Cagiva Mito-tråden

Fradz

Medlem
Gick med
6 Oct 2008
Ort
kållered
Hoj
WR250F -02
haha ^^ jag kanske skall köpa en cagiva mito ;) ska nog testa en i helgen om min pappa är på humör :p
 

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Ort
Solna
Hoj
Blåa Faran '04
Jag fyller 16 om ett par veckor och funderade då på att köpa en Cagiva Mito, men jag tänker inte fråga om det är den jag borde köpa eller om jag borde köpa en CBR eller liknande. Utan jag vill fråga om det är någonting jag borde veta om hojen? Nu kan det säkert låta som en dum fråga men jag undrar om det är några speciella skillnader ni märkt mellan den och andra hojar eller om det är någonting som ofta måste fixas med hojen lite då och då?

Passar på med att säga att jag är ny på forumet :)
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Jag fyller 16 om ett par veckor och funderade då på att köpa en Cagiva Mito, men jag tänker inte fråga om det är den jag borde köpa eller om jag borde köpa en CBR eller liknande. Utan jag vill fråga om det är någonting jag borde veta om hojen? Nu kan det säkert låta som en dum fråga men jag undrar om det är några speciella skillnader ni märkt mellan den och andra hojar eller om det är någonting som ofta måste fixas med hojen lite då och då?

Passar på med att säga att jag är ny på forumet :)

Det du borde veta är att den e jävligt snygg : )

Passar på med att säga att du kan få köpa min : )
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Eller så passar du bara på att säga att den är snygg :tungan

Personligen gillar jag rs125 mer :)
 

Fradz

Medlem
Gick med
6 Oct 2008
Ort
kållered
Hoj
WR250F -02
jag tycket cagiva feccian är J*vligt snygg utan fram helkåpan med pulverlackade svarta fälgar och ram! svinsnyggt ^^
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag fyller 16 om ett par veckor och funderade då på att köpa en Cagiva Mito, men jag tänker inte fråga om det är den jag borde köpa eller om jag borde köpa en CBR eller liknande. Utan jag vill fråga om det är någonting jag borde veta om hojen? Nu kan det säkert låta som en dum fråga men jag undrar om det är några speciella skillnader ni märkt mellan den och andra hojar eller om det är någonting som ofta måste fixas med hojen lite då och då?

Passar på med att säga att jag är ny på forumet :)

Finns inget speciellt på det sättet. Det är en 2-t 125a som kräver lite garagetid (oljebyte, rengöra avgasport osv) ibland, men det är relativt billigt och sköter man det samt ser till att varmköra ordentligt bör man inte få några problem. Om man inte har oturen att köpa någon vansinneskörd stackare som fått gått utan service dvs.. Har haft min i 1,5 år och aldrig haft några problem, bortsett från lite "newbiemisstag" jag gjorde innan jag lärde känna den.

Grymt rolig hoj. du kommer knappast ångra dig om det blir en mito :)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Jag fyller 16 om ett par veckor och funderade då på att köpa en Cagiva Mito, men jag tänker inte fråga om det är den jag borde köpa eller om jag borde köpa en CBR eller liknande. Utan jag vill fråga om det är någonting jag borde veta om hojen? Nu kan det säkert låta som en dum fråga men jag undrar om det är några speciella skillnader ni märkt mellan den och andra hojar eller om det är någonting som ofta måste fixas med hojen lite då och då?

Passar på med att säga att jag är ny på forumet :)
Kolla elsystemet, vet några som haft problem med det! Sen kolla att den går bra, kolla allmänna skicket, kolla slitdelarna, och köp! :tummenupp
 

danne91

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -08
Suget på en mito har kommit tillbaka och nu till våren får det bannemej bli en också. Hör av er om ni har eller vet någon till salu, bor i växjö, mitten av småland ! ;D
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Fan, görs det ingenting med era Mitos längre? Ingen som trimmar så in i helvete, eller nåt annat intressant?

