There's a new guy in town

Jag gick förbi honom idag på hålgjuteberget där jag bor. han kollade in utsikten mot bron....Jag tycker han e cool

Mystiken tätnar?

Kom hem från jobbet och såg att jag fått nya numret av MC-folket. Bläddra lite i den under tiden jag käka och när jag kom till sista sidan i tidningen som är till för insändare, såg jag följande:

glidareso9.jpg

Dålig bild blev det, men ni ser va det föreställer.

Det mest konstiga var att jag såg gubben på stan för ett par dagar sedan. Så jag antar att bilden inte är tagen nyligen?

Kom hem från jobbet och såg att jag fått nya numret av MC-folket. Bläddra lite i den under tiden jag käka och när jag kom till sista sidan i tidningen som är till för insändare, såg jag följande:

Dålig bild blev det, men ni ser va det föreställer.

Det mest konstiga var att jag såg gubben på stan för ett par dagar sedan. Så jag antar att bilden inte är tagen nyligen?
Såg också detta precis... Spännande! :gnissla

Han var på Tebrödsbakeriet i Trollhättan och köpte en kaffe i lördags.

För den som undrar alltså... :tummenupp

Man blir ju lite nyfiken på va d e för en gubbe.. Skön stil har han iaf :)

Det är en "Pagsta Chopper" (gissar på 50cc, EU-moped):tummenupp:)

ricks_pagsta_50cc_mini_chopper.jpg

Är det ingen som har pratat med honom ?

Om jag ser honom så bara måste jag ta ett snack me han, han verkar ju hel skön!
Påminner en del om tomteparet som bor i backen på slätternavägen ner mot bron vid sågverket/kvarnen. Men de kör ju grålle när de ska ut o handla iofs.

Det roliga är ju att han tar chopperbyggen till en helt ny nivå, han kan ju vara först i sverige med tex förlängda fotpinnar i ek.. :hihi

Killen är dansk, och är väl inte klassen ljus direkt. Han brukar fika på Rådhuskafee't på lördagar. Då står hans underbara maskin parkerad på torget.

Killen är dansk, och är väl inte klassen ljus direkt. Han brukar fika på Rådhuskafee't på lördagar. Då står hans underbara maskin parkerad på torget.

Se där ja! Nästan så man skulle gå dit på lördag. Man kanske skulle bjuda med han på en tur framåt våren? :yoparty

Uddevallas Främste Chopper Byggare/Åkare

Vill först säga att snubben är en riktig "easy-rider" inte direkt han som försviner i mängden på parkerings-plats-träffarna direkt:rolleyes:

Enligt min källa är pojken inte direkt frisk, ganska gravt alkoholiserad och dansk (om ni frågar mig är det största brottet att vara dansk:arsele )

Min källa har tagit på sig nån form av pedagogisk och social förebild för ungdomar i uddevalla och alkoholisterna så han har vad jag förstått snackat lite med han, snubben verkar som sagt hel-skön och med lite antydan till "Dread-locks" i nacken:yoparty

Jag kan ju i samma inlägg ställa frågan var G,son fått sin info ifrån:rolleyes:

men jag ställer den största frågan: Vad Är Det För Maskineri Han Sitter På?

Jag och G,son har sammarbetat och kommit fram till att det är en Yamaha spis, närmare bestämt en YB1:a 50cc...

finns en fin fin video av den här: http://www.youtube.com/watch?v=9I5WP931WaA

notera insugsröret och vänstersidans kamdrivning, (gissar på att det e kamdrivningen). Men är bombis på att det är den motorn, sen vilken ram den sitter i är och kommer nog i all framtid vara en gåta

Faan vilken ball typ. Får hoppas man stöter på honom ngn gång i sommar då.
Att man inte skådat honom under ngn cruising i thn under alla dessa år.

Nu är jag lite nyfiken på om det har skett några uppdateringar under vintern, eller kör han på samma prylar?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon