäl konstnärskan Odell. Det är vad jag kallar konst!![]()
Det finns inget naturligt samarbete mellan polis och psykiatri. De få tillfällen som jag har hört att personer från psyk varit med är om vi är först på plats och varit med och ringt in polisen eller om den sjuke själv ber oss att komma dit. Jag kan på rak arm inte påminna mig om att polisen har kallat in oss. Men kan givitvis ha hänt.Av det du beskriver så är det väl ett frågetecken varför ingen var med i det här fallet, de hade ju samtalat med han en bra stund i telefon och han hade uttalat sig om vad som skulle hända samt att han var känd sedan tidigare.
Man attackerar inte folk med kniv, inte ens om man mår dåligt
Oj, vilket het debatt.
Har man åsikter kring polisens agerande så kan man ju bli polis istället så man fattar vad det handlar om. SEN kan man ju komma med kvalificerade åsikter istället för att kräka på ett mc-forum man hängt på ett tag.
Som en snut sa när jag diskuterade om alternativa vapen(elpistol, gummikulor etc.): "Vilket vapen ska man välja i en trängd situation?"
Man attackerar inte folk med kniv, inte ens om man mår dåligt ett tag eller ens på en extrem fylla.
Min fråga var alltså hur du fått uppfattningen att det gick till som du beskrev, inte varför det gick till som du beskrev. Ursäkta otydligheten.
Vad ville du komma fram till?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen