Polisen sköt ihjäl mentalsjuk man.

• Thread starter Thread starter Tommy.exe
  • Start date Start date
Hur tror ni att den svenska polisen skulle klarat ut en sånhär situation?

[YOUTUBE-ID]Zdio0v1guZE&NR=1[/YOUTUBE-ID]

Jag röstar för mer ickedödliga vapen :hej

Kan bara hålla med.

Nu riktar jag inte detta inlägg enbart mot dig JKay.. Men eftersom du var den senaste att instämma så citerade jag ditt inlägg.

Att jag som f.d. krogvakt inte skulle ha rätt att kritisera polisens metoder är ganska befängt då jag sett piketpolisens beteende vid ett flertal tillfällen.

Många gånger som jag upplevt har de gjort helt rätt, men också helt fel i många andra där de ingripit förhastat utan att ha överblick över situationen. Detta ledde bl.a. vid ett tillfälle att två oskyldiga åskådare blev misshandlade av polisen och de som bråkat slapp undan..

Det jag kommenterade var att de enligt min åsikt gjorde fel som gick in på det sättet de gjorde och situationen kanske kunnat sluta annorlunda om de gjort på ett annat sätt.

Som jag tolkar situationen så anser jag att det inte förelåg något direkt hot mot någon annan än mannen själv tills dess att polisen gick in och utsatte sig själva för fara. Detta tror jag hade kunnat undvikas.

Detta lär vi få reda på så småningom när den nyss inledda förundersökningen om tjänstefel är slutförd.

Att jag överhuvudtaget nämnde att jag jobbat bl.a. som vakt var för att jag varit i situationer där jag blivit överraskad av personer med just kniv.

Situationen som jag nämnde i Nyköping(Lätt att blanda ihop all "köpingar") kanske kunde haft en annan utgång om polisen var medvetna om hur farlig mannen var. Att han hade tillgång till vapen, var paranoid och dessutom hade ett uttalat hat gentemot ordningsmakten. En av anledningarna till att han skulle tas in var p.g.a dödshot mot en läkare och en åklagare.

I det fallet ifrågasätter jag att sätta in civil personal först istället för att ta det säkra före det osäkra.

Men detta är bara spekulationer och mina personliga åsikter.

Ni som är så pigga på att påtala att en f.d. krogvakt inte får kritisera polisens metoder. Vad tycker ni att man skall ha för bakgrund/utbildning för att t.ex. kritisera Israels användning av vit fosfor mot Palestinsk bebyggelse där det även finns civila? Måste man varit yrkesmilitär då?

Näe.. Ni har fel.

Ickedödliga vapen som elpikkadoller röstas fram efter sånt här,
sen dör ett 10tal med hjärtproblem vid fyllearresteringar och annat ofarligt men för polisen irriterande gripanden.:gnissla

Attackerar man en polis med kniv, med psyksjukdom eller utan så gråter inte jag det minsta för att den dör?

Inte skulle ni skriva klagotrådar om han attackerat ett barn med kniv och polisen skjutit?:rolleyes:

Bara klassiskt polishat..

Last edited:
Näe.. Ni har fel.

sen dör ett 10tal med hjärtproblem vid fyllearresteringar och annat ofarligt men för polisen irriterande gripanden.:gnissla

Attackerar man en polis med kniv, med psyksjukdom eller utan så gråter inte jag det minsta för att den dör?

Inte skulle ni skriva klagotrådar om han attackerat ett barn med kniv och polisen skjutit?:rolleyes:

Bara klassiskt polis hat..

Polishat är ett ord tror jag.
Jag har 9 stycken vänner som är poliser. Från så unga som 25 år upp till en ärrad mordutredare som strax ska gå i pension. Inte hatar jag dom inte

Lite komiskt dock, "kommer ni hit så skjuter jag", vad gör dom? jo dom åker dit och kliver in genom dörren, inte direkt första jag hade kommit att göra i alla fall.

Polishat är ett ord tror jag.
Jag har 9 stycken vänner som är poliser. Från så unga som 25 år upp till en ärrad mordutredare som strax ska gå i pension. Inte hatar jag dom inte

Helt rätt :)

Skäms som en hund då jag själv ogillar särskrivare hårt :tummenupp

Näe.. Ni har fel.

Bara klassiskt polis hat..

Nu går jag rejält OT men visst vore det skönt om polisen hade beanbags att peppra dom där små äckliga demonstranterna med.

Nu tvingas dom stå och se på när äckelbarnen trashar det ena skyltfönstret efter det andra.

Så dom här ickedödliga vapnen exvis beanbags skulle nog kunna göra mycket nytta på både ouppfostrade tonåringar och på psykpatitenter som det har slagit slint för.

Nu går jag rejält OT men visst vore det skönt om polisen hade beanbags att peppra dom där små äckliga demonstranterna med.

Nu tvingas dom stå och se på när äckelbarnen trashar det ena skyltfönstret efter det andra.

Så dom här ickedödliga vapnen exvis beanbags skulle nog kunna göra mycket nytta på både ouppfostrade tonåringar och på psykpatitenter som det har slagit slint för.

[YOUTUBE-ID]G63FEamhpA0[/YOUTUBE-ID]

Lite komiskt dock, "kommer ni hit så skjuter jag", vad gör dom? jo dom åker dit och kliver in genom dörren, inte direkt första jag hade kommit att göra i alla fall.

Självklart ska dom åka dit ASAP, eller ska dom säga "nu har vi en mentalpatient med vapen ute igen, så åk inte till det bostadsområdet, han kan börja skjuta"

Det är ju sååå mycket bättre om han börjar skjuta på dagisbarn istället?

Ännu mer komiskt, han ringde polisen för att berätta att han skulle döda dom om dom kom, och vad hände? :rofl

Självklart ska dom åka dit ASAP, eller ska dom säga "nu har vi en mentalpatient med vapen ute igen, så åk inte till det bostadsområdet, han kan börja skjuta"

Det är ju sååå mycket bättre om han börjar skjuta på dagisbarn istället?

Det är ju självklart att polisen ska åka dit, efter ett sånt hot ska man ju bli lagförd, dessutom är det viktigt att skydda tredje part från att drabbas. Med det är ju helt banjo att kvista raka vägen in i huset bara för att.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4002706&postcount=14

Tycker jag.

Last edited:
Haha, va alla tjatar om dagisbarn,

1.han bor ju i skogen

2. hur många ungar går på dagis kl.20.30 på söndagskväll?

Så du menar att han inte hade funnits dagen efter?

Lätt att vara efterklok när framtiden inte finns.

Kan ge mig fan på att han hade haft ihjäl någon annan inom nått år,
och då hade det hetat att polisen visste att han var farlig men gjorde inget.
:banana

Förresten, gällde larmet skjutvapen eller knivar? Läst bägge :va

Last edited:

såklart inte men som dom skriver i tidningen så åkte dom dit utan förhandlare/psykolog?, var ju ganska klart att hälsan inte var i ordning på gubben

Så du menar att han inte hade funnits dagen efter?

Lätt att vara efterklok när framtiden inte finns.

Kan ge mig fan på att han hade haft ihjäl någon annan inom nått år och då hade det hetat att polisen visste att han var farlig men gjorde inget. :banana

var inte omåttligt trög, fallet var ju uppmärksammat sen tidigare, var ju läge att koppla in psykvård etc.

var inte omåttligt trög, fallet var ju uppmärksammat sen tidigare, var ju läge att koppla in psykvård etc.

Det går säkert att måtta min tröghet så var inte elak.

Jag har en låg intelligens men jag är människa jag med.
Alla kan inte tillhöra eliten :näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...