jorå fan. idag köpte jag ett par schysta depåstöd från biltema. ska bli kul att se hur hojen går med dom monterade :yoparty

nej, inget intressant händer. inte i mitt garage i alla fall. jag och miton har gått i ide i väntan på våren :3freak ingen annan som gör något kul?
 

krickah

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
sundsvall
Hoj
Cagiva mito -99
Fel på miton, blöddrar

Hejsan! Nu är det så att på slutet av förra sommaren så la plötsligt miton min av när jag var ute och körde, Men när jag väntat cirka 5 minuter så kunde jag få igång hon igen. Dock så gick hon bara rent upp till 5-6000 rpm, Sedan började hon blöddra och hosta. och gick genast ner till 2000 rpm även om jag gasade. Och nu så går hon inte rent på något varvtal utan bara hackar sig uppåt tills hon slutligen dör vid 5000 rpm om man ens lyckas få upp hon så högt.
Bytte stift i hon för att det var dåligt, så funkade hon i cirka 2 dagar sedan så blev det samma problem igen.

Någon som har några ideér om vad det kan vara? kan det vara nya stiftet som är för mjukt? eller är det kolven/kolvringarna som inte vill leka mer? tror dom gått cirka 700 mil så börjar bli dags att byta ut kolven i hon, så kan det vara den som inte vill något mer?

Mvh en kör sugen mito ägare:yoparty
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Hejsan! Nu är det så att på slutet av förra sommaren så la plötsligt miton min av när jag var ute och körde, Men när jag väntat cirka 5 minuter så kunde jag få igång hon igen. Dock så gick hon bara rent upp till 5-6000 rpm, Sedan började hon blöddra och hosta. och gick genast ner till 2000 rpm även om jag gasade. Och nu så går hon inte rent på något varvtal utan bara hackar sig uppåt tills hon slutligen dör vid 5000 rpm om man ens lyckas få upp hon så högt.
Bytte stift i hon för att det var dåligt, så funkade hon i cirka 2 dagar sedan så blev det samma problem igen.

Någon som har några ideér om vad det kan vara? kan det vara nya stiftet som är för mjukt? eller är det kolven/kolvringarna som inte vill leka mer? tror dom gått cirka 700 mil så börjar bli dags att byta ut kolven i hon, så kan det vara den som inte vill något mer?

Mvh en kör sugen mito ägare:yoparty
Låter tyvärr som det är dags att riva av cyllen och kolla...
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Suget på en mito har kommit tillbaka och nu till våren får det bannemej bli en också. Hör av er om ni har eller vet någon till salu, bor i växjö, mitten av småland ! ;D
Danne du kan som sagt ju alltid komma o kolla på min igen :) Blir nog svårt o hitta en finare ;) Bara slå mig en pling så kan vi lösa något...
 

krickah

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
sundsvall
Hoj
Cagiva mito -99
Danne du kan som sagt ju alltid komma o kolla på min igen :) Blir nog svårt o hitta en finare ;) Bara slå mig en pling så kan vi lösa något...


Gröön, läste om att du har haft ungefär samma problem med din, att du skulle beställa kolvringar då till den? Blev den bra efter att du gjorde det? :)
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Gröön, läste om att du har haft ungefär samma problem med din, att du skulle beställa kolvringar då till den? Blev den bra efter att du gjorde det? :)

Ja :) Jag hade något liknande, så jag plocka isär den, bytte stift, gjorde rent förgasaren, kolla tändningen. Men dock så komp. testa jag inte den...

Jag kunde inte hitta nåt fel precis då , så jag beställde ny kolvring o lite annat som jag behövde. Men jag glömde förstås luftfiltret :gnissla

Det såg inte så smutsigt ut men det va ett skit filter så det var väldigt täppt, så jag beställde ett K&N-filter o sen funka det skitbra! så jag hade aldrig nåt fel motormässigt :hihi en tråkig o onödig nybörjarmiss av mig.


Men jag tror inte det är så i ditt fall tyvärr, min dog aldrig när jag körde och man kunde gasa ut den fullt om man höll halvgas istället. Som du beskriver det så låter det lite lurigt. det är bara att riva motorn :D Man gör ju hellre det nu än mitt i säsongen iaf. :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